رهبری شرکت (مشارکتی) چیست؟

رهبری شرکتی: اقدامات و تصمیمات مدیران همان چیزی است که ما از آنها به عنوان رهبری شرکتی یاد می کنیم.

برای اینکه بتوانید به عنوان رهبر یک شرکت مسئولیت پذیر شوید،پ

چه در یک شرکت بزرگ بین المللی یا یک شرکت کوچکتر که فقط در سطح محلی معاملات انجام می دهد، آموزش، استعداد و تجربه لازم است.

همچنین ویژگی های شخصیتی یا هویتی خاصی لازم است تا بتوانید در چنین فشار شدید و اغلب در یک محیط رقابتی رشد کنید.

سازگاری با تغییر یکی از مهمترین صفات هنگام هدایت یک شرکت است.

یک شخص اگر دقیقاً کاریزماتیک نباشد، باید در مکالمه با افراد خوب باشد و مهارت های سخنرانی در جمع برای برخی از نقش های رهبری یک شرکت لازم است.

رهبران شرکت ها می دانند اگر یک شرکت دیگر در آنجا باشد و معامله ای بهتر ارائه دهد،

حتی در مورد خدمات اندکی، مشتری ممکن است شرکت را ترک کند حتی اگر راضی باشد.

این وظیفه افرادی است که در موقعیت رهبری هستند، می توانند مسابقه را پیش بینی کنند. آن ها باید طوفان فکری کنند و به فکر روش هایی برای پیشرفت مداوم شرکت یا موفقیت مداوم آن باشند.

همزمان با تغییر مشاغل در سرتاسر جهان و انطباق با بازار بین المللی به روشی که قبلاً هرگز انجام نشده است.

رهبری شرکتی: رهبران در همه زمینه ها و فرهنگ ها معمولاً برای جلسات و تصمیمات گرد هم می آیند.

جهان و اطلاعات با سرعت بسیار بالایی در حال تغییر هستند. بنابراین تحقیق در مورد آخرین گرایشات صنعت کار خود، به منظور مطابقت با استانداردهای فعلی، بسیار مهم است.

رهبری شرکت در گذشته با اجرای دستورالعمل توسط  کتاب، همچنان که توسط مالک امر ونهی می شدند، رونق می گرفتند.

اکنون، موفقیت یک شرکت اغلب با اجازه دادن به متولیان امر برای استفاده از انواع استعدادها و مهارت های شخصی برای کمک به ادامه شرکت در مسیر رسیدن به چشم انداز برنامه ریزی شده، حاصل می شود.

یکی از صفات اصلی رهبران موفق:

توانایی از بین بردن هرج و مرج غیر ضروری است. از بین بردن هرج و مرج از زندگی و رسیدن به تعادل استرس و خستگی روحی را از بین می برد و به شما این امکان را می دهد که روی چیزهای مهم تمرکز کنید. این به شما آزادی خلق، عنصری ضروری برای موفقیت را می دهد.

از بین بردن هرج و مرج در محل کار

وقتی زندگی کاری خود را ساده می کنید، هوشمندانه تر کار می کنید، وقت بیشتری برای انجام کارهای مهم دارید و ساعات کمتری کار می کنید. اگرچه وضعیت کار شما با دیگران متفاوت است، در اینجا چند ایده برای ساده سازی زندگی و کاهش یا از بین بردن هرج و مرج، بی نظمی و استرس وجود دارد:

با کار کارآمدتر، ساعت کمتری کار کنید: اگر تمام وقت کار می کنید، دیگر وقت ندارید که آرام باشید، به ذهن خود اجازه دهید با موفقیت فکر کند یا خلق کند.

زمان را تنظیم کنید (یا فقط در صورت لزوم آن را مصرف کنید) تا “عصاره های خلاقیت” جریان داشته باشند. خواهید دید که ایده ها و راه حل ها بسیار راحت تر و سریعتر صورت می گیرند.

