کیفیت های رهبری موثر

هوشیاری در مسیر موفقیت مهم است، و آماده سازی ذهن، روح و جسم خود برای موفقیتی که به دنبال آن هستید نیز به همان اندازه مهم است. کافی نیست که یک عضو ناشناس در جامعه باشید، که به دیگران اجازه می دهد در مورد سرنوشت شما تصمیم بگیرند.

دقیقاً ایده شما برای موفقیت چیست؟

موفقیت رسیدن به چیزی است که شما برای انجام آن مصمم هستید!

شما تعیین می کنید که برای شما موفقیت به چه معنایست. و این براساس هیچ قضاوتی غیر از قضاوت شما نیست.

همه افراد موفق، یک چیز مشترک دارند – عزم راسخ! برای موفقیت، ابتدا باید تعیین کنید که چنین است. دانه ای که منجر به عمل می شود ابتدا تعیین می شود. موفق بودن یک فرایند دو بخشی است – عزم و اعتقاد! هر دو از ذهن شروع می شوند. چرا؟ زیرا اگر تصور واضحی از آنچه در زندگی می خواهید نداشته باشید، هر آنچه که مانده است را به دست می آورید.

عزم راسخ و اعتقاد، نقطه آغاز موفقیت هستند. آنها شما را نسبت به فرصت های جدید برای انجام و هر آنچه می خواهید باز می کنند و شما فقط برای کاشت بذر نیاز به یک فکر ناخودآگاه دارید. چگونه این کار را انجام می دهید؟

اولین و مهمترین عنصر موفقیت این است که ذهن خود را باز کنید. ذهن بسته راه حل های خلاقانه را مهر و موم می کند و هر فرصتی برای فرصت های جدید را از بین می برد. ذهن بسته شما را در جایی که در زندگی هستید، جایی که همیشه بوده اید، نگه می دارد و خواهد داشت.

ذهن بسته موارد زیر را ایجاد می کند:

مبارزه مداوم برای رسیدن یا جلو افتادن

پشیمانی از انجام ندادن یا داشتن آنچه واقعاً آرزو دارید، و حسادتی که هر وقت درباره ی شخصی موفق تر از خود می شنوید، ملاقات می کنید، می خوانید و یا، می دانید که باید جای او باشید.

هیچ یک از این احساسات برای موفقیت مناسب نیست. تنها کاری که برای رسیدن به مسیر موفقیت خود باید انجام دهید این است که ذهن خود را باز کنید.

وقتی واقعاً ذهن خود را باز می کنید، عصبانیت، کینه، نفرت و حسادت از بین می رود. با این حال، از طرف شما کار کمی طول می کشد.

یک فکر، درست مثل یک عمل، انرژی در حرکت است. افکار احساسی حتی انرژی بیشتری را نیز حمل می کنند. هنگامی که شما یک فکر ایجاد می کنید، به خصوص آنکه از آن احساساتی می شوید (مانند رویای موفقیت خود)، انرژی ایجاد کرده اید که در آنجا وجود دارد و به شما امکان می دهد فکر را کشف و ایجاد کنید و رشد دهید. این فرایند از خود مراقبت می کند.

همه ما رویاهایی داریم اما همه ما به آرزوهای خود نمی رسیم. به این دلیل که الگوهای فکری ماهیتی منفی یا مثبت دارند.

اگر افکار شما منفی است، انرژی منفی است. اگر مثبت باشد، انرژی مثبت است. وقتی احساسات با افکار درگیر می شوند، انرژی حتی بیشتر می شود. با این حال، انرژی خاموش باقی نمی ماند – گسترش می یابد. هر بار که فکر می کنید گسترش می یابد.

 

آیا شما از قانون جذب خود به نفع خود استفاده می کنید؟

بیاموزید که طرز فکر خود را تغییر دهید تا بتوانید چیزهایی را که واقعاً آرزو دارید در زندگی خود جذب کنید. بیاموزید که همه آنچه که امروز داریم توسط افکار گذشته ما ایجاد شده است. همه آنچه که فردا دریافت خواهیم کرد توسط آنچه اکنون فکر می کنیم ایجاد می شود!

پس از آن پذیرفتن یا انکار آن به عنوان حقیقت به انتخاب شما تبدیل خواهد شد اگرچه امتناع از پذیرش و تأیید آن این واقعیت را تغییر نمی دهد که این به دلیل طبیعت بی تردید و قابل پیش بینی قانون جذب است که شما نتایج زندگی خود را در حال حاضر تجربه می کنید.

پیگیری با ارزش ترین سرمایه برای هر رهبر است. انجام کارها یک فرایند است.

