مقالات مدیریتی و کارآفرینی

آیا شما به قدر کافی برای در پیش گرفتن یک مدل انقلابی در تأثیرگذاری، ماجراجو هستید؟

توسط گروه مدیران پریمیوم گروه مدیران پریمیوم بدون دیدگاه

آیا شما به قدر کافی برای در پیش گرفتن یک مدل انقلابی در تأثیرگذاری، ماجراجو هستید؟

 

مطابق با این راهبرد غیر کلاسیک (توجه هدایت شده برای عمل مطلوب)، لازم نیست که

باور یا نگرش‌ یا تجارب یک فرد جایگزین شود. اصلاً لازم نیست چیزی جایگزین شود، به جز

چیزی که در لحظه تصمیم گیری در ذهن فرد آشکار است.

در مثال ما از آشامیدنی جدید، ممکن است این واقعیت داشته باشد که او در گذشته

مشتاق جستجوی روش‌های جدید بوده است و دقیقاً دلیل همین فرآیند را می‌توان در گستره

پژوهش «آندرسون و بولکان» یافت که نشان دادند یک بازاریاب می‌تواند شانس یافتن افرادی که

در نظر سنجی شرکت می‌کنند را، با آغاز کردن صحبتش با یک گشاینده خاص پیش-القاگر،

به طور عمده‌ای افزایش دهد. با این پرسش از مردم که “آیا آن ها خودشان را مشتاق

کمک کردن در نظر می‌گیرند؟”

در یک پژوهش دیگر، این دو دانشمند پی بردند که با شروع کردن با یک گشایشگر

پیش-القای مشابه که به شیوه ای متفاوت طراحی شده (این بار با پرسیدن از مردم که آیا افراد،

خودشان را به عنوان فردی ماجراجو در نظر می‌گیرند؟)، به طور مشابهی می‌توان اشتیاق افراد

برای آزمایش یک محصول مصرفی ناشناس را افزایش داد. محصول مصرفی یک نوشیدنی جدید بود

و افراد موافقت کردند که آدرس ایمیل خود را بفرستند تا به آن ها دستورالعمل‌های چگونگی

به دست آوردن یک نمونه رایگان از آن نوشیدنی اعلام شود.

آن ها افراد را متوقف کرده و پرسیدند که آیا می‌خواهند آدرس خود را بدین منظور در اختیارشان قرار دهند.

بسیاری بی میل بودند و فقط 33% داوطلب شدند که اطلاعات تماس خود را بدهند.

از نمونه‌های دیگر به طور اولیه پرسیده شد: “آیا شما خود را به عنوان فردی ماجراجو می‌دانید

و می‌خواهید چیزهای جدید را امتحان کنید؟”

تقریباً همه موافق بودند و متعاقباً  75% آدرس ایمیل‌هایشان را دادند. دو ویژگی

این یافته‌ها برای من چشمگیر بود. نخست نمونه‌هایی بود که از آن ها پرسیده شد

که خود را ماجراجو می‌دانند، 97%(70نفر از 72 نفر) جواب مثبت دادند.

این ایده که تقریباً هرکسی خود را به عنوان فردی ماجراجو می‌داند مضحک است؛ اما

با این وجود وقتی که با یک سؤال تک‌ جنبه‌ای از آن ها پرسیده می‌شود که آیا آن ها

در این دسته جای دارند، تقریباً همه مردم خودشان را ماجراجو می‌دانند.

این قدرت «استراتژی آزمون مثبت» است و چشم انداز آنی و بدون تفکر عمیقی که ایجاد می‌کند….

 

مطالعه مطالب بسیار جالب و جدید در زمینه پیش القایی از طریق کتابی تحت همین عنوان

که به زودی برای اولین بار در کشور از جانب گروه مشاورین پریمیوم منتشر خواهد شد،

میسر می باشد.

با ادامه حضورتان در فضاهای مجازی گروه مشاورین پریمیوم از انتشار این کتاب و سایر

کتب نوین و آموزشی، اطلاع یابید و جهت سفارش / پیش ثبت نام، با کارشناس

بخش تألیفات ما (خانم دولتداد 09120815155) در ارتباط باشید.

 

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم

ظاهر مشاور چگونه باشد؟

توسط گروه مدیران پریمیوم گروه مدیران پریمیوم بدون دیدگاه

 و همین لباس زیباست نشان مشاوریت

 

عادلانه باشد یا نه، ظاهر افراد در موفقیت شان در مذاکره تأثیر‌گذار است، ظاهر شما در روابط شما

تأثیرگذار است.

طی تحقیقاتی که در سال 2011 انجام شد قضات برای خلاف‌های کاملا یکسان برای افرادی که

زیبا و آراسته بودند محکومیت کم تری می‌دادند و در برخی موارد حتی حکم بی‌گناهی برایشان می دادند.

و این یعنی هر قدر هم طرف مقابل شما منطقی باشد باز هم بخش اصلی وجود او با ظاهر شما

ارتباط برقرار می کند.

یادتان باشد 90% از بدن شما را لباس تشکیل می دهد لذا برای ویترین‌تان هزینه کنید.

 

آیا ظاهر خوب یعنی خیلی زیبا بودن؟

خیر، کافی است تمیز، مرتب و مهم تر از همه متناسب باشید. هر جایی قوانین و لباس

مخصوص به خود را دارد مثلا در ایران استفاده از کراوات معمول نیست و در کشوری دیگر برعکس.

تلاش کنید با طرف مقابل خود هم فاز شوید.

از ساعت مناسب و اصلی استفاده کنید.

قلمی زیبا و مخصوص داشته باشید.

دقت کنید کفش و لباس شما کاملا تمیز و آراسته باشد و

قطعات چرمی لباستان باید با هم همرنگ باشد. مثلا کفش و کمربند و کیف و …

همیشه نخ و سوزن و سنجاق قفلی همراه خودتان داشته باشید، شاید

دکمه شما افتاد یا لباستان پاره شد.

یک کیف تهیه کنید و همه لوازم مورد نیازتان را در آن داشته باشید.

این کیف را که شامل اقلام و ابزارهای لازم در مذاکره است به صورت استاندارد داشته باشید.

یعنی کیف مخصوص مذاکره طراحی کنید.

بوی عطر شما نباید خیلی زیاد و یا خیلی کم باشد به طور معمول نباید بوی عطر شما زننده و آزار دهنده

باشد و از سویی این را که بدون عطر از خانه بیرون بروید، فراموش کنید.

روایت است که حضرت محمد (ص) همواره خوشبو و معطر بودند.

بوی خوب  انسآن ها را به خودش جلب می کند.

یادتان باشد برای خوشبو کردن دهان از اسپری‌های مخصوص دهان استفاده کنید،

استفاده از آدامس تأثیر منفی روی طرف مقابل می‌گذارد و توصیه نمی‌شود.

پیشنهاد می شود کارت های خود را داخل جاکارتی مناسبی همواره همراه داشته باشید.

 

جهت مطالعه مطالب بیشتر در زمینه ظاهر مناسب و تکنیک های لازم برای مذاکره و مشاوره،

کتاب “میانبرهای مذاکرات” را از طریق تماس با کارشناس بخش تألیفات ما،

سرکار خانم دولتداد، (09120815155) تهیه فرمایید.

 

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم

چگونه دیده بان محیط کسب و کار خود باشیم؟

توسط گروه مدیران پریمیوم گروه مدیران پریمیوم بدون دیدگاه

دیده بانی در راستای امر “محیط” که در پیشرفت و موفقیت کسب و کار تأثیر گذار می باشد

و قبلاً در مورد آن دانشنامه هایی در کانال تلگرامی nimakimiaei ارائه شده اند، نکات زیر را ارائه می نمایم:

دیده بانی بر دو قسم می باشد: خارجی و داخلی

دیده بانی خارجی:

روش SMFA برای دیده بانی خارجی می تواند به شما کمک نماید که محیط های مختلف

مانند محیط وظیفه ای، صنعت، کلان و … را بتوانیم به خوبی به کار بگیریم و مانند یک رادار،

اطلاعات را استخراج نماییم.

 

S = SCANING:

اگر میخواهید دیدبانی درستی از محیط خارجی مدنظرتان داشته باشید، می بایست

آن محیط را به خوبی اسکن کنید و پوشش مناسبی از محیط داشته باشید و حتی

سعی کنید الگوهایی که در بازار هستند، رهبرانی که در بازار وجود دارند را به خوبی اسکن کنید.

به خاطر داشته باشید که اسکن فقط بحث اطلاعات گرفتن نیست؛ بلکه اسکن کردن یعنی

بتوانید مانند یک مشتری از ایشان خرید کنید و وضعیتشان را مشاهده کنید و شرایطشان

را ادراک نمایید اینکه چطور پیگیری می کنند، چطور در بازار با قیمت ها بازی می کنند و …

 

M = MONITORING:

رقبا را به درسی مونیتور کنید یعنی گزارش هایی دقیق از فضای کسب و کار عملکرد ایشان،

بدست بیاورید.

پایش این الگو ها می باشد که بسیار حائز اهمیت می باشد و اینکه یادبگیریم که ایشان را

به درستی رصد کنیم. نه اینکه اطلاعات بسیار بدست بیاوریم؛ چرا اطلاعات زیاد لزوماً کارایی

نخواهد داشت و حتی ممکن اسن که شما را از مسیر خارج کند و شما می بایست

اطلاعات را به درستی مونیتور نمایید.

 

F = FORECASTING:

بعد از انجام دو مرحله فوق، حال می بایست درست پیش بینی کردن را نسبت به الگوهایی

که از رهبران بازار بدست آورده اید، یاد بگیرید.

اینکه این پیش بینی ها را طراحی نمایید یا به آنها فکر نمایید تا بتوانید عملاً نسبت به برنامه های

آتی یک قدم جلوتر حرکت کنید.

لزوماً قرار نیست که تمام پیش بینی های شما درست از آب درآیند و اتفاق بیوفتند؛

ولی با شناخت درست از رهبران بازار و اسکن الگوهای ایشان، می توانید کار درست را

به انجام برسانید و حس بهتری نسبت به بازی های آینده داشته باشید.

