روابط همکاری موفق

روابط همکاری موفق

چگونه در محیط کار به روابط همکاری موفقی دست یابیم ؟گاهی در محل کار گفت و شنودهایی میان همکاران انجام می شود که در نهایت به چالش‌های حل نشدنی مبدل می گردند.
اگر از جمله افرادی هستید که خیلی رابطه‌ عمیقی با همکارانتان ندارید و در روابط کاری موفق نیستید،
باید هنر گفتگو را بیاموزید و بدانید چگونه بر این مشکل غالب شوید.
معمولاً در ادارات و سازمان‌ها، همکاران به بهانه‌های مختلف با هم بحث‌ و جدل می‌کنند و در گفتگوهایشان دچار مشکل می شوند.
برای پیشگیری از این تنش و برقراری روابط همکاری مناسب،
به ارائه نکاتی می پردازیم که رعایت و لحاظ نمودن آن ها، راهگشا خواهد بود:

1-برقراری ارتباط متقابل :

همواره با ذهنی مثبت و باز وارد گفتگو شوید و در رابطه با همکارانتان،
احترام را برای خود و طرف مقابل بخواهید.
برای جلوگیری از بحث‌ و جدل، باید مدام حرف‌هایی که می‌خواهید بگویید را در ذهنتان مرور کنید.
باید در گفتگو با همکاران شنونده‌ خوب، جواب دهنده خوب و ناظر خوبی نیز باشید.

روابط همکاری موفق

2-صداقت را پشتوانه محکم گفتگوهایتان قرار دهید (روابط همکاری موفق)

با همکاران خود رابطه صادقانه و محترمانه داشته باشید تا به خلق یک رابطه‌ متقابل میان شما منتهی گردد.
شاید گفتگویی میان شما به وجود آید که نشان دهد مابین شما اختلافات زیاد فرهنگی و شخصیتی وجود
دارید، در این مواقع از او بخواهید که بگوید چه درکی از حرف‌های شما دارد و در زمان تکرار صحبت‌ها،
تلاش کنید گفتگویتان را به سمتی ببرید که نتیجه‌ آن مشخص شود.

3-مسائل با اهمیت را مورد توجه قرار دهید :

شاید در گفتگوها از برخی مسائل مهم عبور کنید و به خود بگویید بعداً این موضوع را مطرح خواهم کرد،
در این صورت باید دیدگاه خود را تغییر دهید و همان موقع تمام مسائل را بازگو کنید.
باید هر چیزی که نیاز است را به زبان آورید تا به یک راه حل مناسب برسید.
البته این کار کمی ریسک دارد، اما باید به طرف مقابل هم اجازه دهید
در مورد مسائل مطرح شده فکر کند تا به یک نتیجه‌ مناسب دست یابید.
سعی کنید در گفتگوها محترمانه، صادقانه و خلاقانه رفتار کنید و جلو بروید.

روابط همکاری موفق

4-همواره به کسب نتایج مثبت امیدوار باشید (روابط همکاری موفق)

در گفتگوهای خود مدام در ذهنتان بگویید: “نتیجه این گفتگو تأثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود روابط خواهد داشت.”
روی نتایج گفتگوهایتان که سبب ایجاد روابط متقابل می‌شود تمرکز کنید.
وقتی روی خروجی مثبت متمرکز شوید، در گفتگو با همکارانتان که با آن‌ها مشکل دارید
و مدام از شما انتقاد می کنند موفق خواهید شد،
زیرا ذهن شما به دنبال دست یابی به این هدف است .

تهیه و تنظیم : الهام جلالی فراهانی
دانشجوی مقطع دکتری در رشته مدیریت حرفه ای کسب و کار