“کمی شجاعت و کمی خویشتن داری لازم است. و مقداری عزم راسخ، اگر می خواهید به هدف برسید. این یک تلاش زیاد و یک چانه محکم و قرص می خواهد. مهم نیست که چه نبردی باشد، اگر واقعاً می خواهید پیروز شوید، هیچ راهی آسان برای شکوه و جلال وجود ندارد. راهی برای شهرت وجود ندارد. زندگی، با این حال ممکن است آن را مشاهده کنیم، هیچ بازی ساده ای نیست؛ اما جوایز آن برای مبارزه، برای استقامت و ثبات است؛ برای یک ذات نیرومند است که جا نمی زند. ” – فرمانده ارشد نیروی دریایی

ویژگی های مستقل یک رهبر

جان ماکسول، نویسنده “21 ویژگی ضروری یک رهبر”، با ارائه ابزارها و بینش های عملی به خواننده، در مورد توسعه ویژگی های رهبران بزرگ، روند توسعه هنر رهبری را لمس کرد.

اگر به همه رهبران بزرگ گذشته و حال نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که آنها دارای ویژگی هایی هستند که در “21 ویژگی ضروری یک رهبر” بحث شده است:

  • شخصیت: یک تکه تخت سنگ باشید
  • جذابیت: اولین برداشت می تواند معامله را بدزدد
  • تعهد: عملگران را از رویاپردازها جدا می کند
  • ارتباطات: بدون آن شما تنها سفر می کنید
  • صلاحیت: اگر آن را بسازید، آنها می آیند
  • شجاعت: یک نفر با شجاعت اکثریت است
  • تشخیص: به اسرار حل نشده پایان دهید
  • تمرکز: هر چه تیزتر باشد، تیزتر هم هستی
  • سخاوت: شمع شما وقتی چراغ دیگری را روشن می کند چیزی از دست نمی دهد
  • ابتکار عمل: شما بدون آن خانه را ترك نخواهيد كرد
  • گوش دادن: برای ارتباط با قلب آنها، از گوش های خود استفاده کنید
  • شور: این زندگی را بپذیر و دوستش داشته باش
  • نگرش مثبت: اگر باور دارید می توانید، می توانید
  • حل مسئله: شما نمی توانید اجازه دهید مشکلاتتان مشکل ساز شود
  • روابط: اگر با هم کنار بیایید، آنها با هم همخوانی خواهند داشت
  • مسئولیت: اگر توپ را حمل نمی کنید، نمی توانید تیم را هدایت کنید
  • امنیت: صلاحیت هرگز ناامنی را جبران نمی کند
  • خود نظم و انضباط: اولین شخصی که رهبری می کنید خود شما هستید
  • بندگی: برای جلو افتادن، دیگران را در اولویت قرار دهید
  • قابلیت یادگیری: برای ادامه رهبری، یادگیری را ادامه دهید
  • چشم انداز: شما فقط می توانید آنچه را که می بینید به دست آورید.

به عنوان یک رهبر، تنها راه برای انجام کارهای بزرگ، دوست داشتن کاری است که انجام می دهید.

 

سخنان بزرگان:

الوود چپمن از قیاس دوربین استفاده می کند. وی می گوید: “به نگرش به عنوان تمرکز ذهنی خود بر جهان خارج فکر کنید.” “مانند استفاده از دوربین، می توانید تمرکز کنید یا ذهنیت خود را معطوف آنچه مورد علاقه شماست قرار دهید. می توانید موقعیت ها را به عنوان فرصت یا شکست ببینید. یک روز سرد زمستانی چه زیبا و چه زشت. یک جلسه اداری جالب یا خسته کننده است. ”

“تنها موفقیتی که بسیاری از بزرگان داشته اند تولد با توانایی و عزم راسخ برای غلبه بر بدشانسی است.” – چنینگ پولوک –

آغاز همیشه امروز است.

“وقت شما محدود است، پس آن را برای زندگی در زندگی شخص دیگری هدر ندهید. گرفتار عقاید تعصب آمیز نشوید – که با نتایج تفکر دیگران زندگی می کند. اجازه ندهید که سر و صدای نظرات دیگران صدای درونی شما را خفه کند. و از همه مهمتر، شهامت پیگیری قلب و شهود خود را داشته باشید. آنها به نوعی می دانند که شما واقعاً می خواهید چه چیزی شوید. هر چیز دیگری ثانویه است. “- استیو جابز (1955-2011)

هدف زندگی یک زندگی هدفمند است – رابرت بیرن.

یافتن خود عمدتاً مربوط به خلق خود است. منابعی را جستجو کنید که به شما کمک کند هدف خود را دریابید و زندگی مورد نظر خود را بسازید.

همه ما به یک دلیل به اینجا اعزام شده ایم و همه ما در دنیا دارای اهمیت هستیم.

به وضوح روزی را که از این دنیا خارج می شوید، به تصویر بکشید. می خواهید مداحی شما از چه چیزهایی تشکیل شود؟ دستاوردهای شما در طول زندگی چگونه خواهد بود؟ در پایان، زندگی شما چه اهمیتی دارد؟ آیا این کاری است که شما الان درست انجام می دهید؟

از این لینک دیدن فرمایید ما به شما کمک خواهیم کرد.

نیما کیمیایی_مهلا تهامی