مثلاً در زمان گذشته الگویی که در بازار خودرو موجود بود، شروط پرداخت اقساطی می بود

ولی بعد از اسکن و مونیتور کردن ایشان متوجه می شوید که در حال حاضر شروع به فروش

نقد با تحویل 3-2 ماهه نموده اند. این مقوله می تواند یک حسی به شما بدهد که احتمالاً

ممکن است بازی هایی در مبحث واردات خودرو وجود داشته باشد یا یکسری قوانین خاص

در حال جریان باشد که شرایط اقساط را تبدیل به فروش نقدی نموده است یا اینکه در

محصولات خاصی از خودرو سازان عملاً تحولات خاصی ایجاد شده باشد.

 

A = ASSESING:

یعنی ارزیابی برنامه هایی که قبلاً به آن فکر کرده و طراحی نموده ایم به جهت اینکه

آیا درست بوده اند یا غلط و با توجه به شرایط وضعیت کنونی جامعه، چه تغییراتی باید در آن

اعمال نمایید و تحلیل درست محیط و عواملی که می توانند در کسب و کار ما تأثیرگذار باشند.

 

برای دریافت اطلاعات و آموزش های بیشتر، با ما از طریق سایت، کانال تلگرامی و پیج اینستاگرام در ارتباط باشید.

 

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم

شاخص های سرمایه اجتماعی سازمان چیست؟

توسط گروه مدیران پریمیوم گروه مدیران پریمیوم بدون دیدگاه

دانشنامه

 شاخص های سرمایه اجتماعی

یکی از نکات خیلی مهم در زمینه برندینگ و کسب و کار، مبحث ارزشهای برند می باشد

که بخشی از آن قابل مشاهده (tangible)  است و بخشی قابل مشاهده نیست ولی

روی سرمایه برند اثرگذار می باشد. مثلاً وقتی شما یک ساختمان برای فروش یا بعنوان دارایی

در اختیار دارید، برند شما می تواند بر ارزش آن دارایی اثرگذار باشد.

برند یکی از سرمایه هایی است که ملموس نیست مانند سرمایه های اجتماعی

داخل سازمان (سرمایه اجتماعی پرسنل).

این سرمایه اجتماعی در اصل، سرمایه اجتماعی کشوری می باشد که من

در مقوله سازمان گنجانده ام ولیکن خیلی نقش مؤثری را در بالاتر رفتن عیار مجموعه دارد

که روی هزینه های مبادله ای شما (که در مبحث تعامل شما با محیط طرح شد) اثرگذار می باشد.

اگر بخواهیم سرمایه های اجتماعی را افزایش دهیم می بایست به یکسری نکات توجه داشته باشیم:

*اعتماد:

کاری کنیم که پرسنل ما به سازمان، برند سازمانی،محصول، آینده کاریشان و

همچنین به یکدیگر اعتماد داشته باشند.

 

*معیارهای زندگی نهادی اجتماعی:

بعنوان مثال ممکن است برنامه هایی مثل برنامه های تیمی (مثل بازی های مختلف در زمانهایی

مانند ماه رمضان) بگذارید که پرسنل حس کنند که در حال زندگی در/با سازمان هستند

و درکنار همدیگر هستند.

 

*معیارهای همکاری در امور عمومی:

پرسنل را در مباحث انتخابی سازمان شرکت بدهید.

این اقدام موجب می گردد که با همکاری ایجاد شده، ایشان احساس دیده شدن کنند.

 

*معیارهای مشارکت داوطلبانه:

طوری عمل و رفتار کنید که پرسنل خودشان یکسری اقدامات یا فعالیت ها را بطور داوطلبانه

درخواست کرده و انجام دهند.

مانند درگیر کردن داوطلبانه خودشان در اتاق فکر یا انجام فعالیتهای خیریه ای

(چه درون سازمانی و چه برون سازمانی) یا تهیه و تنظیم گزارشهایی که باید به سازمانهای دیگر ارائه نمایید.

 

*معیارهای جامعه پذیری غیر رسمی:

 

مانند برنامه های تقدیر و تشکر که از پرسنل بابت اقداماتشان در آخر سال برگزار می نمایید،

به ایشان اجازه دهید که بهمراه اعضای خانواده یا دوستان صمیمیشان در آن شرکت کنند.

این حضور اشخاص نزدیک کمک می کند که حتی اگر آن ها بخواهند از مجموعه شما خارج شوند،

خانواده هایشان این موافقت را با ایشان نداشته باشند. در اصل عدم خروج پرسنل

از مجموعه شما، سرمایه شما را چند برابر می نماید.

پس یک بخش مهم از سرمایه شما، تنها نیروی انسانیتان نیستند؛ بلکه خانواده های ایشان

نیز هستند چرا که خانواده ها هستند که نظام درونی سازمان شما را تقویت می نماید.

همچنین می توانید از سایر مقوله های تعاملی هم در راستای شرکت دادن منابع انسانی

در فرایندهای تعاملی شرکت جویند.

مانند جلسات هفتگی یا ماهیانه در بین تمام پرسنل از تمامی بخشهای سازمان که بین ایشان،

تعامل و ارتباط برقرار نمایید تا مبادا بخشهای مختلف سازمان دست به اقدامات یا ارتباطات جزیره ای بزنند.

