صفات شخصیت و تاثیراتش بر کارآفرینی

بر اساس فرضیه ها، صفت شخصیتی عصبی تاثیر منفی بر نگرش دانش آموزان به دلیل ماهیت فرار آن و پیوستگی ان  با اضطراب دارد.

sing  و DeNoble،( 2003).

فرضیه  تحمل ابهام، اثر مثبتی را بر نگرش کارآفرینی نشان می دهد.

نتایج از فرضیه ها با دلالت  بر روابط مثبت و معنادار حمایت می کنند.

بنابراین، نتایج  با آن ها یی  که در مطالعات دانش آموزان  کالج  (GUROL و Atsan، 2006؛ کوه، 1996)

و در مطالعات کارآفرینان بدست آمده است، سازگارند.

(گوپتا و گوینداراجان، 1984؛ Teoh و تولی، 1997)

صفات شخصیت و تاثیراتش بر کارآفرینی

فرضیه، فرض می کند که ویژگی شخصیتی گرایش به ریسکی دارد که بطور مثبت بر نیت کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه، تاثیر دارد.

تجزیه و تحلیل بازده، رابطه مثبت و معناداری را نشان می دهد. در نتیجه، از فرضیه حمایت می کند.

گزارش های Gupta and Govindarajan (1984), Gürol و  Atsan (2006), Korunka et al. (2003),  و  Teoh and Foo (1997)

نتایج مشابه ی را در چند زمینه نشان می دهد. برون گرایی بطور  مثبت بر  نیت کارآفرینی موثر است؛ در نتیجه، فرضیه حمایت می شود.

نتایج، همراستا با آن هاییست که از کار  لی و تسانگ (2001) بدست آمده است.

گرچه محققان دیگر مانند sing  وDeNoble (2003)، و ژائو و سایبرت (2006) گزارش دادند

که برون گرایی برای نیت کارآفرینانه دانش آموزان مساعد نیست،

تنها یکی از چهارارزش کار مرتبه بالاتر بازده قابل توجهی را نشان می دهد.

صفات شخصیت و تاثیراتش بر کارآفرینی

پیشرفت شخصی (متشکل از اقتدار و موفقیت)، تنها ارزش کار مرتبه بالاتری است

که اثر قابل توجهی را اعمال می کند، در نتیجه فرضیه اثبات می شود.

در این رابطه، نویسندگانی مانند راس و همکاران (1999) یک اثر مشابه را در میان  کارآفرینان و دانش آموزان گزارش دادند.

بنابراین، نتایج تجربی نشان می دهد که:

  • نظریه صفات شخصیت، محتمل ترین توضیح برای نیت کارآفرینی دانش آموزان است.
  • با این وجود، تحقیقات هنوز بخش قابل توجهی از قصد کارآفرینی را توضیح نداده است.

صفات شخصیت و تاثیراتش بر کارآفرینی