استفاده از رسانههاي اجتماعي توسط دفاتر انتقال تكنولوژي در ارتباطات بازاريابي
مقدمه
توسعه فناوريهاي اطلاعات و ايجاد نوع جديدي از گيرنده تأثير برجستهاي روي توسعه راهحلهاي ارتباطات در سازمانهاي علمي ايجاد شده توسط آنها دارند.
نهادهاي تأسيس شده براي تجاريسازي دانش بايد تغيير نسلي را مورد محاسبه قرار دهند.
كه در حال حاضر در بازار در راهبردهاي ارتباطيشان با سهامداران و ذينفعان رخ ميدهد.
حضور در ميان گيرندگان نسل Y، بهعلاوه در آينده نزديك حضور نسل Z يعني افرادي كه بعد از 1995 متولد شدهاند.
ايجاد تغييرات در روشهاي برقراري ارتباط را ضروري ميداند.
هر دو نسل قوياً با محيط رسانههاي اجتماعي در ارتباط ميباشند.
كه براي آنان مثل يك محل برگزاري جلسه يا پلتفرمي براي تبادل ديدگاهها.
بهعلاوه محل پرورش نگرشها و روشي براي ايجاد هويت شخصي ميباشد.
عقايد مربوط به سازمانها، نهادها، دانشگاهها، برندها يا شرايط كاري يك شركت معين در دنياي واقعي شكل ميگيرند.
افراد سي ساله مشغول پيادهسازي فرآيندهاي تجاريسازي از سمت شركتها ميباشند. كه اين امر با موضوع جانشيني در شركتهاي تأسيس شده در دهه 1990 در لهستان مرتبط ميباشد.
نقشهای اساسي ارتباطات بازاريابي بدون تغيير باقي ماندهاند، اما كانالهاي ارتباطي موردنظر مديران نسل جوان قطعاً در حال تكامل ميباشند.
هدف مقاله ارزيابي:
استفاده از سايتهاي شبكههاي اجتماعي توسط مراكز انتقال فناوري در لهستان است.
به عنوان ابزاري براي برقراري ارتباط بازاريابي با شركاي احتمالي در فرآيند تجاريسازي دانش ميباشد. انتخاب اين ابزار ارتباطي آنلاين تصادفي نميباشد و قبل از هر چيزي از حاكميت قوي آن بر مؤلفههاي ديگر رسانههاي اجتماعي نشأت ميگيرد .
دوم اينكه از اولويتهاي برقراري ارتباط اين نسل از مديران و مالكان نشأت ميگيرد كه طي دو دهه آتي بر هيئت مديره شركتها حاكم خواهند بود.
به نظر ميرسد ارتباطات نهادهاي جديد مثل CTT با نسل با استفاده از ابزارهاي عصر Web 2.0 نبايد مانعي براي برقراري ارتباط بين علم و تجارت داشته باشند .
در هر دو مؤسسه، افرادي از نسل مشابه مسئول ارتباطات بازاريابي ميباشند، يعني از طيف مشابه ابزارهاي آنلاين استفاده ميكنند.
اولويتهاي ارتباطي نسل Y
در تحقيقات ملي، نسل Y نسل متولد شده بين سالهاي 1997-1983 ميباشد.
اصطلاحات ديگر مورد استفاده براي توصيف اين گروه سني “نسل شبكه”، “نسل چرا”، و “نسل Flip- flop, ipod” ميباشد.
نام “هزاره” نيز به عنوان مرجعي براي اشاره به آغاز قرن يا “نسل شبكه” معروف ميباشد تا ارتباط اين نسل را با ارتباطات اينترنتي مطرح نمايد.
نقطه قوت اين نسل دانش عالي آنها درباره اينترنت و فناوريهاي جديد ارتباطات ميباشد.
نسل Y ميتوانند به صورت گروهي كار كنند و براي انجام كارهايشان يك رويكرد وظيفهگرا دارند.
آنها شجاع، چابك، باهوش و جسور ميباشند، فاقد صبر، تواضع و ارزش قائل شدن براي سلسله مراتب اداري ميباشند.
آنها به ارزشها و دانش خود پايبند ميباشند و مشتاق هستند به زور استانداردها را تغيير دهند.