از زمان بصورت موثرتر استفاده کنید:

در پایان هر روز میز کار خود را تمیز کرده و مقالات و پرونده ها را کنار بگذارید. همچنین لیست کارهای لازم را ایجاد کنید. روز کاری بعدی، شما آماده شروع تازه هستید، می توانید هر آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید و می دانید بلافاصله از کجا شروع به کار کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که قهوه خود را تهیه کرده و شروع به کار کنید. دستیابی به موفقیت لزوماً یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. با این حال، با استفاده صحیح از این مهارت ها، موفقیت در چنگال شما است. با تلاش فراوان از جانب شما، یک برنامه عملی موثر و پیگیری مناسب، موفقیت شما مطمئن حاصل خواهد شد.

موفقیت از هرج و مرج

ذهن نیاز به تعادل بین کار و فعالیت های اوقات فراغت دارد. شما باید احساس لذت، چالش، پاداش، شکست (برای قدردانی از موفقیت) کنید.

شما باید دیدگاه جدیدی در مورد نیازهای ذهن به دست آورید – ذهن باید  دقیقاً مانند عضله ای در بدن به شدت تمرین داده شود (کار کنید) و غالباً آرام باشید.

کار زیاد باعث می شود ذهن شما فارغ از میزان خواب شما، استرس و خستگی ایجاد کند. اوقات فراغت بیش از حد، باعث ایجاد افسردگی و بی علاقگی در ذهن شما  می شود. درک اینکه چرا عدم تعادل برای رسیدن به موفقیت شما مضر است آسان است.

کلید دستیابی به یک سبک زندگی متعادل حذف هرج و مرج از زندگی شما است. هرج و مرج نه تنها در زندگی جسمی شما زمان بر است، بلکه زمان و ظرفیت ذهنی را نیز می گیرد. هرج و مرج عنصری است که به طور کلی استرس ایجاد می کند. باعث شب های بی خوابی می شود و در مدیتیشن اختلال ایجاد می کند. ذهن شما را خیلی سریع حرکت می دهد.

یکی دیگر از نکات مهم در مورد از بین بردن هرج و مرج این است که با این کار وقت شما ممکن است در سایر فعالیت ها از جمله تلاش برای موفقیت شما استفاده شود.

چگونه هرج و مرج را از بین می برید؟

  1. با خلاص شدن از شر بی نظمی، زندگی خود را ساده کنید.
  2. با معاشرت با افراد مناسب زندگی خود را ساده کنید.
  3. تا پایان کار بر وظایف داده شده تمرکز کنید.

قدرت اتحادیه

افرادی که شما را احاطه کرده اند :

بر مسیر شما، نگرش، عزم، اعتقاد شما، الهام شما و نتیجه موفقیت شما تأثیر می گذارند.

شما باید خود را با افرادی احاطه کنید که در مثبت اندیشی و اشتیاق شما برای رسیدن به هدف شما مشترک هستند. در غیر این صورت، ممکن است از طریق قدرت ارتباط، موفقیت خود را از بین ببرید.

معاشرت ممکن است به معنای حضور در کنار افرادی باشد که می توانند موفقیت شما را محقق کنند. دونالد ترامپ دقیقاً این کار را کرد. او با کسانی ارتباط برقرار کرد که می خواست از آن ها تقلید کند و می توانستند به موفقیت او کمک کنند.

یکی از مهمترین و پشتیبانی کننده ترین ابزارهای دستیابی به موفقیت، داشتن قهرمان است.

یافتن یک قهرمان مرد (یا قهرمان زن) برای تقلید، مزایای موفقیت بسیاری به شما می دهد.

اهمیت تمرکز

کلید یک زندگی آرام و کم استرس نه تنها در سازماندهی ساده میز کار بلکه در نظم بخشیدن به ذهن شماست.

شما می توانید حتی پیش پا افتاده ترین کار را با اشتیاق و هدف انجام دهید. می توانید با اشتیاق این کار را انجام دهید. و با این اشتیاق، مقاومت در برابر حواس پرتی های جهان بسیار راحت تر است.

حداقل چهار دلیل مهم وجود دارد که باعث می شود شما تمرکز کنید:

  1. برای به دست آوردن درک مشترک از وظیفه / شغل (تمرکز تشخیصی)
  2. برای ایجاد یک چشم انداز و استراتژی (تمرکز استراتژی)
  3. تغییر روش کار برای رسیدن به آن هدف (تمرکز فرآیند)
  4. برای تدوین برنامه و تعهد به دستیابی به آن (تمرکز برنامه ریزی).

تمرکز در هنگام بروز چالش ها دشوار است و اگر نمی دانید چرا کاری انجام می دهید،

عزم شما آزمایش می شود. و این آزمون ها و چالش ها اغلب هنگام شروع کار یا کار جدید در زندگی پیش می آیند.

شما باید بدانید که برای چه می جنگید:

  1. بنابراین متمرکز شده و سوق داده می شوید تا فشار خود را ادامه دهید.
  2. دانستن و درک انگیزه شما می تواند به شما کمک کند
  3. تا درگیرجزئیات و پروسه راه اندازی کسب و کار یا تکلیف جدید نشوید، و بیش از حد خسته نشوید و احساس ناآمادگی نکنید.

درک تقاطع بین چشم انداز و اهداف شما به شما کمک می کند تا:

یک: در جایی که وقت، تلاش و منابع خود را صرف می کنید تمرکز کنید. اکنون می توانید فرصت های زیادی را که در دسترس هستند ارزیابی کرده و بر اساس اینکه آیا فرصت شما را به چشم انداز نزدیک می کند یا نه انتخاب کنید.

دو: تلاش خود را ساده و موثر کنید و از اتلاف وقت خودداری کنید.

اکنون می توانید ارزیابی کنید که آیا وقت خود را صرف فعالیت های صحیحی می کنید .

که شما را به سمت نگرشتان هدایت می کنند.

این به شما کمک می کند تا وظایفی را که از رسیدن شما به مکانی که می خواهید جلوگیری می کنند، را از بین ببرید.

وقتی انسانی در آن حالت روحی باشد که در آن دقیقاً از آنچه می خواهد آگاهی داشته باشد.

و کاملاً مصمم باشد که از آن دست نکشد، دیگر تنها مسئله ی زمان اهمیت دارد و آنچه را که می خواهد بدست می آورد.

همراه با عزم و اعتقاد، مشتاق بودن در مورد هدف خود مهم است.

هر آنچه در این راه اتفاق می افتد:

یک نقطه عطف لذت بخش دیگر است که شما را یک قدم دیگر به موفقیت نزدیک می کند.

شوق به دیدگاه مثبت شما می افزاید و اعتقاد شما به نتیجه را تأیید می کند.

شوق از الهام گرفته می شود. الهام از دانش و غنی سازی ذهن حاصل می شود. الهام همچنین به شما کمک می کند تا برنامه عمل خود را بیشتر تعریف و جزئیات بندی کنید.

الهام را می توان از طریق منابع بسیاری بدست آورد.

بارزترین آن آموزش است، خواه از جنبه انگیزشی باشد که شما را در مسیر خود قرار دهد یا دانش خاصی باشد که برای دستیابی به موفقیت بدست می آورید.

آموزش ممکن است :

مطالعه کتاب، مجله و ژورنال، شرکت در کارگاه ها و کلاس ها، گوش دادن به صدا و تماشای فیلم هایی باشد که در زمینه هدف شما آموزش و انگیزه می دهند.

شما همان چیزی می شوید که می خوانید، بنابراین ذهن خود را در معرض مواردی قرار دهید که به موفقیت شما می افزاید.

همچنین، مطالب آموزشی و انگیزشی را پیگیر باشید که پس از موفقیت شما به شما کمک می کنند. در حال حاضر، شما در طول “فرآیند” هستید. هنگامی که به هدف خود رسیدید:

باید از قبل دانش و انگیزه داشته باشید تا از موفقیت به روش مثبت استفاده کنید و آن را به جلو حرکت دهید. همچنین پس از موفقیت شما، روند دستیابی به آن الهام بخش دیگران، به ویژه اعضای تیم شما می شود. رهبری تماما درباره ی الهام بخشیدن به دیگران است.

از این لینک دیدن فرمایید ما به شما در توسعه کسب و کارتان کمک خواهیم کرد.

نیما کیمیایی_مهلا تهامی