برندینگ (32 راز)

ما شکست در نتیجه مذاکرات را میفهمیم چون می بینیم، ولی لزوماً شکست قلب طرف مقابل خود در مذاکرات در

برخی از موفقیتهای خود را نمی فهمیم، چون نمی بینیم. فهمیدن این امر در پرسنال برندینگ شما نقش کلیدی دارد.

یکی از راه‎های موفقیت و تعالی سازمانی ، تلاش در راستای رشد همکاران،رقبا و زیردستان شماست.

برخی از مدیران، رشد کارکنان و حتی رقبا را وقت تلف کردن میدانند در حالی که یادمان باشد تیمهای لیگ اسپانیا به دلیل

داشتن رقبای قدرتمند نسبت به سایر لیگها از عملکرد خوبی برخوردارند.

رشد و توسعه دیگران، شما را تبدیل به رهبری می‎کند که یک سر و گردن از دیگران بالاتر بوده و همواره به فکر توسعه

ظرفیتهای سازمانی و پیشرفت افراد باشید.

آن کسی را در سازمان خود بسیار تقدیر کنید که در راستای کسب نیرویی برای موفق شدن در

سازمان،لحظه لحظه در تلاش است.

پرسنلی به درد میخورد که آرزوی مدیرعاملی داشته باشد.

میزان جوانی خود را بر اساس نگرش سولون تخمین بزنید.

او میگوید راز جوانی من در این است که هر روز چیز تازه ای یاد میگیرم.

شاید این نکته من را قبول نداشته باشید. ولی وقتی کارشناس فروش بودم ترجیح میدادم ،

کاری انجام دهم که درست است و میدانستم برای آن کار ساخته شده ام ،حتی اگر مورد

نفرت دیگران قرار میگیرفتم مانند ایجاد واحد آموزش مراحل ۶ گانه خودرویی و استاندارد سازی

فرایندهای فروش در سال ٨٧. در ادامه برای محبوب بودن کاری را نمی کردم که از آن جنس نبودم .

در مذاکره لطفا خود را از زاویه دید طرف مقابل نقد کنید.

جالب است نقد کردن خود از نقد دیگران خیلی مشکلتر است.

اگر توانستید به خود در مذاکره نمره عادلانه ای دهید، معلوم میشود آماده تبدیل به مذاکره کننده حرفه ای هستید.

نگرش برد – برد

چه زیباست هنگامی که در اوج قدرت و بی نیازی با نگرش برد – برد مذاکره کنید و ترقی خدمت سیاست مذاکره شما باشد.

اگر به دنبال تصمیم گیری صحیح در اکنون خود هستید، گذشته خود را بپذیرید،نه آنکه آنرا انکار کرده ویا نسبت به اشتباهات

قبلی ،خود را سرزنش نموده، خشمگین شده و یا افسرده گردید.

در فروش و مذاکرات طرز پوشش و بوی بدن نامناسب می تواند باعث شود تا بالغ طرفین بالا نیاید و در کودک بماند. 

در واقع لباس پوشیدن به طرز نامرتب به دیگران این پیام را می دهد که شما مراقب افکارتان، کارتان، آینده تان و …

نیستید و نباید به شما اعتماد کرد.

وقتی ترقی خدمت محور نگرش شما به بازار و مشتریان باشد، این امرشاخ و برگ غرور را هرس می کند.

برند معتبر بودن نتیجه یک عمر تجربه مثبت ایجاد کردن است.

ما معمولاً در مذاکرات اسیر عقاید حاکم بر خود و برچسب هایمان هستیم.

متاسفانه آنها در ناخودآگاه تان ذخیره می شوند. با صحبتهای مثبت با خود،برچسبهای مناسبی را جایگزین کنید.

روی برندینگ شخصی خودتان کار کنید تا به شما این جسارت را بدهد تا از شغلیا شریکی که دوستشان ندارید، جدا شوید.

اندیشه شما روی احساستان تاثیر گذاشته، و احساس شما روی فعالیتتان.در بحران ابتدا نگرش و دید خود را تغییر دهید.

آب سمبل قدرت برای من است، زیرا بدون هیچ بهانه ای، بی درنگ خود را با شرایط تطبیق می دهد.

