چگونه خود را در اوج قله موفقیت کاری قرار دهیم؟

 

اگر تصوری که از موفقیت خویش در کسب و کارتان دارید که تصویر موفقیتی رضایت بخش است. نشان این واقعیت است که شما از انجام کارتان، لذت می برید. و در محیط کارتان، شاد هستید. چرا که شاد بودن عاملی برای موفقیت و به تبع آن، ایجاد و افزایش بهره وری مناسب است.

البته، باید به این مهم هم توجه داشت که با افزایش بهره وری در کار، احساس شاد بودن، نیز افزایش می یابد. چرا که دو عامل شادی و بهره وری، رابطه ای دوسویه و علت و معلولی دارند. البته از نقش اصلی نظم و انضباط در کار هم نباید غافل شد. به عبارتی بهتر، اگر نظم و ترتیبی در مسیر کاری، افراد وجود نداشته باشد، افزایش بهره وری و شادی در کسب و کار وجود نخواهد داشت.

توجه و رعایت موارد مطروحه در ذیل، بازدهی و شادی در کار را برای صاحبان کسب و کار، فراهم خواهد نمود(افزایش بهره وری)

1- داشتن برنامه زمانی مکتوب و تدوین یافته و یادداشت برداری از تمامی افکار و فعالیت های مهم در طی یک هفته

2- انجام برنامه ریزی و اختصاص حداقل 50 درصد از زمان خویش برای انجام امور و فعالیت هایی که به دستاوردهای مثبت در افراد منجر می شود.

3- انجام برنامه ریزی، برای دقایق و ساعات به منظور استفاده بهینه از زمان

4- اختصاص 30 دقیقه آغازین روز، جهت انجام برنامه ریزی برای فعالیت های همان روز. به گونه ای که تا برنامه ریزی مدون نشده باشد. از اجرای اقدامات و فعالیت های روزانه، خودداری شود.

افزایش بهره وری

5- قبل از انجام هر فعالیت و یا برقراری تماس با دیگران، به مدت 5 دقیقه از وقت خویش را متمرکز بر این مهم نمایید. که قرار است از انجام این فعالیت و یا برقراری تماس چه نتایجی حاصل گردد.

6- در زمان هایی که سرتان بسیار شلوغ است. بدون لحاظ کردن تعارفی، علامت ” لطفا مزاحم نشوید ” را بر درب دفتر کارتان قرار دهید. چرا که وقفه ها و مزاحمت ها، افراد را از رسیدن به مسیر اصلی شان، باز می دارد.

7- در هنگام انجام کارهایتان، با اراده ای قوی، پاسخگویی به تماس های غیر فوری و ایمیل های ناخواسته و ناگهانی و در عین حال غیر ضروری را به وقت بهتری اختصاص دهید.

به عبارتی بهتر، در هنگام انجام کارها و فعالیت هایتان، تنها به اهداف خویش فکر نمایید. و انجام کارهایی که در اولویت قرار ندارند را به زمان بهتری موکول نمایید.

جهت بهره مندی از مقالات دیگر، همراه ما در این سایت باشید.