مقبول ترین تعاریف بازاریابی کارآفرینانه
مروری بر مبانی نظری و پیشینه تحقیق (قسمت سوم)
- رفتار بازاریابی کارآفرینانه
- در بازاریابی کارآفرینانه، راه ها و روش هایی مورد بررسی قرار می گیرد که رفتار و باور های کارآفرینان
را برای گسترش راهبردهای بازاریابی استفاده می کند. (Kraus et al., 2010)
- هیلز و همکاران (۲۰۱۰):
بازاریابی کارآفرینانه را یک روح، سوگیری و یک نوع فرآیند رغبت انگیز پیگیری فرصت ها و شروع و رشد کسب و کار به جهت ایجاد ارزش برای مشتریان از راه:
نوآوری، خلاقیت، فروش، جذب در بازار و انعطاف پذیری بیان می کنند.
- مورگان و همکاران (۲۰۱۵):
با بررسی و جمع بندی تحقیقات انجام شده بر بازاریابی کارآفرینان، سه تعریف زیر را درباره بازاریابی کارآفرینانه از مهم ترین و مقبول ترین تعاریف بیان شده، دانسته اند:
۱-بازاریابی کارآفرینانه —–>شناخت و بهره برداری فرصت هاست به جهت اینکه بتوانیم مشتریان سودآور را از طریق به کار بردن رویکردهای نوآورانه در: مدیریت ریسک، مدیریت منابع، خلق ارزش جذب و نگهداری کنیم.
۲- بازاریابی کارآفرینانه —–>فرآیند پیگیری رغبت انگیز فرصت ها و ایجاد کسب و کارها جهت خلق ارزش مشتریان از طریق: نوآوری، خلاقیت، شبکه سازی، انعطاف پذیری می باشد.
۳- بازاریابی کارآفرینانه —–>آمیختن فعالیت های: نوآورانه، پیشتاز، ریسک پذیر به جهت ایجاد و توزیع ارزش برای مشتریان.
——> در رفتار بازاریابی کارآفرینانه، تصمیمات:
- غیر رسمی
- خلاقانه
- فرصت طلبانه
- همراه با ریسک
می باشد، در حالیکه در بازاریابی رسمی، تصمیمات سنتی:
- ساختارمند
- دنباله ای
می باشد.
مقبول ترین تعاریف بازاریابی کارآفرینانه
رفتار بازاریابی کارآفرینانه، از تفکر کارآفرینانه نشات می گیرد و این ذهن یک کارآفرین است که تعیین کننده دامنه بازاریابی کارآفرینانه می باشد. (Hills & Hultman, 2006)
——> کارآفرینان، دارای خصوصیات متفاوتی از جمله:
- میل به نوآوری
- ریسک پذیری
- فرصت محوری
می باشند که آن ها را از غیر کارآفرینان مشخص می کند. (Jones & Rowley, 2011)
و همین خصوصیات است که بازاریابی کارآفرینانه را از بازاریابی سنتی متمایز می کند.
مقبول ترین تعاریف بازاریابی کارآفرینانه
- بدون شک، آمیخته بازاریابی به خودی خود عامل جداکننده بازاریابی کارآفرینانه و بازاریابی سنتی
نمی باشد، بلکه محتوای آمیخته بازاریابی می باشد که یک کارآفرین ارائه و انتخاب می کند و بازاریابی کارآفرینانه و سنتی را از یکدیگر متمایز می سازد.
در انتها، با توجه به اینکه ذهنیت و تصمیم گیری کارآفرینی نقش مهمی در شکل گیری رفتار بازاریابی کارآفرینانه دارد و همینطور مهم بودن احساسات در تصمیم گیری کارآفرینانه، می توان به این نتیجه رسید که روش ابتکاری احساس، بازتاب مهمی در رفتار کارآفرینانه دارد.
خسته نباشید مرسی به خاطر این
وبسایت مفید .اگر علاقه دارید در نتایج جست و جو بهتر دیده شوید حتما به
وبسایت ما سر بزنید
سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه
ممنون از شما و حسن نظرتون