کلید موفقیت، تمرکز ذهن روی چیزی است که آرزوی شماست ، نه آنچه شما را می ترساند.

در بحران تصمیم با شماست، نا امیدی یا ایمان داشتن به خدایی که همیشه بهترین کار را برای تو انجام خواهد داد.

“دوست داشتن خود” در سخنرانی و مذاکرات باعث اتکا به نفس، مثبت گرایی و احترام به خود و دیگران است.

شما زمانی میتوانید دوست داشتن خود را افزایش دهید که بپذیرید خود را آنگونه که هستید و سازگار شوید با جنبه هایی

از خود، که نمی‌توانیم تغییرشان بدهیم.

البته مراقب باشیدکه این امر با خود بینی، خودپسندی و خود بزرگ بینی، فرق میکند.

برندینگ شخصی یعنی نکاتی که پشت سر ما گفته میشود، و ارزش آن یعنی وقتی دارایی ما مفقود شود چقدر محبوبیم.

هر لحظه خود را در کسب و کارتان به روز کنید، زیرا هر چیزی در گذر زمانتغییر می کند حتی نیاز مشتریان شما.

ما برای یاد گرفتن به دنیا آمده ایم و یکی از راههای یاد گرفتن سریع ،یاد دادن است.

در طراحی کاتالوگ، لوگو و یا بسته بندی محصول ،ترکیب رنگ زرد و بنفش به طور متعادل حس شورانگیز و جذابی را

در محصول و یا کاتالوگ شما ایجاد می‌کند. ضمناً ترکیب انواع طیف‌های رنگ بنفش روشن و یاسی با کمی ارغوانی تیره

می‌تواند حس آرامش را به وجود آورد.

برندینگ شخصی شما از رفتارتان با سازمانها و کسانی نشأت میگیرد که به ظاهر منفعتی برایتان ندارد.

برند شخصی شما میتواند وابسته به ارتباطتان با کسانی باشد که به آنها نیاز ندارید.

تبسم شما با دهان گشوده که بتواند دندانهای بالارا نمایان کند به طرف مقابل می فهماند که مایل هستید بیشتر با

او آشنا شوید و مطالب ایشان برای شما جذاب است.

 

با بالا انداختن همزمان دو ابرو در یک مهمانی میتواند این مفهوم را برساند که مایلم با شما ملاقات دیگری داشته باشم!

نگاه ممتد دو معنا دارد : یا بسیار خشمگین است یاتمایل  مصاحبت، بیشتر است.

بستن چشمان برای لحظه ای طولانی تر پلک زدن یعنی باورت ندارم و یا به حرف زدن خود پایان بده!

زمانی که دستها مقابل بدن همدیگر را قطع می کنند، خصوصاً وقتی که لبها درهم و اخم نیز با آن همراه گردد، معمولاً

نشانگر وضعیت تدافعی می باشد و فرد تلاش میکند انرژی را درون خود نگاه دارد تا آن را انتقال دهد.

وقتی مدیران قبل از کارکنان سر کارشان حاضر شوند و بعد از آنها محل کارشان را ترک کنند رهبریشان مورد قبول واقع می‌شود

و اما قدری بیشتر بدانیم:

هر نیروی فروش دردسرهای خاص خود را دارد و پرسنل شما استثناء نیست.

کنارشان باشید تا توانایی مقابله با مشکلاتشان را پیدا کنند در چنین شرایطی بیشتر از نصیحت هایتان به درک شدن نیاز دارند.

به آنها به جای ماهی دادن ماهیگیری یاد دهید.

باارزش ترین سرمایه شما خودتان هستید؛ برای بالا بردن ارزش خود تمامی آموزش های لازم را فرا گیرید.

اینکه چه کسی باشید و در چه موقعیتی قرار داشته باشید، بر عهده شما و نتیجه انتخابها و تصمیم گیری های خودتان است.

مدیران برجسته نه تنها تفاوت کارکنان را می‌پذیرند, بلکه بر این تفاوت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شاگرد تنبل، احمق یا ضعیف وجود ندارد، تنها چیزی که وجود دارد معلم خوب یا ضعیف است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر چه در این زمینه و چه در سایر زمینه های مرتبط با کسب و کار، به کانال تلگرامی و اینستاگرام ما بپیوندید.

 

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی