انتشار پیامها و آگهی های تبلیغاتی با بازاریابی ویروسی تصاعدی است

                      ( VIRAL MARKETING )

 بازاریابی ویروسی تصاعدی

در قسمت قبلی با مفهوم بازاریابی و بازاریابی از نوع ویروسی آشنا شدیم.

در این قسمت، از کاربرد این بازاریابی و مزایا و معایب آن سخن به میان خواهیم آورد.

طبیعت بازار ویروسی از نوع کارا و ارتباطات در این بازار از حالت یک به چند بازار سنتی

به صورت یک به یک و چند به چند درآمده است.

بازاریابی ویروسی تصاعدی

نگرش زمانی در این بازار نیز تمرکز بر بلند مدت بوده و از نظر اقتصادی تاکید بر جنبه تقاضا دارد تا عرضه.

بازاریابی ویروسی همان اهداف بازاریابی سنتی را دنبال می کند،

با این تفاوت که بازاریابی ویروسی با بکارگیری ابزارها و روش های نوین فناوری جدید به دنبال نوآوری است.

مهمترین عامل موفقیت در این بازاریابی، شناسایی و برآورده ساختن خواست مشتری می باشد.

اساس و پایه بازاریابی ویروسی بر مبنای همکاری می باشد، نه رقابت.

بازاریابی ویروسی تصاعدی

در بازاریابی ویروسی،افراد اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند و ارتباطات شخصی و حرفه ای خود را توسعه می دهند

و به دلیل به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که منجر به تبلیغ و فروش محصول می شود سود می برند.

با استفاده از بازاریابی ویروسی سازمان می تواند، شبکه تبلیغ و فروش خود را که از طریق ارتباطات شخصی و حرفه ای ایجاد نموده،

توسط افراد دیگر به طور تصاعدی رشد دهد. بر خلاف شرکتهای قدیمی که یک نفر رئیس اجرایی داشت،

در بازاریابی ویروسی هر فرد مدیر خود می باشد.

بازاریابی ویروسی تصاعدی

بنا بر ماهیت این نوع از بازاریابی که در فضای اینترنتی صورت می گیرد و ارتباط  مستقیم با تبادل بین افراد دارد،

اگر تعداد تبادلات بین افراد زیاد باشد، بازاریابی با رشد مواجه خواهد شد و بالطبع اگر تعداد تبادلات کم شود،

بازاریابی با شکست مواجه خواهد شد.