انجام چه اقداماتی جهت حفظ موفقیت و بهبود برندینگ ،موثر هستند؟

بهبود برندینگ

برای حفظ موفقیت در برندینگ، باید نیازها و خواسته های مشتریان را با مقتضیات زمان به خوبی شناسایی کرد.  و استراتژی برند و شرکت را در هر زمان متناسب با آن برنامه ریزی کرد.

برندینگ با تجربیات و برداشتهای قبلی مشتریان از بازار در ارتباط خواهد بود. و در کنار جذب عده ای،  مشخصا بخشی از مشتریان را دور خواهد کرد. ولی برندینگ  موفق، می بایست در جهت بازگشت مشتریان از دست رفته نیز، تلاش نماید.

برندینگ موفق باید هر روز در تلاش برای جلب بیشتر رضایت مشتریان و جذب مشتریان جدید باشد

اینکار تنها در سایه تحقیقات میدانی درست ، بررسی عملکرد و رضایت مشتریان و تعیین استراتژی تبلیغاتی صحیح امکان پذیر است. در  عمل، مدیریت برند پایه و اساس مناسبی را برای بازاریابی و ارتباطات ایجاد خواهد کرد. که عدم توجه به آن ممکن است، باعث عقب افتادن از رقبا گردد. بازسازی و بهبود برندینگ، مرحله ای حساس و مهم در تاریخ هر تجارتی خواهد بود و کوچکترین اشتباه ممکن است موجب از دست رفتن مشتریان کنونی گردد. ولی در نقطه مقابل، برندینگ حرفه ای و مشاوره  با متخصصین امر، می تواند تجارت را متحول کرده و مشتریان را تا چندین برابر افزایش دهد.

 بهبود برندینگ

تهیه و تنظیم : الهام جلالی فراهانی

گروه مشاورین کسب و کار

دکتر نیما کیمیایی