اينها يك گروه 11 ميليون نفري در لهستان ميباشند و به دو گروه فرعي هزاره بزرگتر و جوانتر تقسيم ميشوند .
با اين وجود، ويژگي مشتركشان كه توسط تمام مؤلفين مورد تأكيد قرار ميگيرد سلاست در استفاده از ICT ميباشد.
اين به آن دليل است كه اينها اولين نسلي هستند كه در دوره استفاده گسترده از گوشيهاي موبايل، تبلت و اينترنت بزرگ شدند.
اين واقعيت باعث ميشود كه در فرآيند ارتباطات نسل Y با اشتياق از رسانههاي اجتماعي يا پيامدهندگان استفاده نمايند.
رسانههاي اجتماعي تأثير برجستهاي روي نگرشهاي آنها دارند و به صورت همزمان يكي از اولويتهاي اصلي زندگي آنها را كه برقراري ارتباط و تماس ميباشد، اجرا ميكنند.
با توجه به اي. گلاب- آندرزجاك، اين نسل به استفاده از يك مدل جديد بازاريابي نياز دارد.
در آن برقراري ارتباط مبتنيبر رسانههاي ديجيتال و بازاريابي تجربي ميباشد.
در مورد كاركنان نسل Y نيز شرايط به همين منوال است كه از ابزارها و شكل كار پيشنهاد شده توسط نسل قديميتر راضي نيستند.
بنابراين ساعات كاري انعطافپذير، دوركاري و وسايل ارتباطي آنلاين مورد استفاده محيط طبيعي براي افراد اين هزاره فراهم ميكنند.
ارتباطات آنها اساساً در فضاي مجازي رخ ميدهند و حضور آنها در اينترنت ثابت ميباشد.
بنابراين، انجام يك گفتمان مؤثر با نمايندگان اين نسل بدون استفاده از كانالهاي اينترنتي يك چالش بزرگ محسوب ميشود.
همانطور كه تحقيقات نشان ميدهند
نياز نسل Y به تماس مستقيم به نفع ارتباطهاي مجازي در حال كمرنگ شدن است كه اين امر با تغييراتي در شبكه عصبي افراد مرتبط ميباشد .
اين امر به نوبه خود روي مسائل ارتباطات بين فردي نوع رو- در- رو تأثير ميگذارد كه توسط فرمول رابط به رابط جايگزين شده است .
گزارش پرايس واتر هاوس كوپرصراحتاً عنوان ميكند كه اكثر جانشينهاي نسل جوان شركتهاي خانوادگي در لهستان (82 درصد پاسخدهندگان) نوآوري را كليد استمرار موفقيت شركتهايشان ميدانند.
همزمان، فقط 15 درصد آنها از سطح اكتساب شده نوآوري شركتهايشان راضي ميباشند.
اين به آن مفهوم است كه قطعاً آنها تلاش ميكنند تا از نوآوريهاي بيشتري استفاده نمايند كه در آنها مزيت رقابت وجود دارد.
بيش از يك سوم پاسخدهندگان (36 درصد) عنوان كردند كه والدين فرصتها و خطرات تحول ديجيتال را به صورت كامل درك نميكنند.
اغلب موارد جانشيني با نسل Y سروكار داريم كه در جهان فناوريهاي جديد بزرگ شده است.
كه تصور اداره شركت بدون فناوريهاي جديد براي آنها غيرممكن است.
سايتهاي شبكه اجتماعي نقش ويژهاي در ارتباطات آنلاين نسل Y ايفا ميكنند.
گروه سني غالب در بين كاربران فيسبوك قطعاً نسل Y ميباشد.
كه بيش از 50 درصد سهم را در بين تمام كاربران اين وبسايت دربرميگيرد.
بنابراين اقدامات فعال و برنامهريزي شده سازمان در رسانههاي اجتماعي يكي از معيارها براي موفقيت آن در بازار ميباشند.
اين نكته هم در رابطه با نهادهاي تجاري و هم در رابطه با سازمانهاي غيرانتفاعي صحت دارد.
