تاثیرات مثبت روش ابتکاری احساس

یافته های تحقیق (قسمت دوم)

۳- بقا در بازار:

تعداد زیادی از کارآفرینان که مورد مصاحبه قرار گرفتند. در مراحلی از کسب و کارشان با موقعیت های نامناسبی رو به رو شده اند                                               که حتی آن ها را تا مرز ورشکستگی یا از دست دادن کسب و کارشان پیش برده است،

اما دو عامل مهمی که به عنوان روش ابداعی احساس عمل کرده و مانع شکست آنان شده است عبارت است از:

 ترس از شکست
 امید به آینده

سخت بودن تحمل واژه های شکست خورده و ناکام، انگیزه ای بوده است برای کارآفرینان برای استقامت در مراحل سخت کسب و کارشان.                                   که به خصوص در زمان ورود به بازار و هنگام رقابت با رقبای اصلی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است.
مثال:

یکی از کارآفرینان مورد مصاحبه در این رابطه این گونه گفته است:

تاثیرات مثبت روش ابتکاری احساس
«هنوز بیشتر از یک سال نبود که وارد این کار شده بودم که به مرور مشکلاتی پیش آمد.                                                                                                  از یک طرف مواد اولیـــــــه تامیــن نمی شد و از طرف دیگر کار رقبا در بازار از ما بهتر بود.                                                                                                    و با اینکه سرمایه گذاری ام در تولید محصول و توسعه آن زیاد بود، چند هفته ای تنها به                                                                                             تعطیلی بنگاه می اندیشیدم، اما از اینکه عنوان کارآفرین شکست خورده را داشته باشم                                                                                             بسیار نفرت داشتم.و شاید همین موضوع باعث شد در برابر شکست ایستادگی کرده و ادامه دهم. »

۴- افزایش گرایش به نوآوری:

از مهم ترین عواملی که باعث انگیزه ایجاد نوآوری در جهات مختلف فعالیت های مرتبط با بازار در کارآفرینان می باشد، احساس و عواطف کارآفرینان است.
نوآوری، بیشتر از هر چیز دیگری در جوانب مختلف مربوط به:
 محصول
 روابط با مشتریان
 راهبرد های بازاریابی
نمایان می شود.

پس این نیز یکی از نمونه های تاثیرات مثبت روش ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه است
 تماس بدون واسطه با مشتریان و پیشرو بودن در شناخت نیازهای مشتریان اتفاقی است                                                                                            که در نتیجه داشتن احساسات مثبت در کارآفرینان و غرق شدن بیشتر آن ها در بازار میفتد.
مثال:

نتیجه یکی از کارآفرینان بدین شرح می باشد:

«ایده اولیه طراحی یک نوع افزودنی فسفاته برای خود من بود و با توجه به تلاشم در عملیاتی کردن آن،                                                                               از ابتدا احساس خوبی نسبت به موفقیت در آن داشتم. به جهت آزمایش کردن آن سفری به شهرستان                                                                                 داشتم و در برخورد با کشاورزان متوجه شدم که محصولم هنوز دارای مشکلاتی می باشد، اما اصلاحات                                                                                 کوچکی در محصول می تواند برای آن ها بسیار کاربرد داشته باشد.این نمونه محصول اولین بار بود که در                                                                           ایران تولید می شد و مهم ترین پشتیبانم در همه مراحل عملیاتی کردن محصول، ان احساس مثبت بود                                                                               که به محصول داشتم. »