کاربردی ترین پیشنهادهای این تحقیق برای کارآفرینان

پیشنهاد به کارآفرینان

پیشنهادها

  • از کاربردی ترین پیشنهادهای این تحقیق برای کارآفرینان، مشخص کردن این نکته می باشد که در چه موقعیتی در تصمیم گیری بر احساسات خود تکیه داشته باشند.

 

توصیه ما به کارآفرینان این است در زمانی که راجع به موضوعی بی تجربه هستند و زمان کمی برای تصمیم گیری دارند و همچنین در زمانی که در انتخاب بین چند گزینه تصمیم گیری مردد می باشند، بیشتر از روی احساسات خود تصمیم گیری کنند.

پیشنهاد به کارآفرینان

چون باعث افزایش در:

  • سرعت تصمیم گیری
  • میل به نوآوری
  • ریسک پذیری
  • احتمال شناخت و بهره برداری از فرصت های بکر و سودآور
  • شانس بقا در بازار می شود.
  • طبق سابقه تحقیق، بررسی احساسات کارآفرینان بیشتر طی مراحلی مثل برآورد و ارزیابــی فرصت ها بوده است. (Cardon et al., 2012)

پیشنهاد به کارآفرینان

با توجه به اینکه صاحب نظران کارآفرینی بر تاثیر احساسات در مراحل مختلف تصمیم گیری تاکید دارند، توصیه می شود:

در تحقیقات آینده بازتاب احساسات در تصمیم ها بررسی شود، تصمیماتی مثل:

تصمیم به ورود،

تصمیم به خروج

و بازیابی کارآفرینان پس از شکست

  • بر اساس تحقیقات انجام شده در تصمیم گیری کارآفرینان، تصمیمات کارآفرینان تازه کار و کارآفرینان با تجربه با یکدیگر متفاوت می باشد.

(Baron, 1998)

پیشنهاد به کارآفرینان

در نتیجه توصیه می شود، به بررسی تفاوت های احساسات در تصمیم گیری این دو دسته کارآفرینان پرداخته شود.

  • بسیاری از عوامل مثل فرهنگ در ایجاد و تاثیرگذاری روش های ابداعی تصمیم گیری در تصمیم کارآفرینان نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

به عنوان مثال، بهره بردن از احساس در تصمیم گیری در برخی فرهنگ ها می تواند مثبت و در فرهنگ دیگری یک امر منفی محسوب بشود.

پیشنهاد به کارآفرینان

پیشنهاد می شود در تحقیقات بعدی به این تفاوت های فرهنگی نیز پرداخته شود.