کسب و کارهای دیجیتالی و قدم های موثر در توسعه آن

کسب و کارهای دیجیتالی و قدم های موثر در توسعه آن

توسط گروه مدیران پریمیوم

با شناخت اشتباهات رایج در بازاریابی دیجیتالی، در توسعه کسب و کارهای دیجیتالی قدم های موثری برداریم

از آن جا که صاحبان کسب و کارهای دیجیتالی، برای توسعه کسب و کار خویش، استراتژی های مختلفی
تدوین می کنند، اما گاها، تدوین و اجرای آن ها با اشتباهاتی همراه است که در روند توسعه کسب و
کارشان، مسائل و مشکلاتی را ایجاد می کند.
در این‌جا ما رایج‌ترین آن ها را بررسی می کنیم و رویکردهای صحیح برای جلوگیری از آن ها را ارائه
خواهیم داد:

1- بدون برنامه ریزی دقیق، آغاز به فعالیت می کنند :

فعالیت های مربوط به بازاریابی دیجیتالی معمولا در زمانی که فعالیت های یک سازمان شروع شده است،
به سازمان، اضافه می شود و به این دلیل است که اعضا و تیم این نوع بازاریابی تعجیل فراوان دارند که
اقدامات خویش را آغاز نمایند.
از این رو، بازاریابی دیجیتالی، برای اینکه فعالیت های خویش را به گونه ای دقیق و یکپارچه، آغاز نماید
باید با یک برنامه ریزی هدفمند، فعالیت خویش را شروع نماید.

 

2- عدم مشارکت و همکاری مابین دپارتمان های سازمانی :

آن چه که فعالیت ها و اقدامات بخش های سازمان ها را به سمت و سویی موفقیت آمیز سوق می دهد،
انجام مشارکت است. هر سازمان و یا هر مجموعه ی کسب و کاری که با اولویت قراردادن مدیریت دانش،
بتواند همکاری و هماهنگی فی مابین دپارتمان های سازمانی ایجاد نماید قطعا با موفقیت بیشتری مسیر
کسب و کار خویش را طی می نماید.

 

3- سرعت غیر مجاز در نتیجه گیری های سازمانی :

تمرکز دقیق بر روی نتایج حاصله از فعالیت های یک سازمان و یا شرکت در پیشبرد اهداف آن سازمان
و یا آن شرکت موثر خواهد بود. سازمان هایی که نتایج حاصله از فعالیت هایشان، با امیال و تمایلاتشان
هم خوانی و هماهنگی نداشته باشد سریع تغییر موضع داده و به فعالیت های جدیدی، اقدام می نمایند.
قطعا، این گونه سازمان ها به اهداف اصلی خویش دست نخواهند یافت.

4- تدوین تولید محتواهای بدون هدف :

تولید محتوا برای بازاریابی دیجیتالی، باید با ظرافت و دقت خاصی صورت بگیرد، یعنی محتواهایی تولید
شود که به عملکرد بهتر و موثرتر سازمان، منجر شود و با اهداف سازمان، هماهنگ باشد و بر اساس
استراتژی سازمان و تلاش در جهت بهبود استراتژی سازمان، انجام شود و در راستای خط مشی و سیاست
-های سازمان، تنظیم شده باشد.

5- انبوهی از داده های نامتناسب را جمع آوری می کنند :

قطعا، در بسیاری از سازمان ها، انبوهی از اطلاعات و داده ها بر روی میز مدیران و دیگر صاحب نظران،
قرار دارد، داده هایی که تناسب و هماهنگی با فعالیت های سازمان ندارد. موفقیت سازمانی تضمین شده
است که داده ها را با لحاظ قراردادن اهداف خویش از فیلتر گذرانده باشد و از اطلاعاتی، استفاده نماید
که بهره وری سازمانی را افزایش دهد.

 

6- عدم توجه به رفتارها و نیازهای مصرف کنندگان :

التزام به رعایت خواسته ها و انتظارات مصرف کنندگان، در افزایش سود حاصله در کسب و کارها، نقشی
مهم و اثربخش ایفاء می نماید و از به هدررفتن سرمایه و منابع سازمان ها، جلوگیری به عمل می آورد.

7- پراکندگی موضوعات :

یکی از راه های موفقیت در کسب و کارهای دیجیتالی، جلوگیری از پراکندگی موضوعات و تمرکز بر
مطالبی است که، اثر بخشی لازم را در پیشبرد استراتژی های تدوین یافته، سازمان داشته باشند.
بهره وری از مطالبی کاملا منسجم و دارای موضوعیت هماهنگ، در پیشبرد برنامه ها واهداف کسب و
کارهای دیجیتالی، اثربخش خواهند بود.
انتخاب هر راه و روشی، نمی تواند موفقیت در کسب و کارها را به همراه داشته باشد. انتخاب راه های
مناسب در سازمان ها، باید بر اساس بودجه و منابع سازمان انجام گیرد.
لحاظ قرار دادن نکات مزبور، عملکرد کسب و کارهای دیجیتالی را بهبود می بخشد.

جهت بهره مندی از مطالب آموزشی موثر کسب و کار و ارتقاء و توسعه سازمان تان،

مقالات سایت را دنبال کنید.
کلید واژه ها : بازاریابی دیجیتالی, کسب و کار, سازمان, استراتژی, تولید محتوا, مشتری

One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *