موفقیت در رهبری – نکات اساسی

رشد و پیشرفت مردم بالاترین دعوت رهبری است. “رهبر کسی است که راه را بلد باشد، راه را برود و راه را نشان دهد.” – جان سی مکسول.

رهبران در درجه اول مسئولیت ایجاد مأموریت سازمانی را بر عهده دارند، در حالی که مدیران در درجه اول مسئولیت اجرای آن مأموریت را از طریق دیگران بر عهده دارند.

رهبری:

شامل یک فرایند تأثیر اجتماعی است که در آن فرد اعضای گروه را به سمت هدفی سوق می دهد.

بدون اقتدار، موفقیت فردی با مهارت های رهبری تقریباً غیرممکن است. اگر شما پیشرو هستید و این اتفاق نمی افتد، ممکن است جایی مشکلی پیش آمده باشد.

مسئله را کشف کنید، آن را حل کنید، سپس پیشرفت خواهید کرد. همیشه به یاد داشته باشید که پیشرفت مداوم در رهبری بسیار مهم است.

رهبری باید از درون آغاز شود. اگر نتوانید خود را رهبری کنید نمی توانید دیگران را هدایت کنید.

این تجسم نگرش شخصی و ارتباطات بین شخصی در خانه، محل کار و همه جا است. اگر متوجه شدید که نمی توانید اهداف خود یا تمرکز خود را حفظ کنید، در این صورت مربیگری خوب می تواند به پیشرفت شما کمک کند.

این یک تمرین دائمی است. فردی با مهارت و دانش برتر نمی تواند به اندازه یک رهبر با مهارت، دانش و نگرش عالی کمک کند.

این چارچوب رهبری کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

  1. تجسم،
  2. فعال کردن،
  3. توانمند سازی و
  4. انرژی بخشیدن.

مزایای این چارچوب منحصر به فرد دوگانه است:

اول، رهبری و استراتژی را با درج جنبه های عملیاتی (وظیفه ای) و سازمانی (مردم) ترکیب می کند. دوم، می توان آن را اصلاح کرد تا نیازهای دقیق یک شخص (ها) خاص را برآورده کند، و بنابراین توسط افراد یا تیم ها قابل استفاده شود.

اغلب اوقات، بهترین رهبران مهارت های خود را روزانه ایجاد می کنند. آنها نحوه انجام کارها در خانه، محل کارشان و هرجای دیگر را با ساختارها، استانداردها یا چارچوب ها بهبود می بخشند.

همه چیز در باره ی تصمیماتی است که می گیرید.

هنگامی که شما یک تغییر سودآور و موفق در زندگی ایجاد می کنید، در حال کاشت یک بذر هستید.

یک قانون جهانی و غیر قابل تغییر وجود دارد که هر چه بکارید، درو خواهید کرد. بنابراین، اگر تمرکز خود را بر ایجاد تغییر در زندگی، در اطرافیان، در محیط خود بگذارید، آن را در زندگی خود درو خواهید کرد.

عزم و اراده

عزم راسخ موفقیت است. انتخاب کنید که به چیزهایی که قبلاً می دانید پایبند نباشید. خودتان را به چالش بکشید، مصمم باشید! “بله شما می توانید” می توانید آن را عملی کنید. رهبر کسی است که روش عادی انجام کار را بهبود بخشد و تغییر دهد.

عزم راسخ و نگرش مثبت می تواند به شما در رسیدن به هر هدف خوبی کمک کند و بزرگترین موفقیت غلبه بر ترس شماست. اگر بتوانید بر ترس خود غلبه کنید تمرکز شما بیشتر می شود.

ارزش واقعی یک انسان در درجه اول با معیار و معنائی است که وی برای رهایی از خود حاصل کرده است. – آلبرت انیشتین

عزم راسخ و تعهد به تعالی، شما را قادر می سازد به موفقیتی که می خواهید برسید.

عزم یک نفر می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. بنابراین وقتی به مکانی تنگ وارد می شوید و همه چیز خلاف شماست، تا زمانی که به نظر می رسد دیگر نمی توانید تحمل کنید، هرگز مصمم نشوید! زیرا این دقیقاً همان نکته ای است که همه چیز را برمی گرداند. شعار “پافشاری کن” حل کرده و … همیشه مشکلات نژاد بشر را حل خواهد کرد.

عزم و اراده کلید درستی برای موفقیت است.

رهبران مصمم هستند و برای ایجاد تمایز نیز باید مصمم باشند. رهبران واقعاً و كاملاً متمرکز بر تولید و دیدن تفاوت هستند، به عبارت دیگر تمایز در افرادی كه آنها رهبری می كنند، تفاوت در پروژه آنها، تغییر در بازار آنها، تفاوت در خودشان و غیره.

موفقیت نتیجه مستقیم فداکاری و تمایل به تحقق بخشیدن به رویاهای شماست.

در این دنیا کسی نیست که رویا نبیند. با این حال تعداد بسیار کمی از افراد هستند که در تحقق بخشیدن به آرزوهای خود موفق باشند. رویای بزرگ آسان است، اما تحقق زحمت و عزم زیادی برای تحقق رویا به واقعیت نیاز دارد.

برای اجرای برنامه خود، باید متعهد باشید و تعهد فقط از بحث و توضیح برنامه شما حاصل می شود. برخی بزرگ متولد می شوند و دیگران به عظمت می رسند! فرقی نمی کند کجا باشید، یک قدم یکبار شما را به آنجا می رساند.

وقتی افکار خود را تغییر می دهید، اعتقادات خود و کل دنیای خود را نیز تغییر می دهید!

بنابراین مصمم باشید که تغییر دهید، اعتقادات به شکلی است که به شما کمک می کند در زندگی پیشرفت کنید و جهان را به شیوه ای بهتر تحت تأثیر قرار دهید.

معیشت شما نه فقط با توجه به آنچه زندگی برای شما به ارمغان می آورد بلکه با نگرشی که به زندگی می آورید تعیین می شود. نه خیلی از آنچه برای شما اتفاق می افتد بلکه از منظر ذهن شما به آنچه اتفاق می افتد.

بنابراین چگونه در مورد ایجاد یک نگرش مثبت پیش می روید؟

قسمت جالب این است که نگرش یک انتخاب و سلاح مخفی رهبران است.

چطور از مال خود (نگرش خود) استفاده می کنید؟

آیا نگرش شما را محدود یا توانمند می کند؟

نگرش مثبت با عزم عمدی برای رسیدن به نتیجه در یک چیز خاص ایجاد می شود. افرادی که توانسته اند تغییری در زندگی ایجاد کنند کسانی هستند که ترجیح داده اند. آن ها مانند شما موجودات عادی هستند. شما همچنین می توانید تغییر ایجاد کنید! مصمم باشید و در بهترین حالت خود قرار دهید.

“همیشه به خاطر داشته باشید که تصمیم خود برای موفقیت مهمتر از سایر مشکلات است.” – آبراهام لینکلن، رئیس جمهور ایالات متحده، 1861-1865

نگرش مسری است.

افرادی که بر آن ها تأثیر می گذارید همیشه به کارهای روزمره خود نگاه می کنند. نگرش شما اولین چیزی است که مردم در برقراری ارتباط حضوری انتخاب می کنند.

رهبری شرکتی است که شما نمی توانید تأثیر بسزایی در انجام این کار به تنهایی و فقط توسط خودتان داشته باشید. شما باید خود را آموزش دهید تا بتوانید ارتباط خوبی با تیم خود برقرار کنید.

نگرش مثبت به شما و اطرافیانتان انرژی می بخشد. از طرف دیگر، یک نگرش منفی انرژی شما و کسانی را که با آن ها در تماس هستید تخلیه می کند. نگرش مسری است.

انتخاب های مثبت باعث می شود که شما سریعتر از گذشته بدوید! هر کسی که عزم راسخ داشته باشد برای موفقیت بیشتر مسافت بیشتری را طی خواهد کرد. انتخاب های مثبت داشته باشید! شما نتایج عالی خواهید داشت.

گذشته از نگرش، ارتباطات در رهبری بسیار مهم است. تا به راحتی با تیم خود استراتژی ها را پیاده کنید. همیشه با نگرش خود ارتباط برقرار کنید.

برخی از رهبران:

بعضی از رهبران دیدگاه روشنی دارند، اما نمی خواهند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

بیشتر رهبران وقت نگران این هستند که اگر چشم انداز آینده را که در بازه زمانی تعیین شده به گذشته تعلق دارد را با دیگران به اشتراک بگذارند، اعتبار خود را از دست می دهند. این یک نگرانی مشروع است.

با این حال، مردم باید بدانند که یک رهبر دارای چشم انداز قوی برای آینده و یک برنامه قوی برای پیشبرد است.

برنامه ریزی یکی از مواردی است که می تواند به جای گرفتن هر چیز دیگری کمک کند. رهبران باید برای ورودی و کار تیم ارزش قائل شوند – این ارزش را نشان دهند و همچنان اهداف و مقاصد تیم را برای حل آن ها تعیین کنند.

الکس آد اگبدن “گفتگوی واقعی”، بسیاری نتوانستند این واقعیت را بپذیرند که برنامه ریزی انجام یک دید را بسیار ساده می کند. در مسیر موفقیت، برنامه ریزی 50٪ و اجرای 50٪، این موقعیت برنامه ریزی مناسب را بستر موفقیت پایدار قرار می دهد زیرا اجرای بدون برنامه ریزی مانند ساختن خانه ای بدون پایه است.

برنامه ریزی مناسب و توانایی پافشاری در اجرای آن برنامه را داشته باشید.

همچنان توسعه رهبری چیست؟

“هیچ چیز در دنیا نمی تواند جای پایداری را بگیرد. استعداد اینگونه نخواهد بود؛ هیچ چیز رایج تر ازانسان های ناموفق و با استعداد نیست. نبوغ چنین نخواهد کرد؛ نابغه ی پاداش داده نشده تقریباً یک ضرب المثل است. آموزش به تنهایی چنین نخواهد کرد؛ دنیا پر از ویران شده های تحصیل کرده است. پایداری و عزم به تنهایی قادر مطلق است.”

شعار “پافشاری کن” مشکلات نسل بشر را حل کرده و همیشه حل خواهد کرد. “جان کالوین کولیج.

همیشه در هر برهه از زمان قدردان موفقیت خود باشید اما هرگز راضی نباشید، برای کارهای بیشتر عجله کنید.

اشتیاق خود را دوباره زنده کنید و به تعهد خود پایبند باشید. تو می توانی بهتر از این ها انجام دهی! مقدار چیزهایی که می توانید انجام دهید پایان ندارد.

شما می توانید خود را از طریق کتاب، مربیان و مشاهده توسعه دهید، اطلاعات زیادی در مورد رهبری وجود دارد، مهارت ها از طریق تمرین و تمرین به دست می آیند و بله، تمرین بیشتر.

سوالی که باید همیشه از خود بپرسید این است که “من کیستم؟” چه چیزی از خودم ساخته ام؟ چگونه من توانسته ام روی شخصیت خود سرمایه گذاری کنم تا خودم را در جهان خود مرتبط و ضروری کنم؟

سرمایه گذاری خود را انجام دهید تا خود را در نسلتان مورد نیاز، مرتبط و ضروری کنید، این همان ذهنیت یک فرد خدماتی با وجدان است.

رهبری کسب و کار چیست؟

“همه ما رویاهایی داریم. اما برای اینکه رویاها به واقعیت تبدیل شوند، عزم و اراده، فداکاری، انضباط شخصی و تلاش بسیار زیادی را می طلبد. ” – جسی اونز، برنده 4 مدال طلای المپیک در بازی های المپیک تابستانی 1936.