كاربران فيسبوك در پايان اوت 2019
CTT به عنوان واحدهاي ارتباطي عملكننده به عنوان رابط بين قلمروهاي علمي و تجاري
در تحقيقات مربوط به اين موضوع، تعريف CTT ميتواند به قرار زير باشد:
“يك نهاد اختصاصي كه به صورت سيستماتيك و دائمي خدماتي را براي سازمانهاي تحقيقاتي دولتي و مشاركتي فراهم ميكند تا نتايج تحقيقاتيشان را تجاريسازي نمايند”.
هدف اصلي CTT ايجاد يك رابطه گسترده بين تحقيق و صنعت ميباشد. اي. باكووسكي به بهرهبرداري و تجاريسازي دانش اشاره ميكند كه هدف اصلي تأسيس CTT ميباشد.
ام. مازيوسكا واي عنوان ميكنند كه مهمترين حوزههاي فعاليت CTT شامل نمونه فعاليتهايي براي بخشهاي فروش شركتهاي تجاري ميباشند مثل:
- مذاكره كردن درباره شرايط اعطا مجوز يا فروش نتايج تحقيقاتي
- ايجاد و توسعه ارتباطات بين كارآفرينان و دانشمندان
- ارتقا نتايج تحقيقاتي، مطلع كردن شركت از پيشنهاد يك واحد تحقيقاتي و جمعآوري تقاضا كارآفرينان براي خدمات تحقيقاتي.
- تحليل پتانسيل پيادهسازي نتايج كارهاي علمي تحقيق و توسعه
- ارزيابي و تحليل بازار محصولات نشأت گرفته از كارهاي تحقيق و توسعه
- معرفي يك سازمان علمي در فرآيند تجاريسازي نتايج تحقيق و توسعه
- فروش حق اختراع، فوت و فن و انعقاد توافقنامههاي مجوز
با توجه به بند 148 “قانون علوم”
CTTs براي تجاريسازي مستقيم، فروش يا عملياتي كردن نتايج تحقيقات علمي و فوت و فن مرتبط با اين نتايج، به ويژه تحت قرارداد اجاره، استخدام يا اعطا مجوز تأسيس ميشوند.
تحقيقات انگليسي به فرآيند رمزگشايي (ترجمه) پيامهاي بيانكننده نيازهاي كارآفرينان توجه ميكنند.
و آنها را به زباني رمزگذاري ميكنند كه به زبان محققاني نزديك ميباشد كه CTT به خاطرشان تأسيس ميشود.
T Tos (دفاتر انتقال تكنولوژي) نوعي واسطه بين جهان علمي و تجاري محسوب ميشوند.
نظرات خيلي جالبي درباره عملكرد CTTs دانشگاه توسط اكين و همكارانش (2015) ارائه شد.
اين سازمانها با هويت دوگانهاي سروكار دارند تا از يك طرف مديريت و دانشمندان شركت اصلي را راضي نگه دارند، و از طرف ديگر به عنوان يك سازمان تجاري باقي بمانند.
در پايان سال 2017، تعداد واحدهاي CTT لهستان به 55 رسيد كه براي 8/9 درصد كل نوآوري و كارآفريني مورد محاسبه قرار گرفتند. آنها تنها واحدهايي بودند كه در مقايسه با سال 2015 افزايش تعداد (%31+) را ثبت كردند (باكو وسكي، مازوسكا، 2018).
اين به آن مفهوم است كه CTTs عليرغم روند ملي كاهش زيرساختهاي پشتيبان شركتها (%3-) به تدريج جايگاهشان ارتقا يافته است.
در دسامبر 2015، توافق درباره مراكز علمي انتقال تكنولوژي (PACTT) حاصل شد كه در روز انجام تحقيق كنوني 64 سازمان داشت. هدف از ايجاد انجمن همكاري در زمينه تجاريسازي نتايج تحقيق بود.
باور اصلي سازمان اجرا شرط خريد يكجا يعني ارائه خدمات به كارآفرينان از طريق يك كارگزار اختصاصي ميباشد.
PACTT به عنوان يك سازمان ملي عضو انجمن بينالمللي متخصصين انتقال تكنولوژي و علم اروپا (ASTP) ميباشد.
كه در هلند مستقر ميباشد و مأموريت آن تمركز روي ارتقا و تخصصي كردن رويكرد انتقال دانش ميباشد.
از این لینک بازدید فرمایید،ما در توسعه کسب و کارتان به شما کمک خواهیم کرد.