استفاده درست از منابع یعنی چه؟

استفاده درست از منابع

در مشاوره ها اغلب افراد اعلام می کنند که بازار کار بدی دارند و امور دولتی کار آنها را سخت تر کرده و ایشان نتیجه خوبی از کسب و کارشان نمی گیرند و از کم بودن مشتریان و خرید نکردن مردم از محصولاتشان، شکایت میکنند و اعلام می کنند که قصد تعطیلی شرکت و کسب و کارشان را دارند.

نظر استاد کیمیایی بطور شوکه کننده ای، موافقت با انجام دادن این کار است.

 

ایشان می گویند: “این کاررا انجام بدهید! شما قاعدتاً حق دارید.

در واقع، نوع نگاه شما به کسب و کار خیلی مهم می باشد.

معمولاً آنچه که در کسب و کار مشاهده می کنید، اینست که بپذیرید معمولاً منابع و امکانات موجود در شرکتها به نسبت شرایط و وضعیت کسب و کارشان، بصورتی مناسب و تقریباً همسو وجود دارد.

در واقع همه چیز موجود است. تکنیک ترکیب شما نسبت به این منابع است که راز موفقیت شما را شکل می دهد.

مثلاً در هر خانه ای ممکن است نخود، لوبیا و سبزی و برنج و … وجود دارد؛ حال اینگه اگر شخصی می تواند خورش قرمه سبزی خوبی درست کند، طوریکه مهمانها خیلی لذت ببرند؛ راز محبوبت دستپخت آن شخص (با استفاده و ترکیب منابع و امکانات موجودش) می باشد.

پس این توانایی شما در ترکیب درست منابعتان می باشد که راز موفقیت شما می باشد و نه فقط محیط.

نکته مهم دیگر در اولویتی است که شما به منابعتان، مسائل و استراتژی های خود می دهید. بعنوان مثال ممکن است منابع انسانی شما در اولویت سوم شما قرار داشته باشند ولی برای یک شرکت دیگر در اولویت اول قرار داشته باشد یا آموزش منابع انسانی در یک شرکت اولویت اول و برای شرکتی دیگر، اولویت آخر باشد.

استفاده درست از منابع

پس نگاه شما به منابع و ترکیب درست آنهاست که راز موفقیت شماست، نه فقط محیط. 

به یاد داشته باشید که وقتی انگشت به سمت دیگران می گیرید، سه انگشت دیگرتان بسمت خودتان می باشد.”

حال با توجه به گفته های استاد نیما کیمیایی، بهتر آنست که همه صاحبین کسب و کارها پیش از اخذ هر تصمیمی در نوع نگرش و نحوه استفاده و ترکیب منابع کاریشان، دقت بیشتری داشته باشند.

 

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم