ارزش مشتریان مان را چگونه حفظ نماییم؟

افزایش درآمد

اگر برای حفظ و نگه داری مشتریان مان، تلاش نکنیم و به ارزش واقعی آن ها، پی نبریم مجبور خواهیم بود که هزینه های هنگفت پرداخت کنیم. و مشتریان دائمی را هم از دست بدهیم.

اگر به یاد بسپاریم که هزینه ی جذب مشتریان جدید 6 تا 7 برابر بیش تر از هزینه نگهداری مشتریان فعلی است. تمام تلاش خویش را به کار می بریم که مشتریان خویش را نگه داریم.

جلب وفاداری مشتریان و حفظ ارزش آنان، از نکات مهمی است که نباید دست کم بگیریم.

به منظور تبیین مطالب مطروحه، عواملی را که به افزایش درآمد، به واسطه ی حفظ مشتریان منجرمی شود، در ذیل خواهیم آورد:

  • اختصاص وقت بیش تر به مشتریان:

از تاکتیک های موفقیت در افزایش فروش و به تبع آن افزایش درآمد، اختصاص وقت بیش

-تر به مشتریان است. کسب و کاری که به احتیاجات مشتریانش، پاسخگو باشد و درصدد

برآورده کردن نیازهای مشتریانش باشد، قطعا مشتریان بیش تری، خواهد داشت.

 

  • ایجاد سیستمی که بازخورد مشتریان را ثبت و ضبط نماید:

کسب و کاری که به نظر سنجی از مشتریان خود، اقدام نماید و به پاسخ های آن ها توجه

کند و پاسخ ها، نظرات، انتقاداتت و پیشنهادات آنان را بررسی و اعمال نماید، بالطبع از

سهم بیش تری از مشتریان برخوردار خواهد بود.

 

  • برخورداری از روحیه قدرشناسی و احترام به مشتریان:

به منظور تاثیرگذاری بیش تر بر مصرف کنندگان و مشتریان،باید قدر شناسی از آنان را در

سرلوحه امور قرار داد. چرا که افراد رفتارهای مودبانه و محترمانه را هیچ گاه فراموش نمی

-کنند.

از این رو، صاحبان کسب و کار جهت تاثیرگذاری بیش تر بر مصرف کنندگان و مشتریان،

باید در این خصوص عملکردی خلاقانه از خود بروز دهندکه با دیگر رقبایشان، متفاوت باشد.

 

  • استفاده از سیستم خدمات حمایت کننده ( خدمات پیشگیرانه ):

کسب و کاری موفق است که قبل از درخواست مشتریانش، بتواند تمام نیازها و سوالات

احتمالی آنان را شناسایی کرده و به موقع به ارائه خدمات مطلوب، اقدام نماید.

وقتی مشتریان از کالاها و خدماتی استفاده کنند که در صورت وقوع هر گونه مشکلی، از

قبل راه حلی برای آن، تدبیر و اتخاذ شده باشد، قطعا تمایل بیش تری به استفاده از آن

کالاها و خدمات در دوره های بعدی خواهند داشت.

همواره به یاد داشته باشید که مشتریان در هر سازمانی همانند قلب تپنده آن سازمان، عمل

می نمایند. بنابراین، باید در حفظ آن ها، تمام تلاش خویش را به کار ببرید، خروجی این مهم، افزایش درآمد خواهد بود.

 

دیگر مقالات این سایت را دنبال نمایید.

کلید واژه ها: ارزش مشتریان, وفاداری مشتریان, افزایش درآمد, موفقیت, کسب و کار,

سازمان, خلاقانه

برای آشنایی بیشتر با نیماکیمیایی اینجا کلیک کنید

کلینیک مشاورین کسب و کار پریمیوم