منبع تحقیقات کارآفرینی GEM

در پاسخ به سؤال عزیزانی که قصد کارآفرینی دارند و قصد گرفتن نتایج عالی در زمینه کاریشان را دارند. و به دنبال رفرنس هایی جهت تحقیقات (دیده بانی) می گردند، باید گفت که:

یکی از منابعی که در این زمینه وجود دارد و کنسرسیوم مناسبی هم محسوب میگردد. و در سطح دانشگاهی و بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد، GEM می باشد (متفاوت از هم نام خود در شبکه های تلویزیون ماهواره ای). که مقوله های مختلفی در آن پیگیری می شود.

 

عملاً در این گونه تحقیقات به دو نکته بسیاربسیار توجه می شود (منبع تحقیقات کارآفرینی GEM)

  1. در یک کشور یا یک بازار به چه میزان فرصتهای کارآفرینی وجود دارد؟ و به چه میزانی مقوله کارآفرینی در این فضا ایجاد شده و درحال اجراست؟
  1. ظرفیتهای کارآفرینی چگونه است یعنی آیا افراد و مؤسساتی وجود دارند که از این شرایط و موقعیتها به درستی استفاده کنند؟

یکی از اعتقادات GEM  در باب موفقیتهای یک کشور در رابطه مستقیم با فعالیتها و موفقیتهای کارآفرینان آن جامعه می باشد.

منبع تحقیقات کارآفرینی GEM

بدین گونه که احساس می شود هرقدر که محیط مناسب باشد، بر روی رفتارهای کارآفرینی تأثیر می گذارد. بنابراین اینگونه دیدگاهها نسبت به جامعه و اثر آن روی مقوله کارآفرینی موجب افزایش میزان دید و آگاهی ما نسبت به محیط و مقوله کارآفرینی می گردد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه محیط و فرصتهای کارآفرینی در کشورمان و همچنین بررسی های انجام شده درباره شرکتهای بزرگ و قدرتمند و اثر مثبتی که حضور و موفقیت آنها در بازار بر کسب و کارهای خرد و پیشرفت آنها در همان بازار را می توانید در وبسایت، تلگرام و اینستاگرام استاد نیما کیمیایی به نشانی های درج شده در ذیل این مطلب، مراجعه بفرمایید.

منبع تحقیقات کارآفرینی GEM

موفق باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم

www.kimiai.ir

https://t.me/nimakimiaei

@nimakimiaei