ویژگی های تیم خوب

هنگامی که تیم ها شکل می گیرند، رهبران تیم باید با اعضای بالقوه تیم دیدار کرده و نقش و مسئولیت آن ها در رسیدن به اهداف تیم برایشان تعیین کنند.

اندازه تیم (ویژگی های تیم خوب)

پاسخ روشنی برای تعداد اندازه مطلوب اعضای تیم نمی توان در نظر گرفت؛ زیرا این امر بر اساس وظیفه های محوله به تیم تعیین می گردد.

با این وجود در کل، تیم های کوچک نسبت به تیم های بزرگ ترجیح داده شده و ضمنا فرمول دقیق و مشخصی برای تعیین آن وجود ندارد.

تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که اگر چه میزان اندازه مطلوب تیم بستگی به ماموریت خاص تیم دارد.

ویژگی های تیم خوب

ولی درکل بهترین اندازه می تواند بین چهار تا شش نفر باشد که تعداد اعضای ده نفر در تیم ها

بالاترین اندازه برای دستیابی به بهترین اثربخشی است.

 

زمینه و ترکیب مؤثر تیم : مورد کاوی

شرکت بین؛ یک شرکت مشاوره رده اول جهانی، توسعه ی تیم را در اولویت اول قرار داده است.

ویژگی های تیم خوب

توانایی بین در طراحی و توسعه ی تیم های مولد بیشتر به برنامه ای وابسته است که شامل عوامل اصلی زیر هستند:

 

  • فرهنگ قوی تیم (ویژگی های تیم خوب)

الف- جهت گیری تیم

ب- ترویج و جوایز

ج- فرایند های تیم که به شکل متقابل بر هم تاکید دارند

 

  • توجه به پویایی و ساختار تیم

الف- تیم شبه خود مختار چابک و مسطح با مسئولیت زیاد

ب- توجه به مهارت های مکمل تیم و پیوند تیم

ج- اولویت زیاد به توسعه مهارت رهبری و فردی

ویژگی های تیم خوب

  • سامانه هایی که رضایت و عملکرد تیم را به صورت ماهانه اندازه می گیرند.

قرار دادن افراد مناسب در تیم اولین قدم ضروری است. بین سرمایه گذاری عظیمی روی دو دوره مصاحبه

با افراد واجد شرایط استخدام می دهد که به دنبال سه مجموعه مهارت است:

1- مهارت های تحلیلی و حل مسئله

2- مهارت های مدیریت ارتباطات و مشتری

3- مهارت های همکاری تیم.

 

ویژگی های فرهنگی: جهت گیری تیم (ویژگی های تیم خوب)

بین به اهمیت مفهوم ترویج فرهنگی برای پشتیبانی از کار تیمی پی برده است.

ماموریت شرکت بین کمک به مشتریان در خلق سطوح عالی ارزش اقتصادی است تا از این طریق استانداردهای جدید

تعالی را در صنایع مورد نظر خود پدید آوریم. ویژگی های این چشم انداز چنین است:

  • چشم انداز بین ایجاد مولدترین رابطه با مشتری و داشتن اراده مصمم برای رسیدن به آن است.
  • اجتماعی از تیم های فوق العاده در بین
  • رویکرد بین در آفریدن ارزش براساس رقابت شدید و مشتری مداری، موثرترین تکنیک های تحلیلی و فرایند همکاری با مشتری است.

 

ارتقای مهارت های رهبری تیم

ویژگی های تیم خوب

هیچ کس در بین بدون نداشتن مهارت های لازم برای رهبری موثر تیم، به مدیریت ارتقا نمی یابد.

به جای ارتقای افراد بدون کفایت، بین نیاز دارد که مدیران موثر آینده، استعداد کامل مهارت های مدیریتی

و به خصوص رهبری فکری و معنوی را در مورد نقش رهبر تیم، قبل از ارتقا یافتن به مدیریت از خود بروز داده باشند.

رهبری فکری، توانایی خلق و ارتباط یک چشم انداز روشن برای تیم و همچنین طــوفان فکری و تولید ایـــده های با ارزش افزوده است.

فرایند تیم که بر وابستگی متقابل و بهره وری تاکید دارد.

رویکرد بین در تأکید بر اتکای متقابل و مولد بودن منحصر به فرد است.

به علت ماهیت متقابل کار، بین تلاش می کند مطمئن شود که یک عضو بین هرگز شکست نمی خورد.

این فلسفه در هر موقعیت استخدامی که شرکت ایجاد می کند، اجرا می شود و اغلب در شرایط آموزش

یا هر موقعیت دیگر شرکت بیان می شود. این سخن به شدت روی این ایده تاکید و تقویت می کند که

ما یک تیم هستیم و ما به یکدیگر نیاز داریم.

 

نیما کیمیایی

گروه مشاورین پریمیوم