13 مورد از باید ها و نباید ها در مدیریت امروز

باید ها و نباید ها در مدیریت

در فضای مدیریت امروز، انجام و یا عدم انجام بعضی امور در موفقیت یا عدم موفقیت سازمان ها اثر بخش هستند

که جهت آشنایی شما خوانندگان محترم و به منظور حصول به اهداف و موفقیت های شما فعالین اقتصادی در ذیل به طرح آن ها می پردازیم :

باید ها و نباید ها در مدیریت امروز

1-اجرا ، بزرگ ترین مساله مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ ترین مانع موفقیت

و بیشتر ناکامی هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می شود.

چرا که داشتن یک برنامه و طرح ریزی استراتژیک به تنهایی کافی نیست،

بلکه امر مهم اجرا است که به موفقیت یک سازمان و مجموعه منتهی می گردد.

2-به جای پرداختن به برنامه استراتژیک، تفکر و ایده های استراتژیک باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

3-در بازاریابی نوین ( بازار دانی ) به جای داشتن سبد محصولات باید به داشتن سبد مشتریان توجه داشت.

4-شرکت هایی که برای کارهای درست وقف شده اند و برای مسئولیت های اجتماعی خود تعهد نامه ای دارند

که بر اساس آن کار کنند، سودآورتر از آن هایی هستند که به انجام این کارها نمی پردازند.

باید ها و نباید ها در مدیریت

5- رمز برد و پیروزی

روشن است، پس باید به گونه ای عمل نمود تا انجام یک فعالیت در یک زمینه خاص به دوبار شکست منجر نگردد.

6-مشتریان زبان گویایی دارند، برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه و داشتن گوش شنوا، موجبات آگاهی شما از نیازها و خواسته های مشتریان را فراهم می نماید.

7-انجام مشاوره و نظر خواهی با نیروی جوان، در موفقیت مجموعه و سازمان، بسیار مهم و اثر بخش است، بطوریکه تاسی از ایده ها و اطلاعات نیروی جوان متخصص در انجام فعالیت ها، گشایش و راهگشایی بی بدیل خواهد بود.

باید ها و نباید ها در مدیریت

8-داشتن رفتارهای ضد و نقیض، اسباب سلب اعتماد از کارکنان و زیر دستان را ایجاد می نماید. از این رو از رفتارهای متناقض باید اجتناب نمود.

9-ایجاد تبعیض بین کارکنان

مسئله ای است که در کاهش انگیزه کارکنان بسیار اثر بخش است.

بنابراین از فرق گذاشتن بیهوده و بی دلیل بین افراد گروه باید حذر کرد.
10-رعایت و برقراری استانداردهای محیط کار در کارآیی کارمندان سودبخش است.

لزوم رعایت استانداردها باید از سوی تمام اعضاء یک مجموعه و سازمان صورت گیرد.

11-تلاش در ایجاد فضای رقابتی سالم، بهترین محرک در بالارفتن انگیزه و فعالیت کارکنان است.

باید ها و نباید ها در مدیریت

از این رو در ایجاد و حفظ چنین فضا و رقابتی باید کوشید.

12-تفکیک نمودن دو عامل دانش و تجربه، در عدم موفقیت یک مجموعه و یا سازمان تاثیر گذار است.

بنابراین تلفیق و آمیزش تخصص (علم ) و تجربه ( عمل ) به ایجاد راهکارهای حیاتی و استثنایی منجر می گردد.

13-همیشه تمرکز و تاکید بر یک شیوه ی خاص در انجام امور، نتیجه بخش نخواهد بود،

بلکه گاهی مواقع استفاده از روش ها و مسیرهای دیگر در پیشبرد امور مهم، اثر بخش و موثرتر خواهند بود،

البته استفاده از روش ها و مسیرهایی که ضامن موفقیت یک مجموعه باشند.

تهیه و تنظیم : الهام جلالی فراهانی