خرد در رهبری چیست؟

خرد چیزی را می دهد که پول، قدرت و شهرت نمی تواند بدهد. ثروت فقط پول نیست؛ این در مورد ارزش های عمیق درونی مانند معنا، رضایت، خوشبختی و احساس آرامش خاطر است.

برای خردمند بودن، تأمل در آنچه در زندگی مهمترین است و آنچه که معنای کمتری دارد ضروری است. زندگی را در چشم انداز قرار دهید و بفهمید که کی هستید، می خواهید کجا بروید و در طول سفر می خواهید به چه فرد و رهبری تبدیل شوید.

رهبران خردمند همیشه خود و تیمشان را برای دیدار با آینده آماده می کنند. آنها یک رویکرد مثبت و خوش بینانه برای حمایت از خود و دیگران ایجاد می کنند. یادگیری چگونگی هدایت کردن عمدتا مربوط به آشنایی با توسعه ای است که شما عضوی از آن هستید، دائماً به دنبال دانش و اطلاعات جدیدی هستید که کارها را به جلو پیش می برد.

رهبران خردمند، ناملایمات را اطلاعاتی موقت در مورد میزان پیشرفت خود در سفر می دانند. آنها با استفاده از ناملایمات، مردم را برای دستیابی به انرژی و قدرت جدید برای گام بعدی بسیج می کنند. آنها شکست ادراک شده را برای یادگیری ذاتی آن بررسی می کنند و به روشی ارتباط برقرار می کنند که در گروه آنها انرژی مثبت تولید می کند، بنابراین انگیزه ای برای اقدام حتی قوی تر ایجاد می کنند.

آلبرت اینشتین می گوید، “خرد محصول مدرسه نیست بلکه تلاش مادام العمر برای به دست آوردن آن است.”

  1. چهار ویژگی خرد
  2. قضاوت خوب
  3. شخصیت قوی
  4. افتخار
  5. تاثیر

رهبری که دارای خرد است بهتر می تواند از پس چالش های ناشی از رهبری برآید.

از طرف دیگر شخصیت قوی باید پایه و اساس زندگی یک رهبر باشد. این کار از زمانی شروع می شود که هسته رهبری خود را بشناسید و آن را دنبال کنید. شخصیت قوی خرد تولید می کند که منجر به توانایی تأثیر مثبت بر دیگران می شود.

خرد در زندگی شخصی و شغلی شما افتخار به ارمغان می آورد. بنابراین خرد شما، توانایی شما را برای تأثیرگذاری بر دیگران افزایش می دهد. این بدان دلیل است که شما هر آن کس که هستید و هر آن کاری که انجام می دهید، افراد همفکر را به خود جلب می کند. کسانی که از خرد، استعداد و سوابق خوبی برخوردار هستند، بخاطر خرد شما می خواهند شما را دنبال کنند. همانند این جمله قدیمی است که می گوید: “کبوتر با کبوتر، باز با باز.” هنگامی که رشد می کنید و از خرد برخوردارید، قدرت و تأثیر شما نیز افزوده می شود.

بهترین راه برای رهبری کردن، کسب خرد است.

این را بدان: این خداوند است که قدرت می بخشد. زیرا تمام خردها به او تعلق دارند.

ترس از خدا خرد است و دور شدن از شر فهم است.

قدرت ترکیبی از خرد، دانش و درک است.

زیرا بدون خرد هیچ درکی از یک حقیقت شناخته شده وجود نخواهد داشت؛

عدم درک و دانش کمبود قدرت است؛

فقدان قدرت، فقدان اقتدار است؛

رهبری در نتیجه ی اقتدار است.

به دست آوردن خرد برای یک رهبر بهتر شدن

رهبران مردم را متحد می کنند تا برای ایجاد جهانی بهتر و کنار آمدن با تغییرات و چالش هایی که هنگام دستیابی به اهدافشان بوجود می آیند، با هم کار کنند. برای انجام این کار، رهبری نیاز به مذاکره و تصمیم گیری دارد. برای بهبود توانایی تصمیم گیری و مذاکره، درک تفاوت بین دانش، درک و خرد مفید است.

هنگام مذاکره و تصمیم گیری، بسیار مهم است که از آنچه فکر می کنید وضعیت چیست، چگونه فکر کردن به ایجاد شرایط و چرایی وجود شرایط دارد، آگاهی داشته باشید. بحث در مورد این مفروضات با دیگران، به ویژه اعضای تیم خود، می تواند به جلوگیری از فرضیات کمک کند.

در رسیدن به آرزوهای خود چقدر پیش رفته اید؟ چرخي كه بلندترين صدای جیر جیر را می دهد، چرخي است كه گریس کاری می شود. بجنگ! تسلیم نشو!

خرد، تصمیم گیری موثری است، افراد خردمند از آنجایی خردمند هستند که تصمیمات درستی می گیرند.

نیما کیمیایی_مهلا تهامی