“همراه با اعتقاد قوی به صدای درونی خود، شما همچنین نیاز به تمرکز لیزری مانند همراه با عزمی راسخ دارید.” – لری فلینت

“افراد دیگر و همه چیز می توانند فقط، موقتاً شما را متوقف کنند. شما تنها کسی هستید که می توانید آن را به طور دائمی انجام دهید.” – زیگ زیگلار

به عبارت دیگر:

برای هر برنامه عملیاتی هدف خود را تعیین کنید. هر یک از آن ها را چنان در ذهن خود روشن کنید که دقیقاً می دانید در هر برهه از زمان چه کاری باید انجام دهید.

اهداف همان چیزی هستند که به ما اجازه می دهند تمرکز خود را حفظ کنیم. بنابراین بسیار مهم است که اهداف خود را برای هر سال و چگونگی استفاده از

SMART

(s=خاص، m=قابل اندازه گیری، a=قابل دستیابی، r=دلیل و t=زمان بندی شده) برای دستیابی به مهمترین، اگر نه همه، بررسی کنید.

استراتژی سازی (ایجاد یک برنامه اقدام)

سازماندهی خود و زندگی مهم است چرا که راهی برای رسیدن به اوج است.

نگهداری سوابق یکی از بزرگترین ابداعات انسان است – اما اتوک

ایجاد یک برنامه عملیاتی شامل موارد زیر است:

  1. شناسایی اهداف خود
  2. تعیین اهداف قابل دستیابی و اندازه گیری.
  3. وظایف خود را به طور موثر اولویت بندی کنید.
  4. شناسایی مراحل لازم برای دستیابی به اهداف خود.
  5. استفاده از لیست ها.
  6. توانایی کارکردن موثر تحت فشار.
  7. انجام کار در یک مهلت مقرر.
  8. داشتن یک برنامه احتمالی.

از دست کشیدن از خوب برای رفتن به دنبال عالی نترسید. – جان دی راکفلر

آیا مردی را در کار خود سخت کوش و ماهر می بینید؟ او در برابر پادشاهان خواهد ایستاد. او در برابرانسان های گمنام نخواهد ایستاد – امثال 22:29

عقیده

ما در مورد نگرش، هدف گذاری، عزم راسخ و شجاعت یاد گرفته ایم.

بدون شک، همه از عناصر بسیار مهم موفقیت شخصی و رهبری هستند. اما هیچ یک به اندازه ی عقیده در کانون توجه نیستند و در واقع همه، دستورات مسیر خود را از عقیده می گیرند.

یک رهبر متقاعد شده است که:

یک ایده و سیر عمل باید دنبال شود. این عقیده تصمیم را پیش می برد، عمل را ارتقا می بخشد، خطر را می پذیرد، بر شک و تردید غلبه می کند و در صورت لزوم دیگران را به تلاش وا می دارد.

عقیده به مرور زمان، هم از طریق تجربه های مثبت و هم از طریق تجربه های منفی، از طریق دیدن موفقیت ها و شکست های دیگران ایجاد می شود. در نهایت، آن در روح شما حلول کرده و متقاعد می شوید که باید _________ (جای خالی را پر کنید).

عقیده به شما کمک می کند تا در زمان مناسب حرکت کنید. این امر به شما کمک می کند تا روحیه انتظار را ایجاد کنید و همچنین به شما کمک می کند تا در زمان مناسب حمله کنید.

بهترین بازاریابی الهام خود را از اعتقاد می گیرد – اینکه شرکت، یا محصول یا خدمات بهترین هستند.

اعتماد به نفس خلاقیت را بهبود می بخشد.

وقتی نوبت به شروع و مدیریت تغییر می رسد، اطمینان و خلاقیت از عوامل اصلی هستند. تفکر خلاق برای حل مشکلات زندگی واقعی در دنیای امروز ضروری است. اعتماد به نفس در واقع فقط یک حالت ذهنی است. این یک تفکر روشن است که موجب جلب اطمینان مکالمات و احساس امنیت در رفتار ما می شود.

قدرت اعتماد به نفس غیرقابل انکار و گیرا است؛ با جوی مطمئن می توانید فریبنده، توانمند و با انگیزه باشید. با اطمینان بیشتر، می توانید به اهداف خود، و پتانسیل بالقوه خود برسید و به سادگی از زندگی لذت بیشتری ببرید.

