توسعه رهبری

یکی از جنبه های اصلی رهبری، نیاز به تصمیم گیری و پیگیری آنهاست. رهبران بزرگ هرگز از عمل سنتی، تفکر ایستا، خرد متعارف یا عملکرد مشترک راضی نیستند. منظور از توسعه رهبری، هر فعالیتی است که کیفیت یک رهبر را افزایش دهد.

در حقیقت، بهترین رهبران از هر چیزی که وضعیت موجود را بپذیرد ناراحت هستند. توسعه رهبری توانایی دستیابی به هدف تعیین شده شما و دستیابی به آنها است – دستیابی به تعالی، وقار، حقیقت.

آنچه که در پیشروست، چه میشد اگر، تغییر، ارزش، نتایج، روابط، خدمات، دانش، و به چیزی بزرگتر از خود شما.

فقط پیگیری، کافی نیست بلکه پیگیری باید عمدی، متمرکز، سازگار، تهاجمی و تسلیم ناپذیر باشد. شما باید به دلایل درست و در زمان های مناسب دنبال چیزهای درست باشید.

به طور سنتی، توسعه رهبری بر توسعه توانایی ها و نگرش های رهبری افراد متمرکز شده است.

همه افراد متولد شده دارای این توانایی نیستندو

مثلاً مانند زین الدین زیدان فوتبال بازی کنند، مردم هم همه با توانایی طبیعی رهبری متولد نشده اند.

ویژگی های مختلف شخصی می تواند به عنوان یک اثربخشی رهبری در یک فرد کمک کند یا مانع آن شود.

و برای توسعه صلاحیت های رهبری به برنامه های رسمی نیاز دارد.

با این حال، همه می توانند اثربخشی رهبری خود را توسعه دهند.

دستیابی به چنین تحولی بیشتر از خواندن یک کتاب به یادگیری یک ساز موجز، تمرکز، تمرین و پشتکار شبیه است.

چه چیزی کیفیت های رهبری را افزایش می دهد؟

  1. نقاط قوت
  2. اعتماد و صداقت
  3. اعتماد به نفس
  4. هدفمند بودن
  5. متمرکز
  6. متعهد به تعالی

با توسعه مناسب رهبری، می توانید تیم هایی با کارایی فوق العاده بسازید. می توانید از امروز شروع کنید. با افرادی که به شما اعتماد دارند و کسانی که به آنها اعتماد دارید شروع کنید.

با هم می توانید به بالاترین بلندی ها،  برسید، این مهم خیلی راحت بدست می آید.

همانگونه که مردم قبلاً این کار را کرده اند، شما هم می توانید این کار را انجام دهید.

آموزش به سبک کلاس و خواندن همراه در کمک به رهبران برای دانستن بیشتر در مورد آنچه که به رهبری خوب منجر می شود، موثر است.

هانری مینتزبرگ، کارشناس مدیریت، شخصی است که این معضل را برجسته می کند. تخمین زده می شود.

چیزی در حدود فقط 15٪ از یادگیری آموزش سنتی به سبک کلاس درس منجر به تغییر رفتار مداوم در محیط کار شود.

موفقیت تلاش های توسعه رهبری به ویژگی های فردی یادگیرنده پیوند خورده است. شخصیت یک رهبر در پیشرفت رهبری نقش مهمی دارد.

اولین کیفیتی که هر رهبر باید کسب کند توانایی تمرکز بر نقاط قوت است …

بنابراین بر نقاط قوت خود و نقاط قوت دیگران (تیم خود) تمرکز کنید.

شما با شناسایی نواحی دارای قدرت بالقوه بالا و با تمرکز تمام انرژی خود در برجسته شدن در آن زمینه ها، به یک فرد برجسته تبدیل خواهید شد.

کیفیت دوم که هر رهبر باید توسعه دهد اعتماد است …

قابل اعتماد بودن یک رهبر برای هدایت دیگران از اهمیت والایی برخوردار است. اعتماد کیفیتی است که همه روابط را به هم پیوند می دهد.

تمایل و توانایی مورد اعتماد بودن توسط افرادی که به شما متوسل شده اند و به شما گزارش می دهند.  برای توانایی شما در انجام بهترین عملکرد، کاملاً حائز اهمیت می باشد.

زیرا آنها برای حمایت از آرمان شما بیشتر و مشتاقانه تر کار خواهند کرد.

سومین کیفیتی که هر رهبر باید توسعه دهد اعتماد به نفس است.

اعتماد به نفس مبنای اساسی است که رهبری از آن رشد می کند.

سر انجام، رهبری همان داشتن اعتماد به نفس برای تصمیم گیری است.

در حالی که افراد ترسو نسبت به تصمیمات عذاب می کشند و همیشه یک انتخاب مطمئن را انجام می دهند، اعتماد به نفس، اطلاعاتی را که در اختیار دارند می گیرد و اقدام می کند.

این تعریف رهبری است.

اعتماد به نفس به شما این امکان را می دهد که تصمیمات سخت بگیرید.

هنگام صحبت با تیم یا ارائه سخنرانی که جهت تیم شما را برای آینده تعیین می کند، بدون داشتن عقیده های اساسی، باید اعتماد به نفس داشته باشید.

چهارمین کیفیتی که هر رهبر باید توسعه دهد هدفمندی است …

یک رهبر دارای یک چشم انداز است، و این چشم انداز برای او بسیار واقعی است، و آن را کاملاً هدفمند می کند. رهبری هدفمند عمل تبدیل رویاها به واقعیت است. همیشه مهم نگه داشتن هدف اصلی و تفکر تحلیلی بسیار مهم است.

نه تنها باید یک وضعیت را به طور کلی مشاهده کنید، بلکه برای بررسی دقیق تر، آن را به بخشهای فرعی تقسیم کنید.

پنجمین کیفیتی که هر رهبر باید توسعه دهد، تمرکز است.

وظیفه اصلی رهبری هدایت توجه است.

تمرکز به درون و تمرکز سازنده بر دیگران به شما کمک می کند تا عناصر اصلی هوش هیجانی را پرورش دهید.

درک کاملتر از چگونگی تمرکز شما بر جهان گسترده می تواند توانایی شما را در تدوین استراتژی، نوآوری و مدیریت سازمانها بهبود بخشد.

رهبران تاثیر گذار بر نتایجی که می خواهند ایجاد کنند تمرکز می کنند.

آنها با تأکید بر رسالت، چشم انداز، ارزشها و اهداف استراتژیک سازمان خود و در عین حال ایجاد ظرفیت سازمانهای خود برای دستیابی به آنها، این “تمرکز نتایج” را برای سازمان خود فراهم می کنند.

این ظرفیت سازی بر لزوم انعطاف پذیری، خلاقیت، ابتکار و جلوگیری از متحجر شدن با اتخاذ ساختارها، سیاست ها و فرآیندهای بوروکراتیک تأکید دارد.

ششمین کیفیتی که هر رهبر باید توسعه دهد، تعهد به تعالی و رشد است …

“تعالی نتیجه مراقبت بیش از آنچه دیگران فکر می کنند عاقلانه است، به خطر انداختن بیش از آنچه دیگران فکر می کنند ایمن است.

تیم سازی و راهبرد های اثر بخش در بهبود عملکرد چیست؟

رویاپردازی بیش از آنچه دیگران فکر می کنند عملی است و انتظار بیش از آنچه دیگران فکر می کنند ممکن است.”

رهبران متعهد کل منابع خود را که شامل فراتر رفتن از مسیر رسیدن به اهداف تعیین شده به آنها است، متعهد می کنند.

تعهد به تعالی کیفیت و بهره وری را ارتقا می دهد، نقص را کاهش می دهد، سودآوری را افزایش می دهد.

رهبران امر به تعالی نمی دهند، آنها تعالی می سازند. تعالی “همان چیزی است که می توانید باشید” در چارچوب انجام آنچه برای سازمان شما مناسب است. برای رسیدن به تعالی ابتدا باید به یک رهبر با شخصیت خوب تبدیل شوید.

هنگامی که یک رهبر بینش و اعتقاد راسخ داشت که می توان به یک رویا دست یافت، برای انجام آن الهام می گیرد.

تنها کسی که به وضوح می تواند این چشم انداز را ببیند رهبر است.

این وظیفه او است که کل دید را برای افرادی که با آنها کار می کند توضیح دهد.

رهبر باید بتواند دائماً برای زنده نگه داشتن چشم انداز الهام بگیرد.

وقتی رهبر و افرادش با یک تفاهم مشترک در جهت رسیدن به یک هدف مشترک کار می کنند،

رویا می تواند یک واقعیت باشد.

یک رهبر کسی است که قادر به اعمال نفوذ بر سایر افراد برای کمک به دستیابی به اهداف گروهی یا سازمانی با اقتدار مدیریتی است.

اختیارات مدیریتی به این معنا که وی قدرت تغییر برنامه ها را دارد تا به نفع سازمان باشد.

برای ایجاد نظم، سازماندهی و کنترل می کند.

همچنین اطمینان حاصل می کند که همه با هدف دستیابی به هدفی خاص در مسیر درست قرار دارند.

این بدان معناست که موفقیت یک تیم تا حد زیادی به رهبر بستگی دارد.

این پنج ویژگی از تحقیقات کزس و پزنر در زمینه رهبری حاصل می شود که برای کتاب “چالش رهبری” انجام شده است:

  1. صادقانه
  2. نگاه رو به جلو
  3. شایسته
  4. الهام بخش
  5. باهوش

مهارت شما در نمایش این پنج ویژگی رهبری کاملاً با تمایل افراد به پیروی از اهداف شما ارتباط دارد.

نمایش این خصوصیات اعتماد به نفس شما را در رهبری برمی انگیزد.

عدم نمایش این خصوصیات یا نمایش عکس این ویژگی ها از تأثیر رهبری شما با اطرافیان می کاهد.

ابراز، مدل سازی و نمایش این صفات مهم است. به سادگی در اختیار داشتن هر ویژگی کافی نیست.

شما باید آن را به گونه ای نمایش دهید که مردم متوجه شوند. مردم می خواهند آن را ببینند.

تمرکز هر یک از این پنج ویژگی باید بر روی کاری باشد که مردم شما را در حال انجام آن می بینند.

مردم می خواهند از یک رهبر صادق پیروی کنند.

سالها پیش، بسیاری از کارمندان با فرض صادق بودن رهبران خود به دلیل اقتدار موقعیتشان، کار خود را شروع کردند.

با رسوائی های مدرن، این قضیه دیگر صحت ندارد.

برای اینکه شما به عنوان یک فرد صادق دیده شوید، باید این امر را از خود نشان دهید و صداقت را به نمایش بگذارید.

مردم تصور نمی کنند که شما صادق باشید، صرفاً به این دلیل که هرگز درحال دروغگویی لو نرفته اید.

یکی از رایج ترین شرایطی که رهبران فرصتی را برای نشان دادن صداقت از دست می دهند، برخورد با اشتباهات است.

بیشتر کار یک رهبر این است که چیزهای جدیدی را امتحان کند و ایده هایی را که به درد نمی خورند اصلاح کند.

رهبری کسب و کار چیست و چگونه باید یک کسب و کار را را رهبری کرد؟

یک رهبر بد کسی است که تا حدی می خواهد از شکست جلوگیری کند که وقتی اقدامش اثرگذار نیست، اقرار نمی کند .

تمام هدف رهبری این است که بدانید از جایی که الان هستید باید کجا بروید.

اگرچه ممکن است بدانید که می خواهید کجا بروید، مردم این را نمی بینند مگر اینکه به طور فعال با آنها ارتباط برقرار کنید.

این ویژگی ها فقط چیزهایی نیستند که شما باید داشته باشید، بلکه مواردی هستند که باید به طور فعال روزانه نمایش دهید.

وقتی مردم رهبر خود را آینده نگر نمی دانند، آن رهبر معمولاً از یکی از این دو مشکل احتمالی رنج می برد:

رهبر چشم اندازی، آینده نگر ندارد؛

رهبر تمایلی ندارد یا ترسیده که دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

اگر یک رهبر چشم اندازی برای آینده ندارد، معمولاً به این دلیل است که آنها امروز وقت زیادی را صرف می کنند.

در یک سطح بسیار ساده، این مسئله می تواند به سادگی با اختصاص دادن زمان برای برنامه ریزی، استراتژی و تفکر در مورد آینده حل شود.

بسیاری از اوقات که یک رهبر وقت فکر کردن و برنامه ریزی برای آینده را ندارد

به این دلیل است که آنها یک نمایش ضعیف از رهبری را در حال حاضر نشان می دهند.

بعضی از رهبران دیدگاه روشنی دارند، اما نمی خواهند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

بیشتر اوقات آنها نگران این هستند که اگر بینشی از آینده به اشتراک بگذارند که محقق نشود.

اعتبار خود را از دست می دهند. این یک نگرانی درست است.

با این حال، مردم باید بدانند که یک رهبر دارای چشم انداز قوی برای آینده و یک برنامه قوی برای پیشبرد است.

مردم می خواهند الهام بگیرند. در حقیقت، طبقه كلی از افراد هستند كه از یك رهبر الهام بخش پیروی می كنند.

حتی اگر رهبر ویژگی های دیگری نداشته باشد.

همچنان درباره مهارت های یک رهبر جدید مطالعه کنید.

الهام بخش بودن به این معنی است که به اعضای تیم بگویید سازمان شما چگونه دنیا را تغییر خواهد داد.

یک مثال عالی برای الهام گرفتن این است که استیو جابز مدیر عامل شرکت پپسی را دزدید و از او پرسید: “آیا می خواهید تا آخر عمر آب قند بفروشید، یا می خواهید جهان را تغییر دهید؟”

الهام بخش بودن به معنای نشان دادن تصویر بزرگ به مردم و کمک به آنها برای دیدن فراتر از یک کانون محدود و درک چگونگی قرار گرفتن نقش آنها در تصویر بزرگ است.

یادگیری الهام بخش بودن آسان نیست – به ویژه برای افراد فاقد جذبه اما می توان آن را آموخت.

افرادی را که به شما الهام می بخشند یادداشت کنید و نحوه ارتباط آنها را تحلیل کنید.

به دنبال روش هایی برای بیان پرشور دید خود باشید.

اگرچه همیشه جای پیشرفت وجود دارد، اما یک سرمایه گذاری اندک در تلاش و آگاهی، پیشرفت چشمگیری در این ویژگی رهبری به شما می دهد.

به طور غیررسمی:

صرفاً با صرف زمان معقولی برای مطالعه روزانه می توانید هوش زیادی در هر زمینه ای ایجاد کنید. واقعیت این است که اکثر مردم به طور منظم در تحصیلات خود سرمایه گذاری نمی کنند. صرف هر روز 30 دقیقه مطالعه متمرکز، هر سال 182 ساعت وقت مطالعه برای شما فرآهم خواهد کرد.

برای توسعه هوش، شما باید متعهد به یادگیری مستمر باشید – چه به صورت رسمی و چه به طور غیررسمی.

با پیشرفت های مدرن در زمینه آموزش از راه دور، می توان هر سال یک کلاس یا دو کلاس شبانه را از پشت کامپیوتر خود گذراند.

هوش چیزی است که توسعه آن دشوار است. راه هوشمند سازی دشوار، طولانی است و بدون سرمایه گذاری زمان قابل توجهی نمی تواند به پایان برسد.

توسعه هوش یک انتخاب سبک زندگی است. فارغ التحصیلی شما در دانشگاه آغاز تحصیل بود، نه پایان.

 

از این لینک دیدن فرمایید ما به شما در توسعه کسب و کارتان کمک خواهیم کرد.