کارآفرینان معمولا از راه ها و روش های مخصوص خود تصمیم گیری می کنند

بحث و نتیجه گیری مقاله

کارآفرینان معمولا از راه ها و روش های مخصوص خود تصمیم گیری می کنند به علت شرایطی که در کسب و کارشان وجود دارد، مثل:

  • عدم قطعیت

  • تلاطم محیطی

  • زیاد بودن حجم اطلاعات

از جمله روش های آن ها، روش ابتکاری تصمیم گیری می باشد و در بیشتر تصمیمات آنان نقش مهمی دارد

و از مهم ترین روش های ابتکاری، روش ابتکاری احساس می باشد. و همینطور یکی از فعالیت های مهم کارآفرینان،

تصمیم هایی است که درباره بازار و رفتار بازاریابی کارآفرینانه آنان می باشد.

و این رفتار بازاریابی کارآفرینانه بیشتر بسته به تصمیم گیری کارآفرینان می باشد.

 

نتایج تحقیق نشان می دهد مهمترین پیامدهای روش ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینان تازه کار موارد زیر شناخته شده اند:

 

  • افزایش سرعت تصمیم گیری

  • افزایش میل به ریسک پذیری

  • بقا در بازار

  • افزایش گرایش به نوآوری

  • اثر این روش، یعنی راه ابتکاری احساس بسیار سریع است و باعث می شود فرد کارآفرین در مدت بسیار کوتاهی تصمیم گیری کند. (Finucane et al., 2000 )

این نتیجه که افزایش سرعت در گرفتن تصمیم یکی از بازتاب های روش ابداعی احساس  می باشد،

در تحقیق حاضر تایید شده است. کارآفرینان نسبت به بقیه افراد دارای ریسک پذیری بیشتری می باشند

و تمایل دارند در شرایط مبهم بیشتر از جنبه های منفی، جنبه های مثبت موضوع را بزرگ کنند.

((Palich & Bagby, 1995

یکی از علت های این موضوع، این است که در تحقیق حاضر، روش ابداعی احساس به کار برده شده است.

  • یکی از آشکارترین خصوصیات رفتار بازاریابی کارآفرینانه، گرایش به نوآوری می باشد.

(Hills & Hultman, 2006)

نتایج این تحقیق نشان می دهد که یکی از بازتاب های مثبت روش ابداعی احساس

در رفتار بازاریابی کارآفرینانه، افزایش میل به نوآوری می باشد.

  • کارآفرینان در کسب و کار خود، بسیار خوش بین بوده و این خوش بینی تاثیرات بسیار زیادی بر تصمیم های آن ها می گذارد.

(Koellinger et al., 2007)

نتیجه فوق نیز در این تحقیق تایید شده می باشد و یکی از مهم ترین عواملی که کارآفرینان

در رو به رو  شدن با موقعیت های سخت به خصوص رقابت در بازار اصرار دارند، خوش بین بودن همراه احساس بد شکست خوردن می باشد.

مشاهده مقالات بیشتر

مشاهده ویدئوهای نیما کیمیایی