مذاکرات تیتری

 

آیا تا به حال شده از تیتر یک روزنامه خوشتان نیاید و به همین سبب آن را نخوانید؟

و یا تا به حال شده برای یک تیتر، روزنامه یا مجله ای را خریداری کرده باشید؟

اگر توجه کرده باشید، زمانی که شما یک مجله را برای مطالعه نظاره می کنید،در ابتدا تمامی صفحات را نمی خوانید، بلکه به سر تیترها نگاه می کنید،هرکدام که جالب به نظر رسید را می خوانید و اگر یک تیتر برایتان مطلوب نباشد،مطالب آن را مطالعه نخواهید کرد.

حال این خوب است یا بد؟ چه باید کرد؟

در مذاکره، بازاریابی و فروش نیز دقیقا به همین شکل است.

اگر تیترهای زیبا نداشته باشید، طرف مقابل را به خود جذب نخواهید کرد.

 

لازم است این نکته را بیان کنم که منظور ما کم حرف زدن نیست،ما لزوما نمی گوییم که تیتر باید کم باشد، در عین خلاصه بودن باید شامل فاکتورهایی نیز باشد.

ممکن است در یک لحظه یا یک دقیقه در مذاکره ای به نتیجه برسید و یا حتی ممکن است مذاکره شما، ساعت ها طول بکشد.

نکته اصلی دقیقا همین جاست که شما در این جلسات، تیتر زیبا داشته باشید تا مخاطبین شما برای دنبال کردن ادامه صحبت هایتان ترغیب گردند.

متأسفانه اغلب در مذاکرات، از متن استفاده می کنند.

به عنوان مثال:

شما گوشی تلفن را بر می دارید، طرف مقابل میگوید: “سلام، خسته نباشید؛از شرکت X مزاحم می شوم، شرکت ما از سال فلان، با اهداف فلان، با تعداد پرسنل فلان،مشغول فعالیت است. آیا نیاز دارید در این زمینه به شما خدمات بدهیم؟”

شما چه می گویید؟ «نه» و تلفن را قطع می کنید.

ولی وقتی تیتر بگویند، شما ترغیب خواهید شد تا ادامه مطلب را بشنوید.

تیتر، جذب می کند. یاد بگیرید، ابتدا از تیترهای خوب استفاده کنید.

بعد از این که طرف مقابل جذب شد، به توضیح جزئیات می پردازید.

 

موفق و پیروز باشید

گردآوری: رؤیا دولتداد

نیما کیمیایی

گروه مشاورین کسب و کار پریمیوم[/vc_column_text][vc_btn title=”پریمیومی شوید” style=”flat” color=”primary” align=”left” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Fi_premium_official%2F||target:%20_blank|”][/vc_column][/vc_row]