راز الماس آبی
پریمیوم: به معنای اعلا و برتر میباشد. شخص و یا سازمان پریمیوم لوکس نیست ولی اکثرا مردم تمایل دارند آن را خریداری کنند و در برابر آن نمیتوانند مقاومت کنند.
مقایسه محصول لاکچری و پریمیومی: برند رولکس محصول لاکچری میباشد.

چون قیمت بسیار بالایی دارد و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است و تعداد محدودی از مردم میتوانند آن را خریداری کنند در عوض برند آیفون یک محصول پریمیومی است که کیفیت بالایی دارد و عمده افراد توانایی خرید آن را دارند.
با رعایت 12 قانون و داشتن دی ان ای آن محصول میتوان پریمیومی شد. که آن را به سه دسته تقسیم میکنیم:

Quality:(کیفیت)

1- Functional perfection: مدیریت هزینه و زمان و استفاده از ابزارهای مناسب
2- Craftsmanship: توجه به جزییات
3- styleتوجه به استایل ظاهری و کاری
4- responsiveفهمیدن نیاز مشتری و بر اساس آن عمل کردن
Humanity(در ارتباط بودن)
1- Connected(ارتباط با مشتری به نحوی که با محصول شما پز دهد)
2- People-orienter(داشتن رویکرد مردمی) خاص نشان دادن محصول برای مشتری
3- Thoughtfulnessواقعی بودن
4- Accessibilityداشتن خدمات 24 ساعته و آنلاین
Innovation(نوآوری)
1- aspiration پایداری و ادامه دادن مسیر برای رسیدن به هدف
2- Insight تولید محصول متفاوت که مشتری با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کند
3- Think out of box پیدا کردن راه و روش مخصوص به خود
4- differentiationتمایز و متفاوت بودن میتواند نظر مشتری را به خود جلب کند.

تنظیم: بابک مبینی

راز الماس آبی
12 ویژگی که هر کدام عصاره اصلی تمام سازمانها با برندها و زندگی های شخصی افراد موفق است و راز الماس آبی است.
در هر جایگاه شغلی که هستید اگر متفاوت عمل کنید کالا و خدمات را طوری ارائه دهید که مشتری پسند باشد قطعا موفق خواهید بود .ارتباط خوب و موثر داشته باشیم و در دسترس باشیم . به جزئیات ریز شویم که انگار کالاهایمان دست دوز است .

خلاق باشیم همان چیزی که مشتری می خواهد و برایش مهم است را چند برابر برایش انجام دهیم و هیچ کس تکرار را دوست ندارد . با آدم ها به خوبی ارتباط داشته باشیم انگار جزئی از خانواده ما هستند و جزئیات مربوط به آنها را بدانیم و به آنها محبت کنیم و عشق بورزیم دقیق شویم و بینش داشته باشیم نیاز ها را به خوبی درک کنیم و برای آنها راه حل ارئه دهیم.
حس خوب به مشتری بدهیم و تجربه خوبی را برای مشتری به ارمغان بیاوریم با تمام افراد رویکرد عالی داشته باشیم و طوری محصول خود را ارائه دهیم که انگار این محصول مخصوص برای آنها طراحی شده است.
و در پایان برای رسیدن به هدف تلاش کنیم و روی برند شخصی خود کار کنیم با متفاوت و پریمیوم بودن

خلاصه کتاب راز الماس آبی

در میان به معنای ارائه خدمات بیشتر نیست بلکه به معنای کیفیت برتر خدمات یا رفتار و عملکرد با تجربه متفاوت است.

برای پریمیوم شدن باید روی dna خود در راستای موضوعات شخصی و چه در زمینه کسب و کار کار کنیم یعنی زیرساخت لازم را در خود ایجاد کنیم.

محصولات پینی و مانند محصولات لاکچری نیستن که high price و  high quality باشند و فقط برای قسمت محدودی از بازار مناسب باشد بلکه برای عمده مردم مناسب است تا بتوانند با توجه به قیمت قابل قبول و منطقی که دارد از کیفیت خوب آن استفاده کنند و لذت ببرند.

پریمیوم یک اسم نیست بلکه یک صفت که باید به دستش اورد.

پریمیوم مدیریت هزینه و بالا نگه داشتن کیفیت است در زمان پریمیوم باقی ماندن مهمتر است مدیریت هزینه یکی از موارد مربوط به انجام درست است.

نخو و سبک انجام یک کار خودش معلوله این علت چیزی نیست جز سبک و طرز فکر هر شخص.

پریمیوم یعنی پاسخگویی به نیاز مشتری بدون اینکه مشتری‌ها نیازشون رو اعلام کند.

نکات لازم برای پریمیوم شدن همیشه برای ارتقاء کسب و کار لازم است و حفظ آنها باعث درصد مجموعه می‌شود.