روش ابداعی احساس

یافته های تحقیق (قسمت اول)

۱-افزایش سرعت در تصمیم گیری:

از مهم ترین نتایجی که روش ابداعی احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه دارد، این است که :

سرعت تصمیم گیری کارآفرینان به خصوص در شرایط عدم قطعیت و نیز شرایطی که حجم اطلاعات بالاست، افزایش می یابد.

در این شرایط کارآفرینان (در این تحقیق) اولا، تمام اطلاعات موجود را بررسی کرده و بر اساس احساس خود در مورد موضوع  در مدت کوتاهی تصمیم گیری می کردند.

  • مثال:

نتیجه گیری یکی از کارآفرینان تحقیق ما در این زمینه:

روش ابداعی احساس

«تصمیم گیری من بیشتر بر پایه شم و غریزه ام است.                                                                                                                                           به طور کلی اگر احساس خوبی درباره موضوع داشته باشم،                                                                                                                                     تصمیم گیری من در طول چند ثانیه انجام می گیرد، حتی اگر                                                                                                                             شواهد پیش رویم مخالف نظرم باشند؛ به عنوان مثال یک بار                                                                                                                                 راحع به توسعه محصول به سرعت و در چند دقیقه براساس                                                                                                                            احساس تعلق به محصول تصمیم گیری کردم. اما اگر قرار بود                                                                                                                            براساس شواهد موجود تصمیم گیری کنم چند روز ممکن بود زمان ببرد. »

 

۲-افزایش میل به ریسک پذیری:

احساسات و عواطف به خصوص داشتن احساس مثبت نقش مهمی در افزایش میل نسبت به ریسک پذیر بودن در تصمیمات مربوط به بازار کارآفرینان تازه کار دارد.

این نقش از:

  • تصمیم گیری برای ورود به بازار آغاز شده
  • و تا تصمیم به توسعه محصول جدید
  • و گسترش کسب و کار

قابل مشاهده می باشد.

روش ابداعی احساس

تعداد زیادی از کارآفرینان در این تحقیق اینطور بیان کردند که در مواردی از تصمیم گیری، با وجود اطلاع از احتمال خطرها و زیان ها به خصوص در دنبال کردن فرصت های سودآور، در انتها این احساس مثبت آن ها بود که حرف آخر را درباره موضوع می زد.

  • بیان یکی از کارآفرینان درباره بازتاب احساسات مثبت در تصمیم مربوط به بازار خود:

«تلاش من بر این است که تمامی اطلاعات موجود و به روز                                                                                                                                      را مطالعه و بررسی کرده و احتیاط کنم، اما در برخی موارد                                                                                                                                    که احتمال سود به زیان من ۵۰-۵۰ و یا ۶۰-۴۰ است اگـــر                                                                                                                                احساسم نســـبت به آن مثـــــبت باشد، بر همین اسـاس                                                                                                                                        احساس خطر کرده و ادامه می دهم. »