ملاحظات استقرار کسب و کار

اگر به این ملاحظات توجه کافی نداشته باشیم، ممکن است در آینده کاری خود دچار مشکلات زیادی شویم.

نکات مهمی که در این راستا باید به آن توجه کنیم:

  1. استفاده بیشتر از تجهیزات، فضا و پرسنل

Macdonald برای استفاده بهتر از فضاهایش، صبحانه رو هم به منوی خودش اضافه کرد جهت ارائه خدمات 24 ساعته.

گاهی ما هم در کسب و کار خودمان متوجه این موضوع میشویم که میتوانیم از فضای کسب و کارمان بیشتر استفاده کنیم. یا درمورد پرسنلمان، ممکن است به این نتیجه برسیم که یکی از پرسنل ما می تواند باحضور خود در محیط کارمان، در زمینه بازاریابی تلفن هم می تواند فعالیت داشته باشد. یا پرسنل پخش هم می توانند

در زمان انجام فعالیت پخش، یکسری بازاریابی، بازارگرمی یا بازاریابی های حضوری و خاصی را هم انجام دهند.

ملاحظات استقرار کسب و کار

  1. ایجاد شرایط و محیط کاری بهتر و امن تر برای پرسنل

وقتی پرسنل در محیطی کار میکنند که فکر میکنند محیط و شرایط  مطلوبی است، حس بهتری نسبت به کار خودشان پیدا می کنند. شاید حس نکنند که برای همیشه در آن محل کار خواهند کرد. اما حس امنیت بیشتری میکنند، اگر که شایستگی بیشتری داشته باشند. اگر چنین فضایی برای پرسنل طراحی و فراهم شود. شاهد آن خواهیم بود که پرسنل فضاهایی بهتر را برای خلاقیت بیشتر، برای خودشان فراهم می کنند. و نقش مؤثری در بهبود کسب و کار خواهند داشت.

ممکن است که ما برای پرسنلمان در محیط کار فضاهای مختلفی ایجاد کنیم. مانند اتاق فکر، کمیته های راهبردی، محیطی برای زمانهای آموزشی آنها یا محیطی برای برگزاری جلسات یا ناهارخوری.

به زبان ساده تر محیطی فراهم کنیم که پرسنل احساسی خوب نسبت به محیط کار خود داشته باشند. و حتی بین اقوام و دوستان یا همکاران قبلی خودشان، از آن با افتخار یاد کنند.

 

  1. برقراری تعامل بین ما و مشتریان (ملاحظات استقرار کسب و کار)

فضای محیط کار را به گونه ای بسازیم که برقراری ارتباط ما با مشتریان راحتتر صورت پذیرد.

مثلاً Macdonald در این مقوله به ایجاد کیوسک ها یا پنجره هایی جهت برقراری ارتباط بیشتر با مردم پرداخته است. که خوراکی ها را بصورت بیرون بر به مشتریان ارائه نماید یا برای مشتریانی که با خودروی خود به رستوران نزدیک می شوند. بجای پیاده شدن از خودرو، بتوانند راحت سفارششان تحویل بگیرند.

حال به سازمان خودتان فکر کنید که چه امکاناتی برای راحتتر بودن مشتریانتان در برقراری اتباط با شما، فراهم نموده اید.

به بیانی دیگر؛ گاهی بد نیست که ما مشتریانمان را تنبل بار بیاوریم و به جای اینکه

آنها به محیط ما بیایند، ما به دفتر و محل کار ایشان برویم یا اینکه خدمات ادواری رایگان در اختیارشان بگذاریم.

ملاحظات استقرار کسب و کار

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم