راهی برای تغییر انتخاب افراد

راهی برای تغییر انتخاب افراد

فریب نه، بلکه تمرکز

جواب در ارتباط با یک انگیزش عملی رایج است که می‌تواند انتخاب یک فرد را به طور فوق العاده ای تغییر دهد.

 

فرض کنید که در یک میهمانی، من انگشت شما را به آرامی به پشت خم کنم. و براساس مقاومت و انحنای آن، ادعا میکنم که شما یک فرد کاملاً لجوج هستید.

در حالی که در جهتی که شما نمی‌خواهید بروید. تحت فشار گذاشته شده‌اید،من شما را به ویژگی لجوج بودن متمرکز خواهم کرد. در حالی که شما را در یک سرازیری روانشناختی به طور غیر منصفانه ساخته شده، برای تأیید قضاوتم می‌فرستم؛این روش کارکرد آن است.

برای بررسی این که آیا من درست گفته‌ام یا نه، شما به طور خودکار شروع به جستجوی دفعاتی که لجبازانه عمل کرده‌اید (فقط آن دفعات) خواهید نمود و تقریباً همیشه به یک مورد آماده می‌رسید.

لجبازی” هنگام تحت فشار قرار گرفتن، یک احساس شخصی غالب است.

اگر شما این بررسی متمایل را بیشتر گسترش دهید، به مورد دیگری که به طرز مشابهی رخ داده است، می‌رسید.

احتمالاً با یک نگاه خودآگاهی، به من نگریسته و تأیید خواهید کرد که به هدف زده‌ام.


اکنون فرض کنید که در عوض، به شما بگویم “شما فرد انعطاف پذیری هستید. کسی که پس از به دست آوردن اطلاعات جدید، مشتاق به شمار آوردن آن و تعدیل موقعیت خودتان هستید.” این بار من شما را در جهتی مخالف سوق داده‌ام . و در یک سراشیبی متفاوت راهی نموده‌ام، ترفندی برای اطمینان از این که شما موقعیت‌هایی را در گذشته خواهید یافت که تغییرات را پذیرفته‌اید.

در نتیجه احتمالاً شما همان حافظه مایل را جستجو نموده و پیش‌بینی مرا در مورد انعطاف پذیری بنیادین خود، قطعاً صحیح قلمداد خواهید کرد.

برای این که چرا شما در افتادن در دام ترفند من آسیب پذیرید، دلیلی دقیقاً انسانی وجود دارد. نام علمی این روش «استراتژی آزمون مثبت» است و به این منجر می‌شود.

در بررسی اینکه آیا یک موضوع صحیح است، مردم معمولاً به دنبال نشانه‌هایی درست می‌گردند. و نه بدنبال مواردی که بدانگونه نبوده است. تأیید ایده به جای عدم تأیید.

مطلب ( راهی برای تغییر انتخاب افراد ) بخشی از کتاب پیش القایی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر چه در این زمینه و چه در سایر زمینه های مرتبط با کسب و کار، به کانال تلگرامی و اینستاگرام ما بپیوندید.

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

دانلود رایگان مطالب آموزشی