بنچ مارکینگ

 

اکثر افراد این سؤال را در ذهن دارند که ایده های نوین را چه در زمینه فضای مجازی و چه در زمینه کارآفرینی از کجا بدست بیاورند.

پاسخ به این صورت است که قائدتاً ایده ها بر اساس نیازهایی که در بازار است. و برای اینکه آن ها را رفع نماییم ایجاد  می شوند اما نکته ای که مطرح می باشد، اینست که نیازهایی باشد که شما را به سمت پیشرو بودن یا تعقیب کنندگی هدایت کند.

 

خیلی وقتها افراد سؤال می پرسند که “آیا تعقیب کنندگی همان تقلید می باشد؟”

پاسخ: خیر. منظور ما از تعقیب کنندگی، مقوله بنچ مارک کردن رقبایتان می باشد.

اگر می خواهید ایده ای که دارید، درست اجرا شود، بایستی که درست بنچ مارک کنید.

یعنی کسانی که در این طمینه کسب و کاری که شما دارید. چه نتایجی گرفته اند (چه درصورت خوب ظاهر شدنشان و چه در صورت ضعیف عملکردنشان) و برای این کار می توانید، در دنیای مجازی ایشان تحقیق کنید. که مثلاً چرا مجموعه ای که این محصول را دارد. این میزان fallower دارد درحالیکه محصولی شبیه محصول ایشان را دریک پکیج دیگر دیده ایم. و صفحه مجازی آنها follower زیادی ندارد.

 

این بنچ مارک کردن، شناخت نقاط قوت و ضعف، فرصتها و تهدیدها در هر کدام از فضاهایی که وجود دارد. به شما کمک میکند که عملاً بتوانید طراحی مناسبی برای اجرای ایده هایتان داشته باشید.

نکات زیادی در بنچ مارکینگ وجود دارد. که در وبینارها، دوره مدیران پریمیوم و همینطور در وبسایت به آنها پرداخته ایم.

خوشحال می شویم که سؤالات و نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین کسب و کار پریمیوم