کاریزما چیست ؟ آیا شما برای داشتن یک سخنران عالی به کاریزما نیاز دارید؟

کاریزما چیست ؟ آیا شما برای داشتن یک سخنران عالی به کاریزما نیاز دارید : من اخیراً با مدیرعامل تازه استخراج شده ای کار کردم که با ارائه آینده روبرو شد و نگران “کم کاریزما بودن” خود بود. او با آموزش یک مهندس و درون گرا بود که از صحبت کردن در مقابل گروه ها احساس ناراحتی می کرد. یکی از دلایل انتخاب وی برای سمت خود این بود که شنونده ای استادانه قلمداد می شد. بنابراین ما تمرین کردیم که گوش دادن را به صحبت های او بیاوریم. به زودی فهمید که بزرگترین نقطه قوت او به عنوان سخنران توانایی جذابیت مخاطبان نیست ، بلکه توانایی توجه به نیازهای آنها است. کارمندان با انگیزه و “احساس درک” از سخنرانی های او دور شدند. این مدیر عامل ممکن است فاقد کاریزما باشد ، اما او مهارت بسیار ارزشمندتری داشت: حضور.

مشتریان من ، به ویژه آنهایی که در زمینه های فنی بیشتری هستند ، اغلب از همان تردیدی که این مدیرعامل ابراز کرده رنج می برند – اینکه هرگز نمی توانند سخنرانان خوبی باشند زیرا فاقد هرج و مرج هستند. چه کسی به سخنرانی “خشک” آنها گوش می دهد یا به یاد می آورد که آنها چه می گویند؟ چقدر اشتباه می کنند! آنچه در عوض به آنها نیاز دارند حضور است. حضور در دسترس هر سخنران است ، مخصوصاً سخنرانان در زمینه های کاملاً خشک.

کاریزما شامل تابش یک مغناطیس خاص است

برای مبتدیان ، بسیار مهم است که درک کنند که جذابیت و حضور متفاوت است. کاریزما شامل تابش یک مغناطیس خاص است که در آن دیگران به سمت شما جذب می شوند. سیاستمداران مانند بازیگران تمایل دارند آن را ترغیب کنند. این عامل “روشنایی اتاق” است.

به عنوان یک سخنران ، ما اغلب آرزو داریم که کاریزماتیک باشیم. ما می خواهیم مردم به ما جذب شوند و ما را دوست داشته باشند ، اما این جالب است – وظیفه شما به عنوان سخنران این نیست که مخاطبان شما را دوست داشته باشند ، بلکه پیام شماست. در واقع ، اگر مخاطب بیش از حد روی شما تمرکز کرده باشد ، ممکن است واقعاً حسرت پول شما را بخورد.

به همین دلیل است. طبق مطالعات بیشمار ، احساسات پایه اصلی برای به خاطر سپردن مطالب است. شنونده باید از نظر احساسی به آنچه می شنود متصل شود تا سخنان گوینده را به خاطر بسپارد. به سادگی ، ما به وضوح وقایع زندگی خود را به یاد می آوریم که در آنها بیشتر تحت تأثیر عاطفی قرار گرفتیم.

 

کاریزما چیست ؟ آیا شما برای داشتن یک سخنران عالی به کاریزما نیاز دارید؟

کاریزما در واقع می تواند پاسخ احساسی ما را خدشه دار کند. طبق یک مطالعه قدرتمند توسط Jochen Menges ، محقق و استاد دانشکده تجارت Cambridge’s Judge Business در انگلستان ، یک سخنران کاریزماتیک تمام توجه را به خود جلب خواهد کرد و متعاقباً می تواند واکنشهای احساسی شنوندگان را “سرکوب” کند.

در نتیجه ، مخاطبان کمتر به یاد سخنرانی کاریزماتیک می افتند. آنها ممکن است به یاد داشته باشند که سخنران را دوست دارند ، اما احتمالاً آنچه را که گفته اند به خاطر نمی آورند

سخنرانان عمومی معمولاً ناامید هستند که به مخاطبان خود نشان دهند که آن جرقه ای از کاریزما را دارند که مخاطب را به هیجان می آورد.

اما آیا کاریزما یک مهارت قابل یادگیری در سخنرانی در جمع است ، یا این فقط برای افراد عادی کاریزماتیک است؟

بیایید بفهمیم…

واژه کاریزما از کلمه یونانی “هدیه” ناشی می شود ، متناسب با این تصور که جذابیت چیزی است که شما با آن متولد شده اید و نمی توانید آن را بدست آورید. آیا کاریزما هاله ای ناملموس و جادویی است که یا دارید یا ندارید؟

کاریزما به سادگی برابر با اعتماد به نفس برای خودتان است. و من استدلال می کنم بله … کاریزما چیزی است که شما می توانید آن را پرورش داده و در سخنرانی های عمومی خود استفاده کنید

کاریزما چیست ؟

کاریزما در منطقه راحتی شما زندگی می کند:

اگر از خود می پرسید که کاریزمای سخنرانی عمومی شما در کجا پنهان شده است ، به دنبال مکان هایی در زندگی باشید که راحت ترین آنها را دارید. وقتی در راحت ترین حالت هستید چگونه رفتار می کنید؟

بیشتر ما زمانی را سپری می کنیم که با افراد خاصی دور هم نشسته ایم و احساس می کنیم در “جریان” قرار داریم. همه چیز آسان است. کلمات درست بیرون می آیند مردم می خندند.