افزایش اعتماد به نفس و عقیده:

در مورد آنچه واقعاً می خواهید در زندگی به دست آورید، قادر به اصلاح الگوهای تفکر منفی، کاهش استرس و دلایل اضطراب به دلیل عدم اعتماد به نفس و همچنین بهبود عملکرد، ایجاد نتایج دلخواه و کنترل بهتر، بیش از رفتار و عادت خود است.

این هدف نیست که نیاز به خلاقیت در رهبری را به عنوان چیزی جدید به تصویر بکشد. اما تصدیق کنید که اعتماد به نفس و خلاقیت هر دو به طور فزاینده ای برای عملکرد رهبری کارآمد و مهم هستند.

اکنون رهبران شرکت Fortune 500 استدلال می کنند که خلاقیت و نوآوری به مهارت های حیاتی قرن بیست و یکم تبدیل شده اند.

پیشرو بودن در زمان ها و زمینه هایی که به طور فزاینده ای پیچیده است، رهبران را ملزم به اتخاذ اعتماد به نفس و ذهنیت ها و مجموعه مهارت های خلاق تر می کنند.

همچنین درباره کیفیت های رهبری موثر در موفقیت مطالعه کنید

خلاقیت یکی از مهمترین ویژگی های رهبری است که این واقعیت را تقویت می کند که نه تنها خلاقیت بخشی از عملکرد طبیعی مغز است، بلکه کمبود خلاقیت – نداشتن مقدار زیادی از آن – عامل خطر واقعی به عنوان یک رهبر قرن بیست و یکم است.

همیشه به دنبال راه های خلاقانه و ابتکاری بیشتر برای حل مسئله باشید.

رهبری موثر ذهن سالم و صبر ایجاد می کند.

سه راز برای مدیریت وجود دارد. اولین راز داشتن صبر است. دوم صبور بودن است. و سومین راز مهم صبر است. -چاک تنر

رهبری موثر به شما کمک می کند ارزش هایی مانند حقیقت، خوبی، زیبایی، عشق و شفقت و همچنین شهود، خلاقیت، بصیرت و توجه متمرکز را تجربه کنید.

سایر کلیدهای موفقیت در رهبری

مهارت های قرن 21

اگر می خواهید در این هزاره جدید در خانه، محل کار یا جامعه خود تغییر ایجاد کنید، به مهارت های ارتباطی خوبی نیاز دارید.

وولف رینک ، یک مشاور مدیریت و مربی اجرایی در کلارکسویل، مریلند، و نویسنده کتاب “روغن را به چرخ جیر جیر کننده نزنید …” و 19 راه متضاد دیگر برای بهبود اثربخشی رهبری شما، می گوید

“شما نمی توانید به آنچه ممکن است در گذشته کار کرده باشد اعتماد کنید. دنیای امروز متفاوت است. مخاطرات زیاد است. چالش ها و مسائلی که با آنها روبرو هستید با سرعت زیادی تغییر می کنند.”

همه این ها قطعاً درست است.

“رهبران باید شخصیت خود را نشان دهند، به طور واضح ارتباط برقرار کنند، به طور مکرر مربیگری کنند، برای نتایج عمل کنند و همیشه با مثال پیشرو باشند.”

وقتی صحبت از اثربخشی رهبری است، ارتباط خوب هنوز یک مهارت عالی بشمار می آید. همه رهبری روابط است و همه روابط از طریق برقراری ارتباط خوب رشد می کنند. در قرن بیستم، نتایج کافی بود، اما رهبری در قرن بیست و یکم برای موفقیت، به نتایج عالی به علاوه مهارت های بین فردی عالی نیاز دارد.

ارتباطات برای رهبری ضروری است، و کل فرایند رهبری را از طریق تفویض اختیار، مربیگری، شناخت و ارزیابی هدایت می کند.

