هفت صفت شخصیتی و تاثیر آن روی کسب و کار

مقدمه (قسمت دوم)

مطالعات بر روی شخصیت افراد و رفتار آن ها  نسبت به کسب و کار و  بر تحریک  ویژگی های روانی افراد در ایجاد کسب و کار تاکید دارد.

این گرایش کارآفرینانه به خصوص در افراد با نیاز بیشتر به کنترل درونی و موفقیت،

میل بیشتری را برای ریسک پذیری و تحمل ابهام ایجاد می کند.

هفت صفت شخصیتی و تاثیر آن روی کسب و کار

این مدل شامل هفت صفت شخصیتی است که مطالعات قبلی را به نیت کارآفرینانه افراد مرتبط می کند.

  • مهربانی
  • نیاز به موفقیت
  • خطر
  • برون گرایی
  • تحمل ابهام
  • کنترل داخلی
  • روان رنجوری

مهربانی:

تمایل به همکاری، توجه، دوستانه رفتار کردن، همچنین به معنی فروتنی است که ممکن است

به ایجاد شبکه های کسب و کار خارجی که برای ایجاد یک کسب و کار جدید و متحد کردن

تیم های داخلی حیاتی می باشند، کمک کند.

هفت صفت شخصیتی و تاثیر آن روی کسب و کار

نیاز به موفقیت:

تمایل رفتاری است که باعث می شود افراد با فعالیت های خاص پشتکار داشته باشند.

چنین فعالیت هایی نیاز به یک حد استاندارد تعالی دارند که افراد می توانند به وسیله آن

خود را به هنگام مواجهه با یک چالش که نیاز به توانایی و اراده آن ها برای موفقیت دارد، بسنجند.

GUROLو Atsan (2006) و رابینسون، Stimpson، Huefner و هانت (1991) گزارش کردند که نیاز به

موفقیت به طور مثبت بر قصد کارآفرینی موثر است.

خطر:

گرایش به ریسک پذیری، یک اولویت برای موقعیتی است که می تواند به منافع و پاداش در هنگـام موفق شدن منجر شود.

گوپتا و گوینداراجان (1984)، GUROL Atsan (2006)، Korunka، فرانک، لوگر، و موگلر (2003)، و Teoh و فو (1997)،

بیان کردند که کارآفرینان باید دارای صفات ریسک ذاتی باشند. چرا که این افراد   موقعیت های پیچیده را  با برخی

از پاداش  های هدف در ذهن خود ارزیابی می کنند.

هفت صفت شخصیتی و تاثیر آن روی کسب و کار

برون گرایی:

به معنای اجتماعی بودن، مثبت بودن و فعال بودن است. (Schneck 2014)

لی و تسانگ (2001)، بیان کردند که کارآفرینان برون گرا ترجیح می دهند در وقت خود در ارتباط با دیگران

سرمایه گذاری کنند و به دنبال روابط با مردم هستند که می تواند به موفقیت کسب و کار کمک کند.

تحمل ابهام:

افراد با تحمل بالا در هنگام  ابهام و موقعیت های مبهم چالش برانگیزی را پیدا می کنند.

کارآفرینان نه تنها در محیط های دارای عدم قطعیت کار می کنند، بلکه تمایل به دستکاری محیط زیست  ناشناخته دارند.

گوپتا وگوینداراجان (1984)، Teoh و فو (1997) گزارش دادند که  یک همبستگی مثبت بین تحمل ابهام و قصد کارآفرینی وجود دارد.

هفت صفت شخصیتی و تاثیر آن روی کسب و کار

کنترل داخلی:

یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید در کارآفرینان وجود داشته باشد؛ چرا که آن ها باید

تصمیم گیری های خود  را برای رسیدن به اهداف خود کنترل کنند.

Korunka و همکاران (2003)، لی و تسانگ (2001)، و رابینسون و همکاران (1991) گزارش دادند

که  یک رابطه مثبت بین کنترل داخلی و قصد کارآفرینی در تجار وجود دارد.

در حالی که،
GUROL، Atsan (2006) و koh (1996) گزارش دادند که یک رابطه مشابه در دانش آموزان نیز وجود دارد.        
در نهایت،

 روان رنجوری:

یک بعد است که در افراد عادی، افراد آرام تا افراد مضطرب مشاهده شده است.

در مطالعه بر روی کارآفرینان و مدیران اجرایی، ژائو و سایبرت (2006) گزارش دادند که کارآفرینان

فاقـد روان رنجوری هستند. درحالی که مدیران دارای این صفت می باشند.

سینگ و DeNoble (2003) دریافتند که این صفت منفی بر نیت دانشجویان دانشگاه برای راه انـدازی کسب و کار تاثیر می گذارد.

هفت صفت شخصیتی و تاثیر آن روی کسب و کار