طراحی ایده چیست؟

 طراحی ایده

در زمینه ایده و ایده پردازی، لازم است که برای ارزیابی ایده از تجربه، هنر و دانش باید استفاده کنیم که قبلاً در مورد آنها در فایلهای صوتی دانشنامه های پیشین در کانال تلگرامی پریمیوم به نشانی https://t.me/nimakimiaei مطالب کامل و مفصلی ارائه شده است.

در این مجال می خواهیم در مورد طراحی ایده مطالبی را ارائه نماییم.

معمولاً دغدغه اولیه کارآفرینان و عزیزانی که کسب و کاری را شروع می کنند،توانایی تولیدشان می باشد.

مواردی مانند اینکه “آیا من می توانم این حجم از محصول را تولید کنم؟”

یا “این اقدام به چه میزان سرمایه و هزینه نیاز دارد؟”

یا “چه کارهایی باید برای تولید انجام بدهم؟”

اگر نگاه اولیه شما برای شروع و طراحی کسب و کارتان مقوله تولید باشد، معمولاً 70 درصد اینگونه افراد به شکست برخواهند خورد.

در واقع زمانی شما موفق هستید که نگاه شما برای شروع و طراحی کسب و کار تولیدی می بایست مبتنی بر توان فروشتان باشد و نه فقط توان تولید.

روش های فروشی که برای شروع به کار و کسب درآمد وجود دارد:

  1. پیش فروش که قاعدتاً بسیاری از شرکتها و حتی دانشگاهها هم از این روش استفاده می کنند.
  2. تقسیم بندی محصولات و کل فرایند فروش بر اساس ماژول های مختلف

در ابتدا به توضیح “ماژول” می پردازیم که مفهومش را از پازل می گیرد.

اینگونه نگرش پازل مانند را ما در مبحث فروش لازم داریم. یعنی ماژول های مختلفی باید طراحی کرده و بسازیم.

نکاتی که باید در ساخت این ماژول مد نظر قرار بدهید شامل این موارد است:

الف) همانطور که می دانید، قطعات پازل بطور مجزا بهیچ وجه مشابه همدیگر نیستند و از هم مستقل 

می باشند؛ ولی مجموعه آنها در کنار هم یک مفهوم واحد را نشان می دهند.

ب) مهم نیست که شما از کجا شروع کنید؛ بلکه مهم اینست که شما یک پکیج را بطور کامل طراحی و ایجاد نمایید.

مانند حل پازل که معمولاً از تکه های گوشه ای و ساده طرح شروع می کنیم، در کسب و کار و فروش هم به شیوه ای تقریباً مشابه عمل می نماییم. یعنی شما می بایست از مشتریانی شروع نمایید که ساده تر می توانید با ایشان ارتباط برقرار کنید.

این آموزش در دوره میانبرهای فروش و مذاکرات اجرایی شده است و شما عزیزان می توانید

همچنین در زمینه محصولات هم بهتر است که از فروش محصولات ساده و پر کاربرد، شروع نمایید و محصولات و کارهای پیچیده را در ابتدای کار آغاز نکنید.

ج) سعی کنید هدفتان را به قسمتهای کوچکتر تقسیم کنید و با اجرایی نمودن آن اهداف کوچکتر و به نتیجه و درآمدزایی رسیدن، به خودتان انگیزه بدهید و بعد در ادامه و بطور تدریجی کارتان را گسترش دهید.

د) در طراحی ماژول ها “خوشنام” و “کاربردی” بودن هم جزو نکات اساسی می باشد.

 

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین کسب و کار پریمیوم