پیامدهای مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه ( بخش سوم )

مطالعات درباره تصمیم گیری غیرعقلایی در کارآفرینی نیز بکار گرفته شد؛

به عنوان مثال:

عقیده بارون بر این بود که روش های ابتکاری، بایاس ها و خطاهای شناختی به علت:

  • ویژگی های شناختی
  • ویژگی های شخصیتی
  • ویژگی های محیط فعالیت کارآفرینان

نقش بسیار مهمی در تصمیم های متفاوت کارآفرینان، نقش مهمی دارد.

اهمیت این نقش به حدی می باشد که محققان از جمله بوسنیتز و بارنی نظرشان به این صورت است که:

افرادی که بیشتر از روش های ابتکاری تصمیم گیری می کنند، تمایل بیشتری به کارآفرینی دارند.

  • یکی از موارد مهم در تصمیم های کارآفرینان برای بنگاه کسب وکار، بازاریابی می باشد.

هیلز و هالتمن (۲۰۰۶) رفتار بازاریابی کارآفرینانه را:

  • رفتار نوآورانه
  • ریسک پذیر
  • مشتری مدار
  • فرصت محور

دانسته که بازارها را به شکل پیشتاز  ایجادکرده و از آن ها بهره برداری می کند.

  • نقش اصلی در تصمیمات بازاریابی بنگاه بر عهده کارآفرین می باشد و ذهنیت، تفکر و تصمیم گیری کارآفرینان تاثیر بسزایی بر رفتار بازاریابی آن ها می گذارد. , ۲۰۰۶)  (Hills & Hultman

درنتیجه، روش های ابتکاری تصمیم گیری نقش مهمی در رفتار بازاریابی کارآفرینان دارد.

همینطور، از مهم ترین روش های ابتکاری در تصمیم گیری کارآفرینان، روش ابتکاری احساس می باشد.

به نظر بعضی از  صاحب نظران کارآفرینی، احساسات و نتایج آن بیشتر منفی می باشد و

با تصمیم گیری منطقی و عقلایی مغایر است و نتایج مثبت احساسات در تصمیم های کارآفرینان به تحقیق بیشتری نیاز دارد .(Podoynitsyna et al., 2012)

این موارد شکاف های پژوهشی مهمی در زمینه تصمیم گیری کارآفرینان می باشد.

بنابراین، در این تحقیق نتایج مثبت راه ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی کارآفرینانه  را مورد  بررسی قرار می دهیم.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر چه در این زمینه و چه در سایر زمینه های مرتبط با کسب و کار، به کانال تلگرامی و اینستاگرام ما بپیوندید.

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

دانلود رایگان مطالب آموزشی