کلیه این اقدامات موجب افزایش و تقویت سرمایه های اجتماعی سازمانتان می شود که

خود این مبحث، باعث بالا رفتن عیار سازمان شما خواهد شد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در قالب دانشنامه های صونی به کانال تلگرامی من بپیوندید

یا در شبکه هایی اجتماعی مانند اینستاگرام، LinkedIn، G+ و Facebook مطالب

و آموزشهای ما را دنبال نمایید و همچنان با ما در ارتباط باشید.

 

 

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم

سازمان خود را متعالی نمایید!

توسط گروه مدیران پریمیوم گروه مدیران پریمیوم بدون دیدگاه

تعالی سازمانی

تعالی در لغت به معنی بلندشدن و برتر شدن می باشد و تعالی سازمانی به معنای

تعهد سازمان به رشد و توسعه پایدار و دائمی شرکت در جهت کسب رضایت مشتری

و افزایش مستمر سودآوری شرکت در یک محیط ملی فراگیر و حمایت کننده می باشد.

شرایط

تعالی سازمانی تابع شرایط خاص، فرهنگ، محیط داخلی و خارجی، کسب و کار،

ویژگی نیروی انسانی سازمان، نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدید هایی است که

سازمان را دربر گرفته اند.

دریک کلام، مسیر برتری و تعالی سازمانی شناسایی، تشخیص، توسعه و گسترش

موفقیت در یک سازمان است.

 

 سازمان متعالی چه سازمانی است؟

یک سازمان برتر چه ویژگی هایی دارد؟

سازمان های موفق درصحنه جهانی درمقایسه با سازمان های ناموفق

چه برتری هایی دارند و برای موفقیت خود چه برنامه هایی را به اجرا گذاشته اند؟

 

اگر شما کارمند یک سازمان باشید، بدون درنگ خواهید گفت: سازمان برتر سازمانی است

که به کارمندان خود حقوق مکفی دهد، از تلاش های کارمندانش تقدیرکند و امکانات رفاهی

در اختیار آنان بگذارد؛ اما اگر شما مدیر یک سازمان هستید، پاسخ شما متفاوت با نظرات کارکنان خواهد بود.

به نظر شما سازمان برتر، سازمانی است که برای بلند مدت هدف های مطلوبی را طرح ریزی کرده

و راه کارهای رسیدن به اهداف را تبیین و به آنها دست یابد.

از نظر مدیر سازمان موفقیت و برتری، منوط به عملکردهای بهتر و پاسخگویی مناسب

به سهامداران و افزایش میزان سود سهام خواهد بود. حال اگر از دید یک مشتری به سازمان

نگاه کنیم موضوع کمی متفاوت است. مشتری ازسازمان انتظار دریافت محصول یا خدمات

خوب و در زمان مناسب دارد. او انتظار دارد مورد احترام سازمان قرار بگیرد و به هنگام مراجعه

برای دریافت خدمات یا محصول برای وی ارزش قائل شوند و نیازهای او را در وهله اول قرار داده

و به انتظارات او پاسخ مناسب دهند. از نگاه مشتری سازمان متعالی سازمانی است که

به صورت پیوسته به رضایتمندی او بیاندیشد، از او نظرخواهی کند و نظرات او را تأمین نماید.

از طرف دیگر سازمان در محـیطی فعالیت می کند که فعالیت های او بر جامعه  اثر می گذارد.

به عبارت دیگر سازمان متعالی سازمانی است که مسئولیت اجتماعی داشته و

در قبال جامعه به وظایف خود عمل نماید.

 در واقع نیاز است هر سازمانی چه در زمان موفقیت و چه در شرایط سخت و بحرانی،

در کنار مدیریت کیفیت خود و همینطور مدیریت استانداردها به مقوله تکمیلی دیگری

به نام مدیریت برند توجه کند.

این ساختار به سازمان ها کمک می کند تا تجربه ای مثبت برای مشتریان ایجاد نمایند

و آنها را تبدیل به وکیل مدافعان خود سازند.

از حرف تا عمل

 اما بر روی کاغذ این فرایند مطلوب است و در عمل، مدیریت برند در راستای ایجاد خلق ارزش

و تجربه ای منحصر به فرد، به درستی اجرایی نمی گردد و برای انجام صحیح فرایند ها

نیاز به تکنولوژی عملیاتی منحصر به فردی است.

برای این منظور از تکنیکی به نام PEPI یا Process Enhancement Practical Implementation

(روش های عملیاتی ارتقاء فرایندها) استفاده می گردد ….

 

جهت یادگیری نحوه به کارگیری 6 مرحله اقدامات لازم برای متعالی کردن سازمانتان، می توانید

به کتاب “کوه نامرئی” که به زودی توسط گروه مشاورین پریمیوم منتشر و

به بازار عرضه خواهد گردید، مراجعه فرمایید.

همچنین می توانید جهت پیش ثبت نام برای تهیه کتاب، با کارشناس بخش تألیفات

“خانم رؤیا دولتداد” به شماره 09120815155 تماس حاصل فرمایید.

 

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم

DNA مذاکرات

توسط گروه مدیران پریمیوم گروه مدیران پریمیوم ۲ دیدگاه

DNA مذاکرات

  نگرش در مذاکرات، باید نگرش win – win باشد. یعنی هر دو طرف مذاکره باید برنده شوند،

نه فقط یک طرف. به این نگرش، نگرش برد – برد می گویند.

