آیا می دانید با استخدام یک بازاریاب حرفه ای ،آمار فروش تان چند برابر خواهد شد ؟

بازاریاب حرفه ای

موفقیت هر کسب و کاری، بر گرفته از آمار بالای فروش خدمات و محصولات آن کسب و کار است.
اما، برای این که فروش هر کسب و کاری، افزایش یابد و این افزایش مستمر باشد، لازم است که محصولات و
خدمات، به گونه ای کاملا حرفه ای و متبحرانه به بازار هدف مربوطه معرفی و شناسایی گردد.
از این رو، مجموعه ای که به موفقیتش می اندیشد در صدد آن است که به بهترین نحو به شناساندن خدماتش
مبادرت ورزد، و حصول این هدفش را مستلزم جذب نیروهایی می داند که به شکلی حرفه ای، این فعالیت را انجام
دهند.

همان طور که می دانید، به متخصصین این امر یعنی نیروهایی که وظیفه ی مهم و خطیر ارائه و معرفی کالاها و
خدمات مجموعه شان را بر عهده داشته باشند، بازاریاب می گویند. جذب یک بازاریاب حرفه ای ، ازآن چنان
اهمیتی برخوردار است که موفقیت یا عدم موفقیت یک مجموعه کسب و کار، از نتایج فعالیت های آنان تعیین
می گردد.
حال اگر شما کسب و کاری دارید که همانند دیگران، فروش بالا و سود دهی بالای آن،

از مهم ترین انگیزه های تاسیس کسب و کارتان است، باید به استخدام بازاریابی،

بپردازید که ویژگی های ذیل، از خصایص بارز آنان باشد:

ویژگی های بارز یک بازاریاب حرفه ای

1- شناخت کافی از مشتری و مسائل مربوطه :

پرسش راجع به سوال های مهم، گوش دادن، ارائه راه حل مناسب و پیشنهاد راه حل مناسب، دقیقا
همانند یک پزشک که ابتدا معاینه می کند و جواب آزمایش ها را بررسی می کند و آن گاه به ارائه
راه حل و تجویز دارو می پردازد.

2- از هر فرصتی، برای مشتری یابی استفاده شود :

از هر فرصتی برای مشتری یابی، استفاده شود، یعنی باید هر فرصتی را غنیمت شمرده و به عنوان یک
مشتری بالقوه به فروشندگان نگاه کرد تا یک مشتری بالقوه را بتوان به سیستم کسب و کار، اضافه کرد.

3- داشتن مهارت های ارتباطی بالا و توانمند :

ایجاد حس اعتماد در مشتریان و درک و همدلی با آنان، هم در فروش اولیه یعنی به دست آوردن
مشتریان اولیه موثر است و هم در تکرار و همیشگی بودن آنان، اثربخش است.
تقویت هنر گوش دادن، مهارت های پرسیدن، آشنایی با زبان بدن و هر آن چه که به مهارت های ارتباطی
مربوط می شود، از مهارت های ارتباطی بازاریاب حرفه ای است.

4- داشتن عشق و علاقه به حرفه ی بازاریابی (بازاریاب حرفه ای) :

از الزامات این حرفه، داشتن عشق و علاقه است. در این حرفه، باید با تمام وجود عاشق بود، تا وقت کافی
برای بازاریابی، اختصاص داده شود.

5- برخورداری از روحیه و ظرفیت بالا، در مواقعی که بازاریاب با جواب منفی مواجه می شود:

شنیدن ” نه “، بخشی از فرآیند فروش است که شنیدنش، نباید منجر به از دست دادن روحیه شود.
بازاریابی که روحیه و ظرفیت بالایی داشته باشد، هر ” نه ” شنیدن، او را به سمت قدم و حرکت های
بزرگ تر، سوق می دهد.

 

6- داشتن نگرش بالا :

داشتن نگرش مثبت و انگیزه بالا، ابزاری قدرتمند در دست یک کارشناس فروش حرفه ای است.
نگرش مثبت داشتن و انگیزه بالا، کمکی است که قدرت شنیدن ” نه ” را بیشتر می کند، چرا که به او
کمک می کند، انگیزه هایش تحت الشعاع این ” نه ” شنیدن ها قرار بگیرد و به صورت خود انگیزشی
به سمت کسب موفقیت های بیش تر و بیش تر، پیش برود.

7- پیگیری پیوسته و مدام :

استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، در هدایت این مسیر بسیار موثر است.
مکتوب کردن مکالمات ( چه روی کاغذ و چه ثبت در نرم افزار )، فرآیند پیگیری را تسهیل می نماید و
به دریافت نتایج لازم کمک قابل توجهی می نماید.

8- دارا بودن کارآیی و اثر بخشی بالا (بازاریاب حرفه ای)

یک بازاریاب حرفه ای با رعایت کردن موارد مطروحه در ذیل، می تواند کارآیی و اثر بخشی خویش را افزایش دهد :
– تخصیص انرژی به کارهای موثر که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد،
– برقراری تماس با بهترین مشتری ها،
– مطالعه مستمر و ارتقاء سطح دانش،
– پیدا کردن نقاط ضعف خویش و تبدیل آن به نقاط قوت

9- داشتن نگاه مشتری مدارانه و مثبت به انسان ها :

داشتن احساس خوب به دیگران، منجر به ارتباط طولانی تری با آن ها خواهد شد.
ایجاد و حفظ این ارتباط، به افزایش مشتریان و سوددهی بالا، منتهی خواهد شد.
با جذب بازاریابی که از ویژگی های ذکر شده در بالا، برخوردار باشد، به موفقیت مجموعه و کسب و
کارتان، کمک بزرگی خواهید کرد.