سخنرانی در جمع

سه راهنمایی مفید سخنرانی در جمع

یکی از مبانی سخنرانی عالی صدای خوب می باشد که در ادامه توضیح داده می شود:

V.O.I.C.E

V is for Volume

حجمی که در آن صحبت می کنید برای سخنرانی شما بسیار مهم است. وقتی در جمع صحبت می کنید یکی از فاکتورهای “باید درست شود” است. اگر مخاطب شما را نشنود یا اگر با تقویت بیش از حد موهای خود را به عقب بکشید ، مخاطب شما قادر به دریافت کلمات شگفت انگیز شما نخواهد بود. به صدای خود فکر کنید آیا شما بلندگو هستید یا نرم صحبت می کنید؟ اگر صدای پررونقی دارید ، خوش شانس هستید. مخاطبان شما را با صدای بلند و واضح می شنوند. فقط حواستان باشد که آنها را منفجر نکنید ، مخصوصاً اگر از میکروفون استفاده می کنید.

 سه راهنمایی مفید سخنرانی در جمع:

  • سنتی نباشید

آیا انتهای سالن صدای من را میشنوند؟ ” این سوال متداول است که سخنرانان از مخاطبان خود می پرسند. اگر راه دیگری برای کشف این مسئله ندارید ، می توانید این مسئله را از آنها بپرسید. پرسیدن این مسئله به چند اشکال منجر می شود

با صدای بلند شروع کنید نه با زمزمه نجوا. اولین کلمات شما فرصتی است که می توانید سخنرانی خود را با صدای ضرب و شتم یا تلنگر شروع کنید. با پرسیدن ” انتهای سالن صدای من را میشنوند؟” خط اول خیلی وسوسه انگیز یا جذاب نیست. قبل از ورود مخاطب به اتاق ، هر زمان که ممکن است امکان بررسی صدا را داشته باشید. از یک سخنران یا همکار دیگر خود بخواهید که در پشت اتاق بایستد و به شما در زمینه سطح صدا کمک کند. به خاطر داشته باشید که وقتی اتاق پر است ، میزان صدای شما کمی کاهش می یابد ، بنابراین متناسب با آن تنظیم کنید و صدای خود را کمی بیشتر فرافکنی کنید..

خود را لنگر بیندازید. در بسیاری از مواقع حتی اگر آنها بتوانند در ابتدای صحبت شما را از انتهای سالن بشنوند ، هرچه بیشتر وارد صحبت خود شوید صدای شما نرمتر می شود. بسیار بعید است که مخاطبان به شما بگویند که نمی توانند بشنوند و به احتمال زیاد دیگر توجه شما را متوقف نمی کنند و توجه به تلفن های هوشمند خود را شروع می کنند. این خیلی سخت است که مخاطب سعی کند وقتی شخصی خیلی نرم صحبت می کند به آن توجه کند. خود را به یک شخص مورد اعتماد در انتهای سالن (یک “لنگر”) بیابید. با حرکتی که قرار است هنگام صحبت کردن شما بیش از حد ساکت شود ، موافقت کنید.

  • صدای خود را پخش کنید

اعتماد به نفس خود را ایجاد کنید تا خود را ‘بزرگتر’ احساس کنید. بزرگتر … بلندتر نیست. حجم خود را تصور کنید که پیام شماست و خودتان در مقابل فریاد زدن ، کل اتاق را پر می کند. فریاد زدن برای هیچ مخاطبی خصوصاً افراد در ردیف اول جذاب نیست

آکوردهای صوتی خود را آرام کنید. برای از بین بردن تنش و کشش این عضلات طلایی ، زمزمه و خمیازه تمرین کنید. اعتماد به نفس خود را در اعماق خود نگه دارید ، به جای اینکه از گلو صحبت کنید ، نفس خود را از دیافراگم فشار دهید و از آنجا صحبت کنید. در پشت اتاق یک هدف را تصویر کنید و کلمات خود را به این هدف معطوف کنید.

  • آیا این چیز روشن است؟

میکروفون بالا اگر مخاطب شما 50 نفر یا بیشتر است یا در این نزدیکی صداهای حواس پرت کننده دیگری وجود دارد ، سعی کنید از میکروفون استفاده کنید. اگرچه شنیدن صدای طنین انداز شدن صدای خودتان عجیب است ، اما مخاطب قادر به شنیدن صدای شما است که ارزش آن را دارد. اگر مخاطب حتی کوچکترین کشمکش را برای شنیدن شما به نمایش بگذارد ، او را از دست خواهید داد. به یاد داشته باشید که حجم یکی از مهمترین ابزارها در جعبه ابزار سخنران شماست. اگر آنها نمی توانند “شما را بشنوند ، قبل از شروع کار شما تمام شده است.

