تاثیر برند روی تداوم کسب و کار

تاثیر برند روی تداوم کسب و کار تا چه اندازه  است ؟

تولید کنندگان کالاها و خدمات سعی بر آن دارند  که برای خود یک برند ایجاد کرده تا بتوانند کالاها و محصولات خویش را با برند خود عرضه کنند. در حالی که انجام چنین کاری هزینه های زیادی از قبیل بسته بندی، مجوزها و ثبت های قانونی،  تبلیغات، بازاریابی و … را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

تاثیر برند روی تداوم کسب و کار

در این میان ریسک عدم اقبال برند مورد نظر از جانب بازار و مصرف کنندگان را نیز نباید نادیده گرفت .

به نظر می رسد که اتخاذ چنین راهبردی  که در اصطلاح به آن برندینگ گفته می شود ، مزایایی برای صاحبان کسب و کار داشته باشد .

در بیان کارکردهای ویژه برند برای محصول ،اصطلاحا گفته می شود که  یک برند قوی از جانب مصرف کننده دارای ضمانت است.

به این معنی که برند محصول به نقطه ای رسیده که سهم قابل توجهی از بازار مصرف کننده محصول ، متقاضی آن هستند. و محصولات جایگزین را حتی با پیشنهاد قیمت پایین تر رد می کند.

تاثیر برند روی تداوم کسب و کار

چه اصولی را برای برند شدن در نظر بگیریم:

برای برند شدن ، در ابتدا بایست در دید مشتری به ایجاد نفوذ پرداخت. یعنی می بایست تصمیم افرادی را که قصد خرید از محصول ما را ندارند. تغییر دهیم و مشتری را در جهت خرید از محصول خودمون ترغیب کنیم حال رسیدن به این هدف نیازمند طی کردن مراحل ذیل است:

١- نامی که برای برند یا محصول مان انتخاب می کنیم ، باید نامی باشد که منحصر به فرد و به یاد ماندنی تر باشد

مثلا می توان نام خانوادگی را روی محصول قرار داد. البته انتخاب نام خانوادگی برای برند هم منوط به این است که نامی مناسب و در خور بیان باشد. و اثر گذاری مطلوب بر روی مشتریان داشته باشد.

در انتخاب نام برند دقت کنید که بنیاد و شالوده ی ارتباط با مشتری حفظ گردد. بطوریکه نام برند مشتری را از فضای تجاری ما دور نکند.

نامی برای برند انتخاب کنیم که همیشه در اذهان باقی بماند. قابلیت لفظ کردن برای همگان داشته باشد. از لحاظ صوت و معنی دلنشین باشد و اهداف ما در خصوص تولید و پخش محصول در واژه و نام برند مستتر باشد.

٢- انتخاب نشان تجاری یا لوگو، از اهمیتی همانند نام برند برخوردار است که بسیار مهم و قابل توجه است (تاثیر برند روی تداوم کسب و کار)

لوگوی خوب معرف یک محصول خوب است. انتخاب یک لوگوی خوب به ما کمک می کند که به مشتری بگوییم ما چه کسی هستیم  و قرار است چه محصولی به مشتری ارائه می کنیم. و چه نیازها و چقدر از نیازهای مشتریان را بر طرف می کنیم.

لوگو باید شفاف باشد. یعنی وقتی مشتری لوگوی محصول ما را می بیند بایست برایش نیت و پیام ما از تولید محصول قابل فهم باشد.

لوگو باید به نحوی طراحی گردد که اگر قرار است در رسانه های همگانی برای معرفی و تبلیغ بیشتر درج کنیم. قابلیت ایجاد در اندازه ها و ابعاد مختلف را داشته باشد.

٣- درعصر حاضر باید به برقراری روابط پایدار با مشتریان بیندیشید

دیگر زمان این گذشته است که تولید کنندگان محصولات خود را تولید کنند. و هیچ توجهی به نظرات مصرف کنندگان و مخاطبان نداشته باشند. درعصر حاضر باید به برقراری روابط پایدار  با مشتریان بیندیشید ،نیازهای مشتریان را در حد توانایی و امکانات خود بر آورده کنید. برای ایجاد ارتباطی مؤثر و دو سویه با مشتریان ، به ایجاد یک سایت اینترنتی و یا کانال اقدام کنید. وبه راحتی نظرات مصرف کنندگان را از طریق این سایت و یا کانال مطلع شوید.

تاثیر برند روی تداوم کسب و کار

۴-صداقت را سرلوحه ی کارتان قرار دهید

در معرفی محصول و تبلیغات از اغراق کردن بپرهیزید و به مشتری وعده هایی ندهید که خارج از توانتان هست. اجازه دهید مشتری ، صداقت شما را ببینید و به شما اعتماد کند.

۵- از توجه به رقیبان غافل نشوید (تاثیر برند روی تداوم کسب و کار)

رقیبان کارمان را شناسایی کنیم موقعیت آنها را بسنجیم .

گاهی لازم است برای برد و پیشرفت بیشتر، با رقیبان از موضع قدرت و مقابله حذر کنیم.  و به همکاری با آنها هم بپردازیم و این مختص زمانی است که وضعیت موجود بازار به نفع ما نیست.

۶- شناخت مشتریان هم بسیار حائز اهمیت است

تاثیر برند روی تداوم کسب و کار

هر گروه از مشتریان ممکن است شرایط ، ویژگیها و طرز تفکر خاصی داشته باشند. که می بایست  نحوه ی عرضه ی محصولمان برای هر یک از این گروهها اختصاصی باشد.

٧- بسته بندی محصول بسیار مهم است

بسته بندی با توجه به هریک از گروههای مصرف کننده و نیز زمان مناسبتی استفاده از محصول باید متغیر و متفاوت باشد.