پیامدهای مثبت

روش تحقیق

  • با توجه به هدف تحقیق که شناخت بازتاب های ناشناخته روش ابتکاری احساس در رفتار بازاریابی

کارآفرینانه می باشد، روش کیفی اکتشافی به کار برده شده است                                                                                                                           و تجزیه و تحلیل داده ها به وسیله روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شده است.

بنابراین، در این تحقیق به جهت جمع آوری و پردازش داده ها،

دسته ای از روش های نظام مند به کار برده شده است تا نتایجی قابل اعتماد به دست بیاید.

پیامدهای مثبت

 

  • همینطور با توجه به رو به رو شدن کارآفرینان تازه کار در مراحل شروع کسب و کار با پیچیدگی و عدم قطعیت بالا در تصمیم گیری و اینکه در تصمیم های بنگاه، نقش فردی آن ها با اهمیت تر می باشد و احتمال اینکه در تصمیم هایشان روش های ابتکاری و بایاس ها دیده شود بیشتر می باشد.                     (Busenitz & Barney, 1997)

 

  • جامعه آماری تحقیق:

کارآفرینان تازه کار ایرانی که در صنایع دانش بنیان نانو و بایو فناوری در استان تهران فعالیت می کنند. همینطور بخشی از آن ها درحال برپایی کسب و کار می باشند، مالک کل یا قسمتی از کسب و کارند و تا این زمان بیشتر از ۳ ماه از اولین درآمدشان از کسب و کار نگذشته است. (Davidsson, 2006)

 

 پیامدهای مثبت

ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرینان مصاحبه شده

  فراوانی درصد فراوانی
جنسیت مرد ۱۷ ۸۵
زن ۳ ۱۵
سن ۱۸-۲۹ ۳ ۱۵
۳۰-۴۴ ۹ ۴۵
۴۵-۶۴ ۸ ۴۰
میزان تحصیلات کارشناسی ۱۰ ۵۰
کارشناسی ارشد ۸ ۴۰
دکتری ۲ ۱۰
صنعت دانش بنیان بایو ۱۱ ۵۵
نانو ۹ ۴۵