ویژگی های روانی افراد در ایجاد کسب و کار

روش پژوهش

1.نمونه

این مطالعه با استفاده از یک نمونه از دانشجویان کسب و کار در دانشگاه های دولتی مادرید اسپانیا انجام شده است.

دانش آموزان از همه دانشگاه های شماره 1159، انتخاب شدند،

که از آن ها طبقه های تصادفی انتخاب و منجر به نمونه ای متشکل از 1210 دانش آموز شده است.

ویژگی های روانی افراد در ایجاد کسب و کار

2.مقیاس ها     

پرسشنامه، داده های تجربی را جمع آوری می کند. بوسیله سوالات مستقیم داده ها از ویژگی های

اجتماعی و جمعیت شناختی و آموزشی و بوسیله پرسش های غیر مستقیم داده ها از قصد کارآفرینی،

ارزش کار و صفات شخصیتی جمع آوری شد.

باتوجه به چهار بعد اساسی به عنوان یک نقطه مرجع، روش اندازه گیری قصد کارآفرینی ارائه  شد.

Espíritu-Olmos and Sastre-Castillo’s Castillo (2007)

  • دو بعد اول (مطلوبیت و زیست پذیری) از  نظریه آجزن از رفتار برنامه ریزی شده (1991) بدست آمدند.
  • Crant (1996)، پترمن و کندی (2003)، Veciana، آپونته، و از (Urbano (2005 نیز  ابعاد مطلوبیت و ابعاد قابلیت بقا  را بررسی نمودند.
  • بعد سوم، تلاش شخصی، از مطالعات انجام شده توسط Bird (1988)و Singh و DeNoble (2003) بدست آمده اند.
  • ویژگی های روانی افراد در ایجاد کسب و کار
  • بعد چهارم، مهارت های شخصی، از نظریه Kirzner’s (1973) بدست آمد که مهارت هایی را  برای  شناسایی فرصت های کسب و کار ارائه می کند.
  • Ang و  Hong (2000)،  Singh  و  DeNoble (2003) ازاین نظریه استفاده نمودند. پرسشنامه اندازه گیری مقادیر از تئوری جهانی شوارتز (1992) بدست آمد.
  • Arciniega و گونزالس (2000)، Furkukawa، شافر، و لی (2007)، و ROS، شوارتز، و Surkiss (1999) نتایج آزمایش تعیین اعتبار این ارزش ها را ارائه دادند.

اقلام از سه منبع اندازه گیری صفات شخصیتی بدست آمدند.

این سه منبع آخرین نسخه از ویژگی های شخصیتی NEO PI-R (کاستا و مککری، 1992):

  • مقیاس جهت گیری نگرشی کارآفرینی رابینسون و همکاران (1991) (EAO)
  • پرسشنامه تنگناهای انتخاب شده (CDQ) توسط کوگان و والاش (1964)
  • اعتبار سنجی توسط گوپتا وگوینداراجان انجام شد ( 1984)

هستند.

ویژگی های روانی افراد در ایجاد کسب و کار

3.تحلیل آماری و نتایج

اولین گام در تجزیه و تحلیل داده ها:  تجزیه و تحلیل اجتماعی و جمعیت شناختی متغیرها

و ایجاد متغیرهای کمی بود. محاسبات متغیرهای طبقه بندی شده به فراوانی مطلق و درصد کل نمونه منتج شد.

بعد،  ANOVAS  میانگین ها را برای  شناسایی  تفاوت های قابل توجه مقایسه نمود.

تحلیل عاملی تأییدی اطمینان اقلامی را که متغیر وابسته را اندازه گیری می کردند،

(به عنوان مثال، قصد کارآفرینی) و متغیرهای مستقل را  برآورد نمود، (به عنوان مثال، ارزش ها و ویژگی های شخصیتی).

ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی سازگاری مقیاس استفاده شد.

گام دوم: پس از ایجاد و اندازه گیری متغیرها و تأیید صحت آنان و قابلیت اطمینان، گام بعدی آزمـــــون مدل سازی بود.

اول، تجزیه و تحلیل همبستگی رفتار بین جفت متغیرها مورد آزمایش قرار گرفت.

ویژگی های روانی افراد در ایجاد کسب و کار

پس از آن فرض تجزیه و تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی تأیید شد.

نتایج نشان می دهد که:

متغیرهای اجتماعی و جمعیتی و جنسیت، داشتن یکی از بستگان که صاحب یک کسب و کار باشد،

به لحاظ  آماری  قابل توجه است (منفی و مثبت، به ترتیب).

علاوه بر این، دانش آموزان نیز در مطالعات خود (به عنوان مثال، سال تحصیلی خود) بطور منفی قابل توجه بودند.

کنترل صفات شخصیتی، نیاز به موفقیت، محبت، تحمل ابهام و تحمل خطر مهم هستند؛

در حالـــی که روان رنجوری تنها صفتی است که غیر قابل توجه است. در تضاد با آن، تنها ارزش کاری قابل توجه پیشرفت شخصی است.

ارزش R2 در تجزیه و تحلیل رگرسیون قانع کننده است. این مقدار بطور قابل توجهی بالاتر از مقدار R2 در پژوهش های دیگر در مورد قصد کارآفرینی است.

ویژگی های روانی افراد در ایجاد کسب و کار