می بینید که مردم به آنچه شما می گویید علاقه مند هستند.

این زمانی است که به جذابیت طبیعی خود دسترسی پیدا می کنید. همه ما در شرایط خاص کاریزما داریم.

این ترفند این است که وقتی در جمع مقابل مخاطبان سخنرانی می کنید ، اجازه این کار را ندهید. به این فکر کنید که وقتی کاریزما از بین می رود آن مکان ها در زندگی شما کجا هستند و در آن لحظه چه کاری انجام داده تا خود را به آن فضا برسانید.

کاریزمای سخنرانی عمومی در موارد زیر است:

  • آرام بودن
  • “مالکیت” وضعیت
  • اجازه می دهد شخصیت منحصر به فرد شما نشان داده شود

طعم کاریزما را پیدا کنید:

تصور بسیاری از افراد از کاریزما برابر است با “چیزی که من نیستم” ، اما این معمولاً به این دلیل است که شما یک ایده ثابت از کاریزما دارید.

مطمئناً کاریزما با لبخندی خیره کننده بسیار مطمئن ، قدرتمند ، نرم و خنده دار به نظر می رسد. درست؟

کاریزمای سخنرانی عمومی به این معنی نیست که اگر در سبک شما نیست ، در چهره خود باشید.

نام تجاری کاریزمای سخنرانی شما ممکن است معمایی ، روشنفکرانه ، پیچیده ، مشتاق ، عجیب ، نفسانی یا کاملا متفاوت به نظر برسد

 

کاریزما چیست ؟

با کاریکاتور کاریزماتیک بازی کنید: 

هنگامی که در بیشترین میزان “شما” وضعیت خود را شناسایی کردید ، زمان آن فرا رسیده است که این جذابیت را در سخنرانی های عمومی خود وارد کنید.

با اغراق در آن کاریزمای طبیعی به شکلی تقریباً بزرگتر از زندگی خود را کاریکاتور کنید (حفظ اصالت خود را فراموش نکنید). هنوز هم شما هستید اما نسخه ای بزرگتر از عمر.

اگر فکر می کنید که روی صحنه ایستاده اید ، نمایشی از کیفیت برای مخاطب خود هستید.

ویژگی ها و ویژگی های شما به افراد کمک می کند تا با مطالب شما ارتباط برقرار کنند ، هرچه نسخه “پر” تری از خود باشید … بیشتر می توانید با نشاط طبیعی خود را نشان دهید.

و هر چه مخاطب بیشتر شما را به یاد بیاورد و پیام شما را به خاطر بسپارد. کمی صدا را زیاد کنید. به خودتان اجازه دهید یک سخنران کاریزماتیک باشید!

ویژگی های کاریزماتیک خود را پیدا کنید:

سخنرانان کاریزماتیک از ایجاد سبکی که مخاطبانشان بتوانند آنها را به خاطر آن بشناسند ، نمی ترسند.

به هر حال ، یک مخاطب دوست دارد بداند که وقتی می آید و یک سخنران را می شنود چه انتظاری دارد.

“چیزی” شما چیست که مخاطبان شما همیشه هنگام صحبت می توانند تجربه کنند؟

آیا شما گوینده ای با ذاتی زیبا و جدی هستید که همیشه چیزی درست بگوید؟

آیا شما گوینده ای هستید که پر از انعطاف پذیری حباب دار باشد؟

آیا شما سخنران هستید که با هر سخنرانی ویدیویی داشته باشید؟

آیا شما سخنران هستید که وقتی صحبت می کنید واقعاً باز و واقعاً آسیب پذیر هستید؟ آیا شما شخصی هستید که واقعاً مخاطب را درگیر خود کنید؟

من به این خصوصیات کاریزماتیک پایبند هستم و به مخاطب خود چیزی می دهم که بتواند مرتباً به آن اعتماد کند

در نتیجه این به او کمک می کند تا شما را به عنوان یک فرد کاریزماتیک ببیند.

کاریزمای سخنرانی در جمع به سطح اطمینان شما می رسد.

برای تقویت احساسات مثبت خود نسبت به خود ، هر کاری از دستتان برمی آید انجام دهید و اجازه ندهید هیچ احساس منفی در مخاطبان شما مانع شود.

گفتگوی درونی منفی می تواند یکی از بزرگترین موانعی باشد که ما به عنوان یک سخنران عمومی کاریزماتیک مواجه هستیم.