خرید یک Business چگونه است؟

سؤال مدیران کسب و کارهای بزرگ در مورد بازی ها و روشهای لازم در زمینه خرید یک کسب و کار می باشد.

در پاسخ به این پرسش لازم است که به جنبه ها و ابعاد مختلفتی توجه داشت. مخصوصاً که لازم است با آن افراد و تیم مدیریتی آن ها در جلسات گوناگون و با تیم های گوناگون مذاکره و مصاحبه داشت. تا از ایشان به شناخت بیشتری دست پیدا کنیم.

البته مهمتر از ارزیابی و تجزیه و تحلیل تیم مدیریتی، ارزیابی خود آن شرکت می باشد. با کسب اطلاعاتی بیش از آنچه که خودشان در اختیار ما قرار می دهند.

مانند استفاده از اطلاعات موجود در فضای مجازی اعم از شکایاتی که از این شرکت صورت گرفته است. و یا  مانند شرایط و پیشینه شرکت اگر که در بورس وجود دارد،

شناخت نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدید هایی که گاهی برای خودشان ایجاد کرده اند.

یکی از مهمترین انواع ارزیابی، شناخت و بررسی شرکت از دید مشتری می باشد.

نکته بعدی که لازم است بدان توجه داشته باشیم، منابع مالی شرکت می باشد.

اینکه متوجه شویم چه منابع مالی در اختیار دارند که حاضرند آن ها را مورد معامله قرار دهند.

باید توجه داشت که بخشی از منابع مالی و مواردی که مورد معامله قرار می گیرند، قابل دیدن یا tangible هستند. و بخش دیگری از این منابع مانند brand قابل مشاهده نیستند. و لازم است که ما در ابتدا اطلاعات لازم را در زمینه روش یا بازی هایی که این شرکت در زمینه آنها دارند، بدست بیاوریم. و بعد از آن به مذاکرات ادامه بدهیم و بعد از اتمام مذاکرات در زمینه این منابع مالی و طرح دغدغه های مربوطه، پیشنهادمان را ارائه نماییم.

اگر دیدیم که پیشنهادات قابل قبول می باشند، می توانیم درمورد مسائلی صحبت کنیم. که برای آن ها مهم است که درون سازمان باقی بماند.

خرید یک Business چگونه است؟

گاهی اوقات برخی افراد هستن که حضور و باقی ماندن ایشان در شرکت موجب می شود که فرهنگ سازمانی حفظ شود. و انگیزه پرسنل افزایش یابد. در مورد این موضوع می بایست با تیم و صاحبان سابق شرکت مذاکره کرد.

نکته دیگر اینست که می بایست از راهنمایی و مشورت یک وکیل هم استفاده کنیم. برای اینکه بتوانیم در زمینه تنظیم قرارداد ها و تدوین اسناد، درست گام برداریم.

به خاطر داشته باشید که می بایست با پرسنل آن شرکت هم مذاکرات و ملاقات هایی داشته باشیم.

در ابتدا بصورت جمعی و بعد می تواند بصورت فردی هم انجام شود. تا ایشان هم بدانند که چه تغییراتی قرار است صورت گیرد و یا اینکه این سازمان چه چشم اندازی خواهد داشت.

چون پرسنل اگر احساس کنند که شرکت یا سازمانشان رو به فرو رفتن در قهقرا می باشد و فروشش به علت ورشکستگی پیشین، به نتیجه نخواهد رسید ممکن است این تصور برای شما صدمات زیادی

را بهمراه داشته باشد.

در اثر انجام این اقدامات است که شما می توانید در مورد خرید یک شرکت یا کسب و کار برنامه ریزی داشته باشید.

در این گونه زمینه ها می توانید از همکاران ما درخواست مشاوره داشته باشید. و کتابها و جزواتی که من و گروه پریمیوم در این زمینه ها تدوین نموده ایم را

تهیه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر چه در این زمینه و چه در سایر زمینه های مرتبط با کسب و کار، به کانال تلگرامی و اینستاگرام ما بپیوندید.

موفق و پیروز باشید

نیما کیمیایی

دانلود رایگان مطالب آموزشی