صفات شخصیت و تاثیراتش بر کارآفرینی
بر اساس فرضیه ها، صفت شخصیتی عصبی تاثیر منفی بر نگرش دانش آموزان به دلیل ماهیت فرار آن و پیوستگی ان با اضطراب دارد.
sing و DeNoble،( 2003).
فرضیه تحمل ابهام، اثر مثبتی را بر نگرش کارآفرینی نشان می دهد.
نتایج از فرضیه ها با دلالت بر روابط مثبت و معنادار حمایت می کنند.
بنابراین، نتایج با آن ها یی که در مطالعات دانش آموزان کالج (GUROL و Atsan، 2006؛ کوه، 1996)
و در مطالعات کارآفرینان بدست آمده است، سازگارند.
(گوپتا و گوینداراجان، 1984؛ Teoh و تولی، 1997)
صفات شخصیت و تاثیراتش بر کارآفرینی
فرضیه، فرض می کند که ویژگی شخصیتی گرایش به ریسکی دارد که بطور مثبت بر نیت کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه، تاثیر دارد.
تجزیه و تحلیل بازده، رابطه مثبت و معناداری را نشان می دهد. در نتیجه، از فرضیه حمایت می کند.
گزارش های Gupta and Govindarajan (1984), Gürol و Atsan (2006), Korunka et al. (2003), و Teoh and Foo (1997)
نتایج مشابه ی را در چند زمینه نشان می دهد. برون گرایی بطور مثبت بر نیت کارآفرینی موثر است؛ در نتیجه، فرضیه حمایت می شود.
نتایج، همراستا با آن هاییست که از کار لی و تسانگ (2001) بدست آمده است.
گرچه محققان دیگر مانند sing وDeNoble (2003)، و ژائو و سایبرت (2006) گزارش دادند
که برون گرایی برای نیت کارآفرینانه دانش آموزان مساعد نیست،
تنها یکی از چهارارزش کار مرتبه بالاتر بازده قابل توجهی را نشان می دهد.
صفات شخصیت و تاثیراتش بر کارآفرینی
پیشرفت شخصی (متشکل از اقتدار و موفقیت)، تنها ارزش کار مرتبه بالاتری است
که اثر قابل توجهی را اعمال می کند، در نتیجه فرضیه اثبات می شود.
در این رابطه، نویسندگانی مانند راس و همکاران (1999) یک اثر مشابه را در میان کارآفرینان و دانش آموزان گزارش دادند.
بنابراین، نتایج تجربی نشان می دهد که:
- نظریه صفات شخصیت، محتمل ترین توضیح برای نیت کارآفرینی دانش آموزان است.
- با این وجود، تحقیقات هنوز بخش قابل توجهی از قصد کارآفرینی را توضیح نداده است.
صفات شخصیت و تاثیراتش بر کارآفرینی