مشاوره مدیریت به چه معناست؟

هر سازمان و فرهنگ آن در نوع خود کاملاً یکتاست و مسایل آنها نیز باهم بسیار متفاوت می باشد. این تفاوت شامل محیط،

محصولات، خدمات، رهبری و اندازه سازمان می باشد.به همین علت راهکارهایی یکسان برای همه سازمان ها وجود ندارد که

جوابگوی تمام مسائل باشد و هیچ نسخه واحدی برای مدیریت، رهبری و تغییر سازمان های متفاوت وجود ندارد.

هر سازمان نیاز به راهکارها، روش ها و برنامه های منحصر به فرد خود دارد.

 

چرا سازمان ها از مشاور کسب و کار کمک می گیرند؟

عموماً سازمان ها زمانی به مشاور مراجعه می کنند که تلاش قبلی آنها در زمینه توسعه به ثمر نرسیده باشد،

مثلاً سازمان برنامه ای راهبردی تدوین کرده اما به هر دلیلی موفق به اجرای آن نشده است و یا اعضای سازمان

درباره شیوه پاسخگویی به نیاز های خاص اتفاق نظر ندارند.

بنابراین از مشاوران مدیریت کمک می گیرند تا تخصص لازم برای حل مسئله فراهم شده و دستیابی به اتفاق آرا

آسان تر شود.

علاوه بر این برای حل مسائل خاص مانند تدوین چشم انداز و یا اصلاح ساختار های سازمانی نیاز به فردی ست که

نسبت به مسائل گذشته و آینده سازمان سوگیری خاصی نداشته باشد.

مشاور کیست؟

مشاور فردی است که می کوشد در سازمان، فرآیند ها و یا افراد تغییرات ایجاد کند که این تغییر با هدف بهبود عملکرد

و افزایش اثر بخشی همراه است.

او به افراد و سازمان ها یاری می رساند که اهداف خود را تعیین کرده  و آن ها را محقق سازند در همین راستا افراد طی

این فرآیند دانش و مهارت جدید کسب می کنند.

مشاور  توانایی تشخیص مشکلات و به کار گیری ابزار مناسب برای حل آن ها را دارد و  از طیف گسترده ای از رویکردها،

ابزارها و فنون برای اثرگذاری بر سیستم و فرآیند های آن استفاده می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر چه در این زمینه و چه در سایر زمینه های مرتبط با کسب و کار، به کانال تلگرامی و اینستاگرام ما بپیوندید.

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

گروه مشاورین کسب و کار پریمیوم