تعالی سازمانی

سازمان خود را متعالی نمایید!

تعالی در لغت به معنی بلندشدن و برتر شدن می باشد. و تعالی سازمانی به معنای  تعهد سازمان به رشد و توسعه پایدار و دائمی شرکت در جهت کسب رضایت مشتری و افزایش مستمر سودآوری شرکت در یک محیط ملی فراگیر و حمایت کننده می باشد.

شرایط

تعالی سازمانی تابع شرایط خاص، فرهنگ، محیط داخلی و خارجی، کسب و کار، ویژگی نیروی انسانی سازمان، نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدید هایی است که سازمان را دربر گرفته اند.

دریک کلام، مسیر برتری و تعالی سازمانی شناسایی، تشخیص، توسعه و گسترش موفقیت در یک سازمان است.

سازمان خود را متعالی نمایید!

 سازمان متعالی چه سازمانی است؟

یک سازمان برتر چه ویژگی هایی دارد؟

سازمان های موفق درصحنه جهانی درمقایسه با سازمان های ناموفق چه برتری هایی دارند. و برای موفقیت خود چه برنامه هایی را به اجرا گذاشته اند؟

 

اگر شما کارمند یک سازمان باشید، بدون درنگ خواهید گفت: سازمان برتر سازمانی است که به کارمندان خود حقوق مکفی دهد، از تلاش های کارمندانش تقدیرکند. و امکانات رفاهی در اختیار آنان بگذارد. اما اگر شما مدیر یک سازمان هستید، پاسخ شما متفاوت با نظرات کارکنان خواهد بود.

به نظر شما سازمان برتر، سازمانی است که برای بلند مدت هدف های مطلوبی را طرح ریزی کرده است. و راه کارهای رسیدن به اهداف را تبیین و به آنها دست یابد.

از نظر مدیر سازمان موفقیت و برتری، منوط به عملکردهای بهتر و پاسخگویی مناسب به سهامداران و افزایش میزان سود سهام خواهد بود. حال اگر از دید یک مشتری به سازمان نگاه کنیم موضوع کمی متفاوت است. مشتری ازسازمان انتظار دریافت محصول یا خدمات خوب و در زمان مناسب دارد. او انتظار دارد مورد احترام سازمان قرار بگیرد و به هنگام مراجعه برای دریافت خدمات یا محصول برای وی ارزش قائل شوند. و نیازهای او را در وهله اول قرار داده و به انتظارات او پاسخ مناسب دهند. از نگاه مشتری سازمان متعالی سازمانی است که به صورت پیوسته به رضایتمندی او بیاندیشد. از او نظرخواهی کند و نظرات او را تأمین نماید.

از طرف دیگر سازمان در محـیطی فعالیت می کند که فعالیت های او بر جامعه  اثر می گذارد.

به عبارت دیگر سازمان متعالی سازمانی است که مسئولیت اجتماعی داشته و در قبال جامعه به وظایف خود عمل نماید.

 در واقع نیاز است هر سازمانی چه در زمان موفقیت و چه در شرایط سخت و بحرانی، در کنار مدیریت کیفیت خود و همینطور مدیریت استانداردها به مقوله تکمیلی دیگری  به نام مدیریت برند توجه کند.

این ساختار به سازمان ها کمک می کند تا تجربه ای مثبت برای مشتریان ایجاد نمایند. و آنها را تبدیل به وکیل مدافعان خود سازند.

سازمان خود را متعالی نمایید!

از حرف تا عمل سازمان خود را متعالی نمایید!

 اما بر روی کاغذ این فرایند مطلوب است و در عمل، مدیریت برند در راستای ایجاد خلق ارزش  و تجربه ای منحصر به فرد، به درستی اجرایی نمی گردد. و برای انجام صحیح فرایند ها نیاز به تکنولوژی عملیاتی منحصر به فردی است.

برای این منظور از تکنیکی به نام PEPI یا Process Enhancement Practical Implementation

(روش های عملیاتی ارتقاء فرایندها) استفاده می گردد ….

 

جهت یادگیری نحوه به کارگیری 6 مرحله اقدامات لازم برای متعالی کردن سازمانتان، می توانید به کتاب “کوه نامرئی” که به زودی توسط گروه مشاورین پریمیوم منتشر و به بازار عرضه خواهد گردید، مراجعه فرمایید.

همچنین می توانید جهت پیش ثبت نام برای تهیه کتاب، با کارشناس بخش تألیفات “خانم رؤیا دولتداد” به شماره 09120815155 تماس حاصل فرمایید.

 

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم