با شناخت اشتباهات رایج در بازاریابی دیجیتالی، در توسعه کسب و کارهای دیجیتالی قدم های موثری برداریم

از آن جا که صاحبان کسب و کارهای دیجیتالی، برای توسعه کسب و کار خویش، استراتژی های مختلفی تدوین می کنند. اما گاها، تدوین و اجرای آن ها با اشتباهاتی همراه است که در روند توسعه کسب و کارشان، مسائل و مشکلاتی را ایجاد می کند.
در این‌جا ما رایج‌ترین آن ها را بررسی می کنیم و رویکردهای صحیح برای جلوگیری از آن ها را ارائه خواهیم داد:

1- بدون برنامه ریزی دقیق، آغاز به فعالیت می کنند

فعالیت های مربوط به بازاریابی دیجیتالی معمولا در زمانی که فعالیت های یک سازمان شروع شده است. به سازمان، اضافه می شود و به این دلیل است که اعضا و تیم این نوع بازاریابی تعجیل فراوان دارند که اقدامات خویش را آغاز نمایند.
از این رو، بازاریابی دیجیتالی، برای اینکه فعالیت های خویش را به گونه ای دقیق و یکپارچه، آغاز نماید. باید با یک برنامه ریزی هدفمند، فعالیت خویش را شروع نماید.

 

2- عدم مشارکت و همکاری مابین دپارتمان های سازمانی (کسب و کارهای دیجیتالی)

آن چه که فعالیت ها و اقدامات بخش های سازمان ها را به سمت و سویی موفقیت آمیز سوق می دهد. انجام مشارکت است. هر سازمان و یا هر مجموعه ی کسب و کاری که با اولویت قراردادن مدیریت دانش، بتواند همکاری و هماهنگی فی مابین دپارتمان های سازمانی ایجاد نماید. قطعا با موفقیت بیشتری مسیر
کسب و کار خویش را طی می نماید.

 

3- سرعت غیر مجاز در نتیجه گیری های سازمانی

تمرکز دقیق بر روی نتایج حاصله از فعالیت های یک سازمان و یا شرکت در پیشبرد اهداف آن سازمان و یا آن شرکت موثر خواهد بود. سازمان هایی که نتایج حاصله از فعالیت هایشان، با امیال و تمایلاتشان هم خوانی و هماهنگی نداشته باشد. سریع تغییر موضع داده و به فعالیت های جدیدی، اقدام می نمایند.
قطعا، این گونه سازمان ها به اهداف اصلی خویش دست نخواهند یافت.

4- تدوین تولید محتواهای بدون هدف (کسب و کارهای دیجیتالی)

تولید محتوا برای بازاریابی دیجیتالی، باید با ظرافت و دقت خاصی صورت بگیرد. یعنی محتواهایی تولید شود که به عملکرد بهتر و موثرتر سازمان، منجر شود. و با اهداف سازمان، هماهنگ باشد و بر اساس استراتژی سازمان و تلاش در جهت بهبود استراتژی سازمان، انجام شود. و در راستای خط مشی و سیاست -های سازمان، تنظیم شده باشد.

5- انبوهی از داده های نامتناسب را جمع آوری می کنند

قطعا، در بسیاری از سازمان ها، انبوهی از اطلاعات و داده ها بر روی میز مدیران و دیگر صاحب نظران، قرار دارد. داده هایی که تناسب و هماهنگی با فعالیت های سازمان ندارد. موفقیت سازمانی تضمین شده است. که داده ها را با لحاظ قراردادن اهداف خویش از فیلتر گذرانده باشد. و از اطلاعاتی، استفاده نماید که بهره وری سازمانی را افزایش دهد.

کسب و کارهای دیجیتالی

 

6- عدم توجه به رفتارها و نیازهای مصرف کنندگان

التزام به رعایت خواسته ها و انتظارات مصرف کنندگان، در افزایش سود حاصله در کسب و کارها، نقشی مهم و اثربخش ایفاء می نماید. و از به هدررفتن سرمایه و منابع سازمان ها، جلوگیری به عمل می آورد.

کسب و کارهای دیجیتالی

7- پراکندگی موضوعات (کسب و کارهای دیجیتالی)

یکی از راه های موفقیت در کسب و کارهای دیجیتالی، جلوگیری از پراکندگی موضوعات و تمرکز بر مطالبی است که، اثر بخشی لازم را در پیشبرد استراتژی های تدوین یافته، سازمان داشته باشند.
بهره وری از مطالبی کاملا منسجم و دارای موضوعیت هماهنگ، در پیشبرد برنامه ها واهداف کسب و کارهای دیجیتالی، اثربخش خواهند بود.
انتخاب هر راه و روشی، نمی تواند موفقیت در کسب و کارها را به همراه داشته باشد. انتخاب راه های مناسب در سازمان ها، باید بر اساس بودجه و منابع سازمان انجام گیرد.
لحاظ قرار دادن نکات مزبور، عملکرد کسب و کارهای دیجیتالی را بهبود می بخشد.

جهت بهره مندی از مطالب آموزشی موثر کسب و کار و ارتقاء و توسعه سازمان تان،  مقالات سایت را دنبال کنید.