نقش جنسیت در کار آفرینی

بحث و نتیجه گیری

نتایج تحلیل رگرسیون نشان می دهد که جنسیت اثر بسیار قابل توجهی با ضریب β منفی دارد

(به عنوان مثال، کارآفرینی دانش آموزان پسر، بیشتر از دانش آموزان دختر می باشد).

این یافته ها از پژوهش های قبلی نشان دهنده وجود رابطه بسیار معنی داری بین

  • قصد کارآفرینی
  • و داشتن یک پدر یا فامیل دیگری، که صاحب یک کسب و کار خانوادگی باشد

وجود دارد (با کاهش سطح اهمیت در این رابطه  برای مادر یا خواهر و برادر).

Sastre- Sastre- Castillo, 2011; Sastre, Peris, & Danvila, in press) (Espíritu-Olmos &

این  نتایج  با نظرات Crant (1996) سازگار است و  نشان دهنده اثر قابل توجه تئوری نقش می باشد.

نقش جنسیت در کار آفرینی

نتایج نشان می دهد که:

رابطه منفی معنی داری بین آموزش و پرورش و قصد کارآفرینی وجود دارد.

این یافته ها نشان می دهد که همانطور که افراد در مطالعات خود پیشرفت می کنند، نیت کارآفرینانه کاهش می یابد.

بنابراین محققان (به عنوان مثال، مقامات دانشگاهی) باید انگیزه دانش آموزان را به سمت کارآفرینی تحریک کنند.

تکنیک های مربیگری ممکن است به طور موثر  چنین انگیزه ای را در بیشتر دانش آموزان ایجاد نماید.

نقش جنسیت در کار آفرینی

نکته مهم:  این مطالعه نشان می دهد که نظریه ویژگی های شخصیتی بزرگترین عامل توضیحی است،

زیرا  تمام صفات به جز روان رنجوری  به شدت قابل توجه هستند.

ویژگی های کنترل داخلی و نیاز به موفقیت به نظر می رسد برای اندازه گیری ویژگی های شخصیتی متداول باشند.

این متغیرها اثرات بسیار مثبت و معناداری را بر قصد کارآفرینی اعمال می کنند.

این یافته با یافته های موجود در:

  • GUROL و Atsan (2006) و koh (1996)، با نمونه دانش آموزان
  • و کار Korunka و همکاران (2003)، لی و تسانگ (2001)، و رابینسون و همکاران (1991)، با نمونه کارآفرینان و مدیران

سازگار است.

صفت مهربانی، ارتباط مثبتی با نیت کارآفرینی ندارد.

این نتیجه فرضیه را تایید کرده و در تضــــــاد با گزارش های sing  و DeNoble (2003) می باشد.

نقش جنسیت در کار آفرینی