روشهای فکر کردن درمورد کارآفرینی

معمولاً نحوه نگاه و دیدگاه افراد به کارآفرینی اینگونه است که باید فرصتها را کشف کنیم، ارزیابی و سپس بهره برداری کنیم. یا اینکه می توانیم آن فرصتها را ایجاد کنیم.

برای هرکدام از این نوع نگاه ها (که هرکدام می توانند درست باشند) روشهای مختلفی وجود دارد. برای اینکه بتوانید در آن مقوله موفق باشید.

حال این مقوله می تواند در مبحث رهبری، تصمیم گیری، جذب منابع انسانی، طراحی استراتژی، موضوعات مالی، بازاریابی یا حتی موضوع رقابت و مزیت رقابتی شما باشد.

 

اگر می خواهید که فرصتهای کارآفرینی را کشف کنید (روشهای فکر کردن درمورد کارآفرینی)

لازم است که در بحث رهبری، فردی با تجربه باشید تا بتوانید راحت ترفرصتها را کشف کنید.

در مبحث تصمیم گیری های اساسی هم شما نیاز دارید که اطلاعات را یک به یک پیدا کنید. وحتی ریسکهایی که در این زمینه وجود دارند را پیدا کنید. و متوجه باشید که تمام آنها چه هزینه ای در بر خواهند داشت.

روشهای فکر کردن درمورد کارآفرینی

در رابطه با جذب منابع انسانی، معمولاً افرادی که فرصتها را کشف می کنند. می دانند که به چه مهارتها و توانایی هایی نیاز دارند. تا افراد دارای آن مهارت ها بتوانند با اطلاعاتی که دارند و اطلاعاتی که می توانند کسب کنند، در زمینه کشف فرصت ها همکاری کنند. و نقش خود را به خوبی ایفاء نمایند.

در زمینه استراتژی باید این را بدانید که تغییرات چندانی در این مورد برای افرادی که فرصتها را کشف می کنند، وجود نخواهد داشت. چون همه از ابتدا بطور کامل و مشخص طرح می شوند. و همگی با هم مرتبط نیز هستند.

در مقوله های مالی

چون افراد و سازمان های بیرونی شما و اهداف و برنامه هایتان را می شناسند و درک می کنند. می توانید به راحتی از منابع بیرونی کمک یا وام دریافت کنید.

روشهای فکر کردن درمورد کارآفرینی

در رابطه با موضوع بازاریابی هم باید به 4P=Price, Product, Place & Promotion توجه کنید تا از تلفیق این موارد بتوانید فرصتها را پیدا کنید.

مثلاً با مطالعه بازار متوجه می شوید که شرکت x نمیتواند محصول y را با قیمت و شرایطی خوب در محیط خود تولید یا عرضه کند. لذا شما از این فرصت استفاده می کنید و در جاهایی که رقبا در آنها فعال نیستند، محصولی خاص را با قیمت و شرایطی خاص ارائه می نمایید. و نیاز آن بخش از بازار را مرتفع می نمایید.

 

اگر می خواهید که فرصتهای کارآفرینی را خلق کنید

شما نیاز به کاریزمای قوی دارید تا تیم خود را در جهت خلق آن فرصت هدایت نمایید. چون گاهی برای خلق یک فرصت، یک شخص کافی نیست؛ بلکه می بایست یک تیم از افراد با هم همکاری نمایند.

در مبحث تصمیم گیری های اساسی هم شما نیاز دارید. که affordable lost یا همان هزینه های بی بازگشت ریسکهایتان را بررسی و شناسایی نمایید. و آگاه باشید که تا چه میزان باخت سرمایه را می توانید متقبل شوید.

در رابطه با جذب منابع انسانی، نیاز به گروهی انعطاف پذیر دارید که از دانشی جامع نیز برخوردار باشند. تا بتوانند از زوایای مختلفی به فرصت ها نگاه کنند. و

در نتیجه بتوانند در خلق فرصتهای مطلوب، مفید واقع شوند.

در زمینه استراتژی عملاً نیاز دارید که استراتژی هایی تدوین نمایید. که قابلیت تغییر و دگرگونی را داشته باشند. چون ممکن است شرایط برای شما این نیاز به تغییر را ایجاد نماید.

روشهای فکر کردن درمورد کارآفرینی

در مقوله های مالی، چون افراد و سازمان های بیرونی شما و نتایج اهداف و برنامه هایتان را بخوبی و بطور قطع نمی شناسند، معمولاً نمی توانید به راحتی

از سازمانها و منابع بیرونی وام دریافت کنید. ولیکن از آشنایان و اطرافیانی که علاقمند به ریسک هستند، می توانید کمک مالی بگیرید.

در رابطه با موضوع بازاریابی هم باید به 4P=Price, Product, Place & Promotion که بعد از خلق فرصت ایجاد می شود، توجه کنید

و بر اساس فرصت خلق شده خودتان، آنها را طراحی نمایید.

 

در زمینه موضوعات و موارد مربوط به رقابت و مزیت های رقابتی در رابطه با کارآفرینی، می توانید از طریق شرکت در دوره های آموزشی

یا کتاب های گروه مشاورین پریمیوم، اطلاعات لازم را کسب نموده یا آموزش های متناسب را دریافت نمایید.

روشهای فکر کردن درمورد کارآفرینی

موفق باشید

 

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم