گسترش اهداف ارتباطی و الگوهای فروش

عبارت است از اقدامات سیستماتیکی که سازمان برای گسترش اهداف ارتباطی و الگوهای فروش گوناگون جهت دستیابی به هر کدام از مشتریان اجرا می کند.

Chrzanowski & Leigh, 1998; Spiro, Rich, & Stanton, 2008))

هدف های ارتباطی (مدل های فروش) از مبادلات بازرگانی صرف تا مبادلات اشتراکی در حال تغییر می باشد.

((Ingram, LaForge, Avila, Schwepker, & Williams, 2001

رویکرد استفاده از شبکه های فروش بی شمار:

  • مثل نیروی فروش، توزیع کنندگان، بازاریابی به صورت تلفنی، اینترنت و … .

یک سازمان جهت مدیریت اعمال فروش و خوب برآورده کردن خواسته های مشتریان این روش را به کــار می برد.

Jindal, Reinartz, Krafft, & Hoyer, 2007; Zoltners, Sinha, & Zoltners, 2001))

راهبرد بازاریابی (اهداف ارتباطی الگوهای فروش)

مرکز اصلی راهبرد بازاریابی، تخصیص مطلوب و هماهنگ کردن کارها و منابع بازاریابی جهت تامیــــــن هدف های عملیاتی سازمان از لحاظ یک بازارـ محصول بخصوص، می باشد.

یک راهبرد مناسب طراحی شده می تواند بر کارکرد بسیار تاثیرگذار باشد، که این راهبرد متشکل از پنج قسمت می باشد:

  1. قلمرو
  2. هدف های کلی و هدف های عملیاتی
  3. تخصیص منابع
  4. شناخت مزیت رقابتی
  5. هم افزایی

(Walker, Boyd, Mullins, & Larreche, 2003)

اهداف ارتباطی الگوهای فروش

همینطور به علت اینکه راهبردهای سازمانی باید با همدیگر هماهنگ باشند، اینطور می توان بیان کرد که راهبرد فروش از راهبرد بازاریابی تاثیر پذیر می باشد.

رهبری تحول آفرین

اجرای تاثیرگذار یک راهبرد لازمه هماهنگ بودن فعالیت های درونی می باشد که نقش توانایی های رهبری در این موضوع بسیار دارای اهمیت است.

Ingram, LaForge, & Leigh, 2002; Snow & Hambrick, 1980))

رهبران تحول آفرین به وسیله تربیت فضایی از رابطه های آزاد، می توانند تعهد بسیار بالایی را در میان پرسنل نسبت به هدف ها و راهبردهای شرکت به وجود آورند.

Berson & Avolio, 2004))

این تعهد درباره اجرای راهبردی فروش شرکت در سطوح مشتریان، می باشند.

اهداف ارتباطی الگوهای فروش

توانایی های رهبری تحول آفرین می تواند شرایط مطلوبی را جهت اجرای با موفقیت راهبرد فروش به وجود آورد و هدف های سازمان را با هدف های افراد فروشنده هماهنگ کند و درنتیجه به بهتر شدن کارکرد فروش و سازمان منتهی شود.

((Zoltners, Sinha, & Lorimer,2009