علاوه بر ارتباطات خوب، مربی گیری مانترای مدیریت است. مدیران بیشتر و بیشتر ملزم به حمایت از افراد خود با منابع و مشاوره هستند. این مدیریت خرد(ریز) نیست، بلکه مدیریت واقعی است.

بیایید به ویژگی های دیگر یک رهبر قرن 21 نگاه کنیم:

توانایی ایجاد ارزش: همان چیزی است که شما باید در آن کمک کنید. چگونه برای سازمان خود ارزش ایجاد می کنید؟ رهبران قرن بیست و یکم باید از دستیابی به نتایج مالی فراتر روند و به ارزش پایدار برای همه حوزه های انتخابیه دست یابند.

انعطاف پذیری:

در چند صنعت کار کرده اید؟ انعطاف پذیری بمعنای بیش از تمایل به راه اندازی مشاغل جدید است.

مسلماً رهبران امروزی باید انعطاف بیشتری داشته و مایل باشند برای پیشرفت در صنایع جدید – حتی مشاغل جدید – حرکت کنند.

همانطور که نمایش های تلویزیونی مشهور واقعیت مانند کارآموز و بازمانده نشان می دهند، توانایی کار موثر با دیگران – برای همکاری یک ویژگی مهم رهبری است.

رهبران علاوه بر هوش شناختی و درک دقیق از مشاغلی که دارند، احتمالاً به هوش احساسی و فرهنگی پیشرفته ای نیز نیاز دارند.

جوینده ی دانش باشید:

هر شخص می تواند یاد بگیرد که توانایی رهبری خود را توسعه دهد. بهتر است که رهبری را نقشی بدانیم که افراد می توانند خود را برای آن آماده کنند. هنگامی که افراد علاقه خود را کشف می کنند، آماده اند برای پیگیری آن ریسک کنند و چیزهای جدیدی را از نظر شخصی امتحان کنند، آن ها به طور کلی رهبر می شوند.

شخصیت شماره یک است:

شخصیت ریشه رهبری خوب است. ارزش ها و اعتقاداتی که رهبر به محیط کار می آورد. آن ها باید معتبر باشند – یعنی ریشه در صداقت، شرافت و اخلاق دارند. “در قرن بیست و یکم، دیگر نمی توانیم سود و عملکرد را از اصول و هدف جدا کنیم.

چشم انداز:

داشتن چشم انداز و توانایی برقراری ارتباط با آن، یکی دیگر از ویژگی های مهم رهبران امروز است. شما باید توانایی بیان دید خود را داشته باشید. شما باید بتوانید به تیم خود انرژی دهید.

شور، یکی دیگر از “بایدها” است.

توجه:

این بدان معنا نیست که رهبران باید “کاریزماتیک” باشند. و مواردی وجود دارد که کاریزما واقعاً موثر است. اما ما در حال مشاهده این هستیم که شرکت هایی که برای دوام ساخته شده اند لزوما رهبران کاریزماتیک ندارند.

کاریزما:

آنها رهبرانی دارند که به دیگران احترام می گذارند، گوش می دهند، با اعتماد به نفس هستند، متمرکز و سخت کوش نیز هستند، “کاریزما” در ابتدای امر خوب است، “اما” کاریزما نباید به جای استعداد و تعهد باشد.

رهبران باید به دیگران علاقه داشته باشند: یک نگرش سالم، علاقه و حسن نیت به دیگران است. داشتن آرامش خاطر، مهربانی و تمایل به بخشش دیگران است. ذهن آرام باعث ایجاد نگرش مثبت می شود.

هیچ راه درستی برای هدایت وجود ندارد، اما هیچ چیز تجربه عملی را مغلوب نمی کند. هیچ کس به اندازه کافی احساس آمادگی نمی کند – پس همین حالا این کار را انجام دهید.

توسعه مسئولیت رهبری خود را شروع کنید. هیچ چیزی، کارکردن را شکست نمی دهد.

شما مطمئناً خیلی پیر یا خیلی فقیر و مشغول نیستید تا بتوانید به دنیا ارزش دهید، بخواهید، ایجاد کنید و الهام بگیرید.

نیما کیمیایی_مهلا تهامی