استراتژی دلتا چیست؟

استراتژی دلتا یکی از استراتژیهای لانچ محصولات در بازار می باشد این استراتژی همانطور که بطور گذرا در پست قبلی طرح شد، به شما درlaunch محصولاتتانو همچنین جا انداختن آنها در بازار کمک می کند.

این روش سود سرشاری برای مجموعه جنرال الکتریک به ارمغان آورد، مبلغی بالغ بر 400 میلیارد دلار در سال که معادل کل GMPسالانه ایران می باشد.

این برنامه توسط آقای هَک، مشاور آقای جک وِلش که بمدت 25 سال مشاوره استراتژی را به وی ارائه می داد ، صورت گرفت.

حال به این مهم می پردازیم که آنها در واقع چه کردند.

موضوع اینست که ایشان فلسفه ذهنی را تغییر دادند؛ آنها برنامه ریزی استراتژیک خودشان را در قالب رفاقت با مشتریان، طرح ریزی کردند و نه فقط در جهت اجرای امور کاری فروش محصولاتشان در بازار.

این روش شامل شش مرحله می باشد:

  1. محصول متمایز
  2. تجربه و حس متمایز
  3. یکپارچگی با مشتریان
  4. توسعه افقی خدمات
  5. درگیر کردن مشتریان
  6. طراحی استراتژی برای قفل کردن مشتریان

استراتژی دلتا

در مرحله اول این تکنیک ما نیاز داریم در ابتدا محصولی که قصد launch کردن آن را داریم،به صورتی متمایز از آنچه تا بحال در بازار بوده است، تولید نماییم.

در مرحله دوم لازم است که محصول ما بتواند تجربه و حسی متفاوت در مشتریان ایجاد نماید.

در مرحله سوم یکپارچگی با مشتریان قرار دارد.

مرحله چهارم مربوط به توسعه افقی خدمات می باشد.

مرحله پنجم به درگیر کردن مشتریان با محصول و کسب و کار ما مربوط می باشد.

و در مرحله آخر طراحی استراتژی برای قفل کردن مشتریان به خودمان قرار دارد.

 

امید داریم با انتشار محتوای استراتژی دلتا  در فضای مجازی به رشد و توسعه دانش کسب وکار کمک کنید.

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین کسب و کار پریمیوم