متد بازاریابی کارآفرینی

متد بازاریابی کارآفرینی

روش های ابتکاری در بازاریابی کارآفرینی

هربرت سایمون را می توان جزو اولین کسانی دانست که آغازگر و پایه گذار فرآیندهای تصمیم گیری غیرعقلایی می باشد.

سایمون (۱۹۶۹) به این نتیجه دست یافت که، انسان ها دلایل مختلفی از جمله:

  • ناکارآمدی شناختی

  • وفور اطلاعات

  • و عدم قطعیت در تصمیم

وجود دارد که افراد کاملا به صورت عقلایی و منطقی عمل نکرده و با استفاده از روش ابتکاری تصمیم گیری می کنند.

 راه ابتکاری چیست؟

راهبردیست که به جذب قسمتی از اطلاعات و پردازش قسمتی از آن جهت تصمیم گیری آسان تر و سریع تر، می پردازد.
(Gigerenzer & Goldstein, 2011)

  • روند مطالعات سایمون در زمینه های مالی، بازاریابی، مدیریتی و روانشناسی توسط محققان ادامه داده شده و به معرفی و بررسی روش های ابتکاری زیادی پرداخته اند.

آریلی (۲۰۰۸) تحقیق گسترده ای در زمینه روش های ابتکاری تصمیم گیری انجام داد از جمله روش ابتکاری

احساس در تصمیم های مربوط به بازار افراد و آن روش را از متداول ترین روش های ابتکاری مصرف کننده ها دانست.

متد بازاریابی کارآفرینی

جهت کسب اطلاعات بیشتر چه در این زمینه و چه در سایر زمینه های مرتبط با کسب و کار، به کانال تلگرامی و اینستاگرام ما بپیوندید.

موفق و پیروز باشید