 سه راهنمایی مفید سخنرانی در جمع


O is for Gaps

O برای شکاف ها است ، نه به دلیل حرف ، بلکه به دلیل آنچه در داخل “O” وجود دارد – یک شکاف!

استفاده از شکاف ها تفاوت بین سخنرانان و جوانب مثبت تازه وارد است. تازه کارها معمولاً به سرعت صحبت می کنند و برای بیرون آمدن از صحنه عجله دارند ، در حالی که افراد حرفه ای از ردیابی مدنظر و قدرتمند استفاده می کنند.

I is for Intonation

چگونه از صدای خود برای سخنرانی در جمع برای همیشه استفاده می کنید؟ تفاوت بین یک داستان نویس با استعداد و یک ربات یکنواخت همه چیز در مورد حرف “من” است: Intonation؛ افزایش و سقوط تن صدا و انعطاف پذیری ؛ تأکید شما بر کلمات است.

آیا از نحوه برخورد صدای خود آگاه هستید؟ فکر کردن که سرگرم می شویم آسان است ، اما ربات خروجی دیجیتال می تواند از طریق صدای شما در سخنرانی عمومی نشان داده شود ، به ویژه هنگامی که: شما مدت طولانی صحبت می کنید (شاید 30 دقیقه یا بیشتر) – موضوع شما فنی یا پیچیده است – اعتماد به نفس ندارید که کاملاً پیام خود را پس بگیرید – فکر می کنید “حرفه ای بودن” مهمتر از سرگرمی مخاطبان است.

یک لحظه فکر کنید – چند بار شنیده اید که از بینندگان مخاطب شکایت می کنند “اوه ، آن سخنران خسته کننده بود”؟ شاید این امر تا حدی ناشی از لحن سازی او بود. و چند بار شنیده اید که مخاطبان همکار “چگونه او بسیار سرگرم کننده است” شکایت می کنند؟ می دانم که مورد دوم را هرگز نشنیده ام!

لحن عالی

لحن عالی یک روش مطمئن برای ایجاد حس سرگرمی و انرژی در صحبت کردن است. آیا صدای شما انرژی دارد؟ آیا شما عصبانی ، خسته یا بی حوصله به نظر می آیید؟ به یاد داشته باشید ، مانند سایر اشکال ارتباطات غیرکلامی ، صدای شما باید با کلماتی که می گویید مطابقت داشته باشد. اگر بگویید “من از حضور در اینجا هیجان زده ام” ، اما صدای شما صاف است ، مخاطبان شما بیشتر از اصطلاحات غیر کلامی شما را باور می کنند تا کلمات شما. صدای شما دامنه گسترده ای دارد و توانایی انتقال معنی و احساس به مخاطب خود را دارد. یادگیری استفاده از قدرت صدای شما را قادر می سازد تا یک ارتباط برقرار قدرتمندتر شوید.

عطف به شما امکان می دهد تا بر کلمات کلیدی و احساسات تأکید کنید و به شما در انتقال معنای دقیق شما به مخاطب کمک می کند. به عنوان مثال ، سعی کنید جمله “من خیلی خوشحالم که اینجا هستم” را با انواع مختلفی از معانی مختلف فقط با تغییر دادن خمیدگی صدا صحبت کنید. می توانید بگویید “من خیلی خوشحالم که اینجا هستم”. [هیچ کس دیگری نیست] “یا” من خیلی خوشحالم که اینجا هستم! [تقریباً موفق نشدم] “یا” خیلی خوشحالم که اینجا هستم؟ “[نه ، واقعاً نیستم] یا” خیلی خوشحالم که اینجا هستم … [اما آیا باید باشم؟] “یا” من خیلی خوشحالم که اینجا هستم !!! “[شخص ترسناکی.] این جملات معنای بسیار متفاوتی دارند ، اما کلمات یکسان هستند – فقط لحن صدای شما تغییر کرده است.

با ضبط کردن صحبت کردن خود ، میزان صدا و عطف شما را تا چه حد قدرتمند بررسی کنید. می توانید با بلند خواندن یک داستان تمرین کنید .سعی کنید یک بار آن را با لحن ضعیف بخوانید و سپس با لحن اغراق آمیز. ببینید کدام نسخه بهترین صدا را دارد.