با این نگرش باید تمام منافع طرف مقابل را ببینید و در نظر داشته باشید.

حال این که چگونه باید صحبت کنید و راهکار دهید و بازی کنید را در ادامه خواهم گفت.

 گاهی آدم ها در حین مذاکره  در می یابند که برنده هستند و برایشان اهمیتی ندارد که

طرف مقابل کیست؟ نگرش این دسته از آدم ها برد – برد نیست.

نگرش آن ها، درنده بودن است و می خواهند شخص مقابل را بدرند.

در مقابل این دسته از اشخاص، باید تکنیک هایی را آموزش دید. دلیل یادگیری این تکنیک ها،

لطمه نخوردن است، نه لطمه زدن. یعنی برای دفاع از خودتان باید پادزهر داشته باشید.

این تکنیک ها پادزهرهایی هستند که به شما کمک می کنند تا از چنین فضایی، خارج شوید.

 

نکته اصلی در کاربرد تکنیک ها

در مذاکره دغدغه ای دارم و آن این است که کسانی که این تکنیک ها را آموزش می بینند،

در تمام طول مذاکره فقط می خواهند از تکنیک ها استفاده کنند و مثل ربات عمل می کنند.

مذاکره صرفا به کار بردن تکنیک نیست، بلکه داشتن حس خوب است.

قرار نیست همه تکنیک ها را یاد بگیرید. یک تکنیک را یاد بگیرید اما عالی یاد بگیرید

و انجامش دهید و از آن تکنیک درست و به موقع استفاده کنید.

تمام تکنیک ها در همه مذاکره استفاده نمی شود. باید فضا و شرایط را دید.

هر تکنیکی برای هر جایی ساخته نشده. هر کدام از آن ها در جای خاصی لازم به اجرا هستند.

لذا خلاقیت شما برای مذاکره بسیار مهم است.

 

انسانها در مذاکره

انسان ها موجوداتی هستند بسیار اجتماعی و نیاز به ارتباط و مذاکره دارند.

مهمترین مسئله این است که در یک مذاکره، نتیجه خوب بگیریم. فقط به یاد داشته باشید

که انسان ها بسیار باهوش هستند و می فهمند و شعور دارند.

گوشه چشمی هم به منافع آن ها داشته باشید.

مذاکره مثل یک انشاء می ماند. برای نوشتن یک انشاء، ابتدا باید یک مقدمه نوشت

تا طرف مقابل را برای موضوع اصلی آماده کرد.

در مذاکره نیز یک مقدمه، یک آماده سازی، یک نامه نویسی اولیه،

بعد اجرای کار و بعد نتیجه گیری وجود دارد.

 

پس یادتان باشد، انسان موجودی است اجتماعی. او نگاه، توجه، حس شما و این که

شما در مذاکره فقط به منافع خودتان فکر می کنید را متوجه می شود و می فهمد .

انسان موجودی است اقتصادی و ضمنا موجودی است که مسائل حسی و معنوی هم برایش

حائز اهمیت است.

 

احساس در مذاکره

در مذاکره، بعضی آدم ها از نظر منطقی خوب نتیجه می گیرند ولی بیش تر به این علت هست که

حس می کنند از نظر معنوی مورد توجه قرار نگرفته اند، به این خاطر بازی خودشان را تغییر می دهند.

در مذاکره بیشتر حس انتقال پیدا می کند تا منطق. 70% انتخاب حس است.

لطفاً در مذاکره حس را به کار ببرید نه لزوما منطق را.

تکنیک و استراتژی بر اساس حس است و اینکه حس و حال طرف مقابل را درگیر کنید.

پس رگ خواب طرف مقابل را پیدا کنید، آن وقت راهکار را خود او به شما می دهد.

در مذاکره اگر طرف مقابل از شما خوشش بیاید، به حرف های شما گوش می دهد

و اگر به شما اعتماد کند با شما در کسب و کار همراه می شود.

پس در مذاکره این کافی نیست که فقط از شما خوششان بیاید، بلکه باید به شما اعتماد کنند.

این اعتماد سازی باعث می شود که کسب و کار رونق بگیرد.

یاد بگیرید در مذاکره  ابتدا اعتمادسازی کنید .

 

برای یادگیری فنون مذاکرات، می توانید کتاب “میانبرهای مذاکرات” را از طریق

تماس با کارشناس بخش تألیفات گروه مشاورین پریمیوم (شماره تماس 09120815155)، تهیه فرمایید.

 

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم

مذاکرات هیپنوتیزمی

توسط رؤیا دولتداد رؤیا دولتداد بدون دیدگاه

با کدام قسمت مغز وارد مذاکره شویم؟

مغز 3 قسمت دارد، یک قسمت که به آن New brain یا مغز جدید می گویند.

این قسمت، قسمت بیرونی مغز است. وظیفه این قسمت تجزیه و تحلیل و منطق است.

قسمت دیگر که به آن Middle brain  یا مغز میانی می گویند.

وظیفه این قسمت احساساتی است که بر اساس منطق دریافت می شود.

قسمت بعدی مغز که به آن Reptilian brain یا مغز خزنده یا قدیم می گویند.

وظیفه این قسمت بقای انسان است. مثل ضربان قلب، تنفس، یا این که

هنگام عطسه کردن، چشم ها را باز نگه داریم. این قسمت وظیفه اش بقای شماست.

در هنگام مذاکره یا خرید هر3 قسمت درگیر می شود.

ولی تصمیم گیر نهایی با قسمت مغز قدیم است که وظیفه آن بقای شما می باشد.

یک مثال: فرض کنید در خیابان، ناگهان کسی شما را می ترساند.

اولین قسمتی که کارش بقای شما است عکس العمل نشان می دهد.

بعد تجزیه و تحلیل می کند که این چهره چقدر آشناست و بعد قسمتی دیگر که

باعث می شود شما بخندید. ولی تصمیم گیر نهایی مغز قدیم است.

اگر مردم از شما خوششان بیاید، به حرف های شما گوش می کنند و وقتی

به شما اعتماد کنند، با شما معامله می کنند.

اعتماد کردن یعنی شما برای بقای من ضرری ندارید.

شما ممکن است از یک طاووس خوشتان بیاید و یا حتی ممکن است از یک مار زیبا

 هم خوشتان بیاید. ولی به آن ها اعتماد نمی کنید.

بیش تر از هر چیز اعتماد مهم است.

اول و آخر تصمیم گیری ها قسمتی از مغز است که بقای شما با اوست.

قسمت ناخودآگاه مغز که همان Reptilian brain یا مغز قدیم است و

قسمت خود اگاه مغزNew brain  یا مغز جدید است.

مثال: گاهی اوقات در هنگام رانندگی متوجه نمی شویم و به مقصد می رسیم.

این ناخودآگاه مغز است که این کار را انجام داده است.  

قسمت خودآگاه مغز قسمتی از مغز است که باعث می شود

شما به تلفن جواب دهید و یا پیامی بفرستید.

ناخودآگاه از روی عادت است و برای همین است که شما یادتان نیست که

چند بار در مسیر، در هنگام رانندگی دنده را تغییر داده اید و ……

خودآگاه هم باعث می شود که به طور مثال: در پشت تلفن دعوا کنید

و یا تجزیه و تحلیل کنید. خودآگاه تصمیم گیر آخر نیست.

ناخودآگاه است که عملاً باعث می شود، آدم ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند

و به یکدیگر اعتماد کنند و با شما مذاکره و معامله کنند.

در هر تجارت، در فروش و در هر چیزی ابتدا ناخودآگاه را درگیر کنید.

مغز به 6 مسئله عکس العمل نشان می دهد. این 6 مسئله با 4 ابزار با مغز ناخودآگاه

ارتباط برقرار می کند. 6 روش وجود دارد برای این که بتوانید حرف ها و کلامتان را طراحی کنید.

7 ابزار تخصصی وجود دارد که آن را به صورت قدرتمند نمایش دهید.

ارتباط با ناخودآگاه، چنین نقشه ای دارد …

 

برای مطالعه و آگاهی از ادامه مطلب می توانید در وبینار های آموزشی ما مشارکت فرمایید

و هم اینکه مستحضر باشید که به زودی کتابی با نام مذاکرات هیپنوتیزمی توسط گروه مشاورین

پریمیوم منتشر خواهد شد و توضیحات تکمیلی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

رؤیا دولتداد

کارشناس بخش تألیفات و coaching گروه مشاورین پریمیوم

مذاکرات تیتری

توسط رؤیا دولتداد رؤیا دولتداد بدون دیدگاه

آیا تا به حال شده از تیتر یک روزنامه خوشتان نیاید و به همین سبب آن را نخوانید؟

و یا تا به حال شده برای یک تیتر، روزنامه یا مجله ای را خریداری کرده باشید؟

اگر توجه کرده باشید، زمانی که شما یک مجله را برای مطالعه نظاره می کنید،

در ابتدا تمامی صفحات را نمی خوانید، بلکه به سر تیترها نگاه می کنید،

هرکدام که جالب به نظر رسید را می خوانید و اگر یک تیتر برایتان مطلوب نباشد،

مطالب آن را مطالعه نخواهید کرد.

 

حال این خوب است یا بد؟ چه باید کرد؟

در مذاکره، بازاریابی و فروش نیز دقیقا به همین شکل است.

اگر تیترهای زیبا نداشته باشید، طرف مقابل را به خود جذب نخواهید کرد.

لازم است این نکته را بیان کنم که منظور ما کم حرف زدن نیست،

ما لزوما نمی گوییم که تیتر باید کم باشد، در عین خلاصه بودن باید شامل فاکتورهایی نیز باشد.

ممکن است در یک لحظه یا یک دقیقه در مذاکره ای به نتیجه برسید و یا حتی ممکن است

مذاکره شما، ساعت ها طول بکشد.

نکته اصلی دقیقا همین جاست که شما در این جلسات، تیتر زیبا داشته باشید

تا مخاطبین شما برای دنبال کردن ادامه صحبت هایتان ترغیب گردند.

متأسفانه اغلب در مذاکرات، از متن استفاده می کنند.

به عنوان مثال:

شما گوشی تلفن را بر می دارید، طرف مقابل میگوید: “سلام، خسته نباشید؛

از شرکت X مزاحم می شوم، شرکت ما از سال فلان، با اهداف فلان، با تعداد پرسنل فلان،

مشغول فعالیت است. آیا نیاز دارید در این زمینه به شما خدمات بدهیم؟”

شما چه می گویید؟

«نه» و تلفن را قطع می کنید.

ولی وقتی تیتر بگویند، شما ترغیب خواهید شد تا ادامه مطلب را بشنوید.

تیتر، جذب می کند. یاد بگیرید، ابتدا از تیترهای خوب استفاده کنید.

بعد از این که طرف مقابل جذب شد، به توضیح جزئیات می پردازید.

 

توضیحات بیشتر درمورد مذاکرات تیتری را در کتابی به همین نام که

به زودی توسط گروه مشاورین پریمیوم وارد بازار خواهد شد، دنبال فرمایید.

 

موفق و پیروز باشید

گردآوری: رؤیا دولتداد

کارشناس بخش تألیفات و coaching گروه مشاورین پریمیوم

کسب‌وکار در اوقات فراغت برای کارآفرینان جوان

توسط رؤیا دولتداد رؤیا دولتداد بدون دیدگاه

۹ ایده کسب‌وکار در اوقات فراغت برای کارآفرینان جوان

 

کارآفرینی یافتن راه‌حل‌های مقرون‌ به‌ صرفه برای حل مشکلات بوده که شاید راهی برای رسیدن به موفقیت نیز باشد.

به‌جای حرفه‌ای بودن، کسانی که خود را کارآفرین می‌دانند شیوه زندگی خاصی داشته و بر یافتن کسب‌وکارهای

جدید تمرکز کرده‌اند. در جایگاه کارآفرینی جوان و مشتاق، جای تعجب نیست که برای کسب درآمد و صرف وقت

و کار بیشتر انگیزه داشته باشید.

شغل‌های زیادی با سرمایه اندک وجود دارند که می‌توانید با مجموعه مهارت‌های فعلی خود آن را شروع کرده

و کمک می‌کند تا درآمد بیشتری کسب کنید. به همین دلیل، لیستی از ۹ ایده کسب‌و‌کار را که کارآفرینان جوان

در زمان‌های آزاد می‌توانند به آن بپردازند را جمع‌آوری کرده‌ام.

 

مشاوره

به عنوان یک کارآفرین، احتمالاً اطلاعات زیادی در مورد حوزه یا بخش خاصی دارید. می‌توانید مشاور آزاد شوید

و به شرکت‌هایی مشاوره دهید که می‌خواهند از تخصصتان بهره‌مند شوند. از بازاریابی تا منابع انسانی،

فروش و حتی مدیریت منابع، می‌توانید با داشتن هر یک از این مهارت‌ها مشاوره ارائه دهید.
باید مراقب بوده و اطمینان حاصل کنید در منطقه‌ای که فعالیت می‌کنید، برای فعالیتتان نیاز به هیچ مجوزی ندارید

و اگر آنلاین کار می‌کنید، مطمئن شوید که سبکی حرفه‌ای و اصولی مناسب را در ارتباطاتتان رعایت می‌کنید.

سازنده نرم‌افزار

به‌طور خلاصه، شرکت‌ها در هراندازه‌ای، بزرگ و کوچک، نیازمند داشتن نرم‌افزارهایی خاص خود هستند،

چراکه می‌خواهند از برقراری ارتباط کارآمد و مؤثر با مشتریان خود مطمئن شوند.

همچنین نرم‌افزارها می‌تواند به مصرف‌کنندگان کمک کند تا کارهای مختلفی ازجمله به‌روزرسانی اطلاعات پروفایل،

پردازش سفارشات و دریافت اطلاعات در مورد محصولات را بدون نیاز به کمک فرد دیگری انجام دهند.


بورس اوراق بهادار

مشابه برنامه‌های ساخت نرم‌افزار، بورس اوراق بهادار همیشه حوزه‌ای تخصصی تلقی شده که تنها با دعوتنامه رسمی

می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. به واسطه گسترش تلفن‌های همراه و رواج تکنولوژی، می‌توانید به راحتی حتی از خانه‌تان

به بازار بورس دسترسی داشته باشید.
اگر در امور مالی تخصص دارید، باید تمام جزئیات بازار سهام را تفسیر و بررسی کنید.

همواره می‌توانید در بازارهایی با سهام کم‌ارزش شروع کرده تا با صنعت آشنا شده و اسم و رسمی

برای خودتان پیدا کرده و نهایتاً به سهام‌های با ارزش وارد شوید و سود بیشتری ببرید.

طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی طیف گسترده‌ای دارد، که از ساخت بنر ساده تا ساخت لوگو متفاوت است.

برخی از شرکت‌ها به طراحان باتجربه برای طراحی گرافیک‌های پیچیده نیاز دارند، اما می‌توانید

اصول اولیه را خودتان بیاموزید و طراحی‌های گرافیکی ساده را انجام دهید. می‌توانید در تهیه بنرها

و موارد کم هزینه‌تری که شرکت‌ها غالباً به سرعت به آنها نیاز دارند، تخصص پیدا کنید.

آژانس خدمات به مشتری

اگر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارید و دوست دارید تا به عنوان دستیار هم کار کنید، همواره می‌توانید

شغل خدمات مشتریان را دورکار را انتخاب کنید. اگر در ارتباطات راه دور تجربه دارید، حتی فرصتی نیز برای

نماینده‌فروش یا تحصیل‌دار شدن که غالباً دستمزد بهتری هم دارند، خواهید داشت.

این‌ها جایگزین‌های خوبی برای هم هستند چراکه می‌توانید تمامی ابزارهای مورد نیاز، آموزش‌های لازم را

تهیه کرده و تقریباً همواره می‌توانید سریعاً شروع به کار کنید. با اینحال، همیشه منطقه زمانی مشتری را

در ذهن داشته باشید چون ممکن است مجبور باشید آخرهای شب یا صبح خیلی زود کار کنید!

مترجم

در جامعه‌ای جهانی زندگی می‌کنیم، بنابراین کارآفرینانی که به بیش از یک زبان مسلط هستند زمانیکه که به

فرصت‌های کسب‌وکار پیش رو دارند، مزیت قابل‌توجهی نسبت به سایرین در اختیار خواهند داشت.

به همین ترتیب، می‌توانید در کنار کاری که انجام می‌دهید، ترجمه نیز انجام داده، چرا که می‌توانید بدون نیاز به

یادگیری مهارت جدید مقدار قابل‌توجهی درآمد کسب کنید.

مشاغل مرتبط با ترجمه بسیار متفاوت هستند، و هرچه شرکتی که با آن کار می‌کنید بزرگتر باشد،

دستمزدتان نیز بیشتر خواهد بود. فقط به خاطر داشته باشید که چنین شرکت‌هایی استانداردهای کیفی

بالایی دارند، بنابراین با دقت عمل کنید و تنها در صورتی کاری را قبول کنید که فکر می‌کنید آنقدر توانایی آن را دارید

که آن را به نحو احسن انجام دهید.

هنگامی که اسم و رسمی پیدا می‌کنید می‌توانید شرکت مترجمی خود را راه‌اندازی کنید.

ورود داده‌ها

یکی از اساسی‌ترین شغل‌هایی که می‌توانید انجام دهید ورود داده‌ها است.

پر کردن یک به یک فرم‌ها و سایر اسناد نیاز به مهارت زیادی ندارد و معمولاً این نوع کار در حجم زیادی صورت می‌گیرد.

تنها به کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید. می توانید درآمد خوبی داشته باشید.
تنها ضرر کار ورود داده ها این است که دستمزد آن نسبتاً پایین بوده و بعد از مدتی خیلی خسته کننده می‌شود.

می‌بایست واقعاً با انگیزه باشید و راه‌هایی را بیابید که زمان انجام کار به صورت ساعتی، بتوانید کار بیشتری را تقبل کنید.

راهنمای شهری

اگر محیط‌های بیرون خانه، ملاقات با افراد جدید را دوست دارید و شهرتان را مانند کف دست می‌شناسید، می‌توانید

تورهای پیاده‌روی شهری راه بیاندازید.

بعلاوه، اگر در کلان‌شهری توسعه یافته زندگی می‌کنید که امکان اجاره دوچرخه‌های عمومی داشته و خطوط مخصوص

دوچرخه سواری نیز وجود دارد، می‌توانید تورهای دوچرخه‌سواری را به ازای دریافت انعام یا نرخی ثابتی راه بیاندازید.

ماشین اشتراکی

ماشین اشتراکی یکی از روبه‌رشدترین مشاغل در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی است.

هم اکنون می‌توانید وسیله‌نقلیه خود را با دیگران به اشتراک گذاشته، افراد را به نقاط مختلف شهر ببرید

و از وقت آزاد خود نیز درآمد کسب کنید.

پلتفرم‌های متعددی وجود دارد که رانندگان را به افرادی نیازمند به وسیله‌نقلیه، مرتبط می‌کنند.

بهترین بخش آن نیز این است که اکثر آنها در مواقع اضطراری پوشش بیمه‌ای نیز دارند.

نیازی نیست که حتماً در شهری بزرگ زندگی کنید، چرا که به اشتراک گذاشتن وسیله‌نقلیه‌تان

حتی در شهرهای کوچک و مناطق با حمل‌و‌نقل عمومی کم بسیار سودآور خواهد بود.

سرانجام…

هیچ اشکال ندارد که شغل دوم داشته باشید تا بتوانید از نظر مالی بیشتر انعطاف‌پذیر باشید.

شغل‌های فوق برای زمانیکه بخواهید وقت آزاد خود را به فعالیت‌هایی درآمدزا اختصاص دهید، جایگزین‌های خوبی هستند.

فقط مطمئن شوید که کار با کیفیتی ارائه می‌کنید و زمانیکه در کارتان موفق شوید، می‌توانید کسب‌وکار کارآفرینانه‌تان را نیز گسترش دهید.

گردآوری و نویسنده: رؤیا دولتداد

کارشناس بخش تألیفات و coaching

گروه مشاورین پریمیوم