پیامدهای مثبت
روش تحقیق
- با توجه به هدف تحقیق که شناخت بازتاب های ناشناخته روش ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی
کارآفرینانه می باشد، روش کیفی اکتشافی به کار برده شده است و تجزیه و تحلیل داده ها به وسیله روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شده است.
بنابراین، در این تحقیق به جهت جمع آوری و پردازش داده ها،
دسته ای از روش های نظام مند به کار برده شده است تا نتایجی قابل اعتماد به دست بیاید.
پیامدهای مثبت
- همینطور با توجه به رو به رو شدن کارآفرینان تازه کار در مراحل شروع کسب و کار با پیچیدگی و عدم قطعیت بالا در تصمیم گیری و اینکه در تصمیم های بنگاه، نقش فردی آن ها با اهمیت تر می باشد و احتمال اینکه در تصمیم هایشان روش های ابتکاری و بایاس ها دیده شود بیشتر می باشد. (Busenitz & Barney, 1997)
- جامعه آماری تحقیق:
کارآفرینان تازه کار ایرانی که در صنایع دانش بنیان نانو و بایو فناوری در استان تهران فعالیت می کنند. همینطور بخشی از آن ها درحال برپایی کسب و کار می باشند، مالک کل یا قسمتی از کسب و کارند و تا این زمان بیشتر از ۳ ماه از اولین درآمدشان از کسب و کار نگذشته است. (Davidsson, 2006)
پیامدهای مثبت
ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرینان مصاحبه شده
فراوانی | درصد فراوانی | ||
جنسیت | مرد | ۱۷ | ۸۵ |
زن | ۳ | ۱۵ | |
سن | ۱۸-۲۹ | ۳ | ۱۵ |
۳۰-۴۴ | ۹ | ۴۵ | |
۴۵-۶۴ | ۸ | ۴۰ | |
میزان تحصیلات | کارشناسی | ۱۰ | ۵۰ |
کارشناسی ارشد | ۸ | ۴۰ | |
دکتری | ۲ | ۱۰ | |
صنعت دانش بنیان | بایو | ۱۱ | ۵۵ |
نانو | ۹ | ۴۵ |