همانطور که پیشتر گفتیم،اگر به نکات و ملاحظات مربوط به استقرار محیط کسب و کار توجه کافی نداشته باشیم، ممکن است در آینده کاری خود دچار مشکلات زیاد شویم و برای رفع آنها مجبور به پرداخت هزینه هایی گزاف شویم.

3 نکته مهمی که در این راستا باید به آن توجه کنیم در قسمت اول خدمتتان ارائه گردید و اینک به توضیح 2 نکته مهم دیگر می پردازیم:

 

  1. انعطاف پذیری (استقرار کسب و کار)

سعی کنیم محیط کار به نحوی طراحی بشه که در زمینه استفاده از تکنولوژی ها کارایی داشته باشند. مثلاً از ادواتی استفاده کنیم که LAYOUT را راحتتر بتوانیم ایجاد کنیم. در اصل با توجه به تغییر روزافزون محیط،

ما هم بهتر است فضای کاریمان را به گونه ای بسازیم که انعطاف پذیری در آن وجود داشته باشد.

 

  1. بهبود جریان اطلاعات، مواد و پرسنل

مهندسین صنایع با موضوع چیدمان LAYOUT آشنایی دارند. امروزه نرم افزارها و برنامه هایی در این زمینه وجود دارند. که این امر را تسهیل کرده اند. در اصل این چیدمان باید به گونه ای باشد که در گردش و نقل و انتقال نیروی کار، مواد و تجهیزات به اصطلاح با حداقل میزان پِرتی کار و گلوگاه ها مواجه شویم.

این نکته خیلی مفید است که ما بتوانیم این فرایند را ازطریق تکنولوژی به کار بگیریم.

استقرار کسب و کار

مانند دوربینهای مداربسته که امکان کنترل مسیر رفت و آمد پرسنل و مشتریان را برای ما فراهم می نماید. و ما از طریق آن می توانیم نقاط و محیطهایی که در آنها بیشتر رفت و آمد صورت میگیرد را پیدا کنیم. و شرایط و امکاناتی فراهم کنیم که هم مشتریان و هم پرسنل، در استفاده از آن محیط از سهولت برخوردار گردند. و ارتباط راحتتر صورت گیرد. البته این مقوله فقط محدود به ارتباطات و رفت و آمد پرسنل و مشتریان نیست. بلکه به موضوع اطلاعات هم مربوط می گردد.

یکی از مشکلاتی که اکثر ما با آن مواجه هستیم اینست که در کل کارمندان یکماه از سال را درگیر گذراندن وقت برای جریاناتی هستند که فعالیت مفیدی در آن صورت نمیگیرد.

یعنی گاهی یک کارمند که بدنبال ایمیل مورد نظرش می گردد، بعلت نبودن Subject درست، ممکن است وقت خود را در جستجوی آن ایمیل تلف نماید. یا عکسی که در کامپیوترمان است و ما الآن به آن نیاز داریم اما چون در زمان ذخیره کردن آن از اسم درستی استفاده نکرده ایم. پیدا کردنش در سیستم، زمان زیادی را از ما میگیرد. در واقع این مشکل نبود یک رویه و

دستورالعمل مناسب برای جریان اطلاعات و ذخیره کردن فایلهاست. که اگر چنین رویه ای را ایجاد و اجرا نماییم با چنین اتلاف وقتهایی مواجه نخواهیم شد.

استقرار کسب و کار

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقالات و دانشنامه های موجود در وبسایت ما مراجعه فرمایید.

 

شاد و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم