روابط کاری مدیران بازاریابی و فروش

هدف تحقیق:

بررسی تاثیر اعتماد بر پایه دو وجه شناخت و احساس، با توجه به تاثیر سه خصوصیت شخصی مدیر فروش:

  • تفاوت های روان شناختی
  • تجربه بازاریابی
  • سطح تحصیلات

 

بر تعارض مخرب، سازنده و اثربخشی رابطه درک شده.

روابط کاری مدیران بازاریابی و فروش

روش تجقیق: توصیفی- پیمایشی

ابزار اصلی استفاده شده: پرسشنامه می باشد که توزیع آن بین مدیران فروش صنعت کالاهایی که مصرف سریعی دارند، بوده است.

روش تحلیل داده: روش حداقل مربعات جزئی می باشد.

بررسی ها نشان دهنده این مطلب می باشد که دو وجه اعتماد بین افراد، بر اثربخشی رابطه درک شده، دارای تاثیر مثبت و بر تعارض مخرب، دارای تاثیر منفی می باشند.

اعتماد بر اساس شناخت بر تعارض سازنده، دارای هیچ تاثیری نمی باشد؛ ولی اعتماد بر پایه احساس بر تعارض سازنده، دارای تاثیر مثبت است.

اگر دو مدیر دارای مشابهت هایی با یکدیگر باشند، اعتماد بین آن ها افزایش می یابد.

اما دو خصوصیت دیگر، تجربه بازاریابی و سطح تحصیلات مدیران فروش، بر اعتماد بین افراد به هیچ عنوان تاثیرگذار نیستند.

روابط کاری مدیران بازاریابی و فروش

مقدمه

در محیط سرشار از رقابت امروز، سازمان هایی موفقند که:

توانایی کاهش رویداد عدم اعتماد داخل سازمان و نیز ایجاد هماهنگی واحدها با یکدیگر را دارا باشند، تا به اهداف اصلی سازمان نائل شوند.

افراد پیوسته ناچار بوده اند با دیگران ارتباط برقرار کنند،

ارتباطاتی که:

ممکن است منتهی به رابطه مطلوب و یا غیر مطلوب شود.

روابط کاری مدیران بازاریابی و فروش

برقراری ارتباط در مدیریت و سازمان مهم تر می باشد.

ارتباط افراد در سازمان در بر دارنده انواع تعامل و اختلافات آن ها می باشد و با خصوصیات فردی تمام افراد ارتباط دارد.

تعاملات مستمر که در میان افراد عضو واحدهای وظیفه ای و به ویژه میان مدیران آن ها انجام می شــود،

  • می تواند اثر بخشی بیشتری در جهت گسترش ارتباطات میان وظیفه ای داشته باشد.
  • مدیری که در یک واحد وظیفه ای می باشد، همچون فردی که در راس آن واحد است، باید توانایی برقراری رابطه با بقیه واحدها را داشته باشد.

در نتیجه:

یک سازمان در صورتی موفق است که بین مدیران و کارکنان تمام بخش های آن در جهت رسیدن به اهداف سازمان، همکاری